StoryEditor
Producenci
22.03.2021 00:00

Brazylia kupuje kosmetyki. Wyraźny wzrost sprzedaży produktów kosmetycznych i higienicznych

Pomimo pandemii brazylijski sektor higieny osobistej, perfum i kosmetyków zamknął rok 2020 z 5,8 proc. wzrostem - wynika z danych Brazylijskiego Stowarzyszenia Przemysłu Higieny Osobistej, Perfumerii i Kosmetyków (ABIHPEC), które opublikował portal Premium Beauty News..

Roczny wzrost o 5,8 proc. jest znacznie wyższy od prognozowanego 1,1 proc. w sierpniu. Według ABIHPEC ten imponujący wzrost można wyjaśnić kilkoma czynnikami, w tym intensyfikacją nawyków higienicznych aby zmniejszyć ryzyko zakażenia i zachorowania na COVID-19.

Przy wzroście sprzedaży o 808 proc. w porównaniu z rokiem 2019, dezynfekujące żele do rąk są najlepszą ilustracją tego, co stowarzyszenie branżowe nazywa „koszykiem COVID-19”, który obejmuje również chusteczki papierowe (+ 77%), ręczniki kuchenne (+ 33,2%), płyn mydło (+ 22,3%), mydła w kostce (+ 9,5%) i papier toaletowy (+ 12,7%).

Pielęgnacja skóry odnotowuje dwucyfrowy wzrost

Sytuację tę wykorzystały inne kategorie produktów, również związane z nawykami higienicznymi, np. produkty do kąpieli. Jednak wyniki kategorii produktów do pielęgnacji ciała i twarzy są jednymi z najbardziej zaskakujących, ze sprzedażą o 21,9% wyższą niż w 2019 roku. Wszystkie produkty w tym segmencie odnotowały dwucyfrowy wzrost. Maski do twarzy zanotowały wzrost o 91%, a w pielęgnacji ciała najlepiej wypadły peelingi, które wzrosły o 153,2%.

Perfumy też są silne

Sprzedaż kategorii perfum wzrosła w 2020 roku o 8,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo stosunkowo długiego przestoju i ograniczeń operacyjnych, którym zostały poddane, perfumeriom udało się odkryć na nowo i zainwestować w alternatywne kanały sprzedaży, aby przyciągnąć nabywców na odległość. Zakupy online, dzielenie się doświadczeniami w sieciach społecznościowych i wirtualna interakcja z markami umożliwiły sklepom perfumeryjnym utrzymywanie kontaktu z konsumentami.

Drugim czynnikiem wyjaśniającym wzrost sprzedaży perfum jest wzrost zainteresowania lokalnymi markami. Z jednej strony ograniczenia w podróżach zagranicznych ograniczyły możliwości zakupów bezcłowych, z drugiej strony wzrost cen towarów importowanych, związany ze wzrostem kursu dolara w stosunku do brazylijskiej waluty, zwiększył konkurencyjność lokalnych marek.

Produkty do pielęgnacji włosów czerpią korzyści z pozostawania w domu

Intensyfikacja nawyków higieny osobistej skłoniła także brazylijskich konsumentów do zwiększenia częstotliwości kąpieli i pryszniców, a co za tym idzie, okazji do mycia włosów. Według ABIHPEC sprzedaż szamponów wzrosła w 2020 roku o 7,9% w porównaniu do 2019 roku. Sprzedaż odżywek z kolei zwiększyła się aż o 18,6%, innych produktów do pielęgnacji włosów o 12,6%.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 09:37