StoryEditor
E-commerce
22.10.2019 00:00

Klub Jasmin – sieć ruszyła z promocją aplikacji i programu lojalnościowego

Sieć drogerii Jasmin ruszyła z promocją programu lojalnościowego dla konsumentów. Dzięki rejestracji w Klubie Jasmin zyskują oni szybki dostęp do promocji. Natomiast kampania Klubu Jasmin przekierowuje klientów do drogerii, które biorą udział w programie.To najlepsi franczyzobiorcy biorący udział w programie Jasmin Premium. – To grupa franczyzobiorców ze specjalnymi przywilejami. Ze specjalnych ofert będą także korzystać klienci tych drogerii – powiedziała Teresa Stachnio, członek zarządu sieci Jasmin podczas Forum Branży Kosmetycznej w Warszawie.

Sieć drogerii Jasmin ruszyła z promocją programu lojalnościowego dla konsumentów. Klienci, którzy się w nim zarejestrują zyskują szybszy i łatwiejszy dostęp do promocji, rabatów, zniżek i gratisów. Klub Jasmin jest połączony z aplikacją zakupową, z której korzysta sieć Jasmin, i która jest oparta na terminalach płatniczych.  Głównym identyfikatorem dla klienta jest numer telefonu.

Przy rejestracji do Klubu Jasmin konsument otrzymuje jednorazowy 5-proc. rabat na następne zakupy (ważny przez 30 dni). Przy każdych kolejnych zakupach, w zależności od wartości paragonu, naliczane są mu punkty. Kiedy uzbiera 50 punktów otrzymuje bon o wartości 10 zł do wydania przy kolejnej wizycie w drogerii.

Program Klub Jasmin promuje drogerie, które korzystają z aplikacji zakupowej rekomendowanej przez sieć. Do takich placówek przekierowuje kampania, która ruszyła w mediach społecznościowych. Klienci otrzymują listę drogerii, w których została wdrożona aplikacja i gdzie mogą się zarejestrować do Klubu Jasmin.

Sieć Jasmin rusza także z programem Jasmin Premium, do którego zostaną włączone najlepsze placówki działające w organizacji. – Zapraszamy do programu  najlepszych franczyzobiorców. Będzie to grupa ze specjalnymi przywilejami. Ze specjalnych ofert będą także korzystać klienci tych drogerii – powiedziała Teresa Stachnio, członek zarządu sieci Jasmin podczas Forum Branży Kosmetycznej w Warszawie.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B poświęcona biznesowi kosmetycznemu, informująca o najważniejszych trendach na tym rynku, łącząca przemysł z handlem. Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca magazynów B2B "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl. 7. Edycja Forum odbyła się 3 października br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

– To dla mnie jedno z ważniejszych spotkań w roku, zawsze biorę udział w Forum Branży Kosmetycznej. Poznaję nowe firmy, marki, trendy. Zawsze na tym Forum można znaleźć to, co jest modne, o czym wcześniej czytamy w internecie – podkreśla Teresa Stachnio. – Również w tym roku poznałam podczas Forum kilka zupełnie nowych firm, a część była mi znana z internetu, czy z tzw. poczty pantoflowej – słyszałam, że mają bardzo dobre produkty i warto tę firmę odszukać. I właśnie tutaj udało się to zrobić, wizytówki wymienione, słowo się rzekło i będziemy się spotykać – zapowiedziała Teresa Stachnio. 

Teresa Stachnio, członek zarządu sieci drogerii Jasmin podczas Forum Branży Kosmetycznej, w debacie na temat trendów, które będą kształtowały rynek beauty 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
30.06.2025 14:30
Logistyczna precyzja na miarę XXI wieku – jak Notino dostarcza kosmetyki w rekordowym tempie
Nowy magazyn został zaprojektowany tak, by zoptymalizować proces pakowania przesyłek.Agata Grysiak

Rynek e-commerce przyspiesza z każdym rokiem, a klienci coraz częściej uznają dostawę w 48–72 h za standard. Notino – największy internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych w Europie – odpowiedziało na ten trend, projektując system, który potrafi zamknąć cały łańcuch od kliknięcia „Kup teraz” do doręczenia paczki nawet w mniej niż trzy dni.

image
Robot pomagający pracownikom i pracownicom pakować zamówienia.
Agata Grysiak
Zaraz po zatwierdzeniu transakcji zamówienie trafia do inteligentnego systemu sterującego ruchem w sieci magazynów. Algorytmy w czasie rzeczywistym analizują kolejność kompletacji, obłożenie linii pakujących oraz dostępność kurierów, co skraca „czas przestoju” do minut zamiast godzin. Dzięki temu już na początku drogi każda paczka uzyskuje priorytetowe okno transportowe, kluczowe dla dostawy w mniej niż 72 godziny.

Fundamentem sukcesu jest ultranowoczesne centrum dystrybucji uruchomione w Polsce w 2024 r. Hala o powierzchni 25 000 mkw mieści aż 9 km regałów, na których w szczycie może równocześnie znajdować się ponad 300 000 produktów. Już w pierwszych 12 miesiącach obiekt obsłużył 6,5 milionów zamówień, czyli średnio ponad 17 800 paczek dziennie.

Jak powiedział Wiadomościom Kosmetycznym Marcin Niestatek, Head of Warehouse w magazynie w Głuchowie pod Łodzią, 

największym wyzwaniem przy projektowaniu procesu, od inboundu do outboundu, było to, że wszystko szło zgodnie z flow. Wykorzystanie do maksimum przestrzeni również było sporą próbą kompetencji, bo jak wiadomo - miejsce kosztuje. Nasi koledzy z business development mają swój know-how, dzielą się tym z nami, obserwują, co się dzieje w innych magazynach i implementują najlepsze praktyki u nas.

Centrum w Polsce przetwarza 60 proc. całego wolumenu magazynowego firmy i obsługuje rynki o łącznym udziale 15 proc. w przychodach Notino w roku finansowym 2023/2024. Z jednego miejsca wychodzą przesyłki nie tylko na terenie kraju, lecz także do Niemiec, Skandynawii, państw bałtyckich oraz Ukrainy – razem kilkanaście tysięcy kilometrów tras dziennie.

image
Dwunastometrowe regały w magazynie w Głuchowie.
Agata Grysiak

Na linii pakującej działają moduły automatycznego kompletowania, pakowania i etykietowania, zdolne obsłużyć do 1 200 paczek na godzinę. Jeżeli klient wybrał personalizację, produkt przechodzi przez stanowisko grawerowania laserowego bez wydłużania cyklu. System Cubiscan mierzy każdą paczkę co do milimetra, ograniczając ilość „powietrza” w opakowaniach nawet o 30 proc. Dodatkowa kontrola rentgenowska podnosi bezpieczeństwo, a algorytmy wyboru przewoźnika analizują punkt docelowy, masę i wymiary, aby dobrać najszybszą z ponad 50 możliwych tras kurierskich. Dzięki temu Notino zamyka logistyczną pętlę z precyzją godną szwajcarskiego zegarka, a liczby potwierdzają, że szybkość i skala mogą iść w parze.

Zobacz też: Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 00:14