REKLAMAAjona banner główny - 90 dni v2

KONSUMENT i TRENDY

RAPORTY I ANALIZY

OPAKOWANIA

 

11 października 2021, 10:21



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Z badania Mobile Institute wynika, że osoby korzystające z wielorazowych opakowań to ciągle nisza

Z badania Mobile Institute wynika, że osoby korzystające z wielorazowych opakowań to ciągle nisza (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Większość Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na opakowania kosmetyków, jednak tylko 18 proc. uważa, że opakowania zwrotne kosmetyków to dobry pomysł, a zaledwie 4 proc. respondentów przyznaje, że zdarzyło im się kupić kosmetyk lub detergent do własnego opakowania.  

Gdy w branży kosmetycznej jest mowa o ekologii wszystkie oczy zwrócone są przede wszystkim na opakowania. To one są widoczne na półce i ich wygląd może kojarzyć się konsumentom z naturalnym produktem, czyli wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Szereg firm podejmuje działania by minimalizować ślad, jaki opakowania pozostawiają w środowisku – przechodzą na materiały z recyklingu i nadające się do ponownego przetworzenia, zmniejszają opakowania, eliminują ich zbędne warstwy. Cześć marek wprowadza kosmetyki z możliwością uzupełniania głównego opakowania dodatkowym wkładem. Kolejne marki informują również o możliwości napełniania własnych opakowań ich produktami w stacjach refil, choć ciągle jest to nisza.

Czytaj także:

L'Occitane uruchomiło stację refil w swoim salonie w Arkadii

We wrocławskim Carrefour BIO stanął drugi refillomat Yope

W swoim najnowszym raporcie Beauty & the Future firma Mobile Institute zapytała internautów, na ile ważne jest dla nich to, w co zapakowane są kosmetyki. 

55 proc.  respondentów zadeklarowało, że zwracają uwagę na to, jak zapakowane są produkty, które kupili. W tej grupie znajduje się 69 proc. przedstawicieli pokolenia Starszych Milenialsów, 67 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 69 proc. mieszkańców największych miast.

Tylko w 18 proc. internautów uważa, że opakowania zwrotne kosmetyków to dobry pomysł, a 12 proc. by z niego skorzystało. 37 proc. zwyczajnie nie wie, jak miałoby to wyglądać, a 42 proc.  respondentów nie wiedziało, że w ogóle istnieje możliwość oddania opakowania po kosmetykach do punktu zwrotu.

26 proc. badanych przyznaje, że nigdy nie myślało o tym, żeby korzystać ponownie z opakowań kosmetyków. 21 proc. nie czuje potrzeby korzystania z takiego rozwiązania, a 20 proc. uważa, że to komplikowałoby im życie. Jedynie 11 proc. kierowałoby się w takiej sytuacji dobrem środowiska naturalnego. Do tej grupy należy 17 proc. Xenialsów oraz 27 proc. osób z małych miast 20-50 tys. mieszkańców.  Dla 22 proc. osób z pokolenia Silver Power bardziej liczyłoby się wtedy ładne opakowanie. 13 proc. jest zdania, że takie rozwiązanie obniżyłoby cenę niektórych produktów – częściej Starsi Milenialsi.

16 proc. badanych chciałoby skorzystać z ponownego napełniania pustego opakowania po produkcie bezpośrednio w sklepie. Znowu – 37proc. nie wie jak miałoby to wyglądać. Tylko 4 proc. respondentów przyznaje, że zdarzyło im się kupić kosmetyk lub detergent do własnego opakowania. 9 proc. w przypadku Pokolenia Z i Młodszych Milenialsów oraz 13 proc. badanych z miast 100-200 tys. mieszkańców.

18 proc. internautów deklaruje natomiast znajomość jakiejś marki lub sklepu, który oferuje możliwość ponownego „napełnienia” pustego opakowania po produkcie, przede wszystkim najmłodsze pokolenie oraz ponownie osoby z miast 100-200 tys. mieszkańców.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony