StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.05.2023 00:00

Promocje kosmetyczne na Dzień Matki 2023 r.

Jak co roku, drogerie, dyskonty i perfumerie przygotowały oferty promocyjne na Dzień Matki. / RDNE Stock project
Dzień Matki, obchodzony corocznie w różnych krajach, jest doskonałą okazją do uhonorowania i docenienia naszych kochających mam. To również czas, kiedy drogerie i perfumerie starają się stworzyć wyjątkową ofertę, która pozwoli wyrazić naszą miłość i wdzięczność w sposób szczególny.

W tym czasie drogerie i perfumerie przygotowują specjalne promocje i zestawy, które skupiają się na produktach dedykowanych matkom. Mogą to być perfumy o delikatnych i romantycznych zapachach, kosmetyki do pielęgnacji ciała, zestawy pielęgnacyjne, produkty do makijażu czy też luksusowe prezenty, które sprawią radość i umilą czas spędzony z najważniejszą kobietą w naszym życiu. Oferty sklepowe na Dzień Matki często zawierają również personalizowane opcje, takie jak grawerowanie imienia na flakonie perfum, możliwość skomponowania własnego zestawu kosmetyków lub stworzenia spersonalizowanej kartki z dedykacją.

Warto również zauważyć, że drogerie i perfumerie starają się zaspokoić różnorodne gusta i preferencje klientów, oferując szeroki wybór marek i produktów. Bez względu na to, czy preferujemy klasyczne zapachy, naturalne kosmetyki, czy też najnowsze trendy i innowacyjne produkty, mamy możliwość znalezienia idealnego prezentu, który najlepiej odda nasze uczucia.

Aldi

Oferta dyskontu jest dość skromna: Aldi proponuje dwa produkty Eveline, krem Bielenda, kula do kąpieli Bella, balsam do ciała Lacura i perfumy BiEs.


Allegro

Jedna z największych platform ecommerce w Polsce przygotowała specjalny landing zawierający wybór posegregowanych tematycznie ofert, w tym kosmetycznych. Selekcja opisana jest następująco: „Wiele mam ucieszy się z prezentu w postaci produktów do pielęgnacji ciała. Jedne z częściej wybieranych to perfumy. Zdecydować się możesz również na zestaw kosmetyków na Dzień Matki lub akcesoria do pielęgnacji ciała, typu suszarki do włosów, depilatory, szczoteczki do twarzy czy rollery. A co powiesz na zdrowy prezent na Dzień Matki? Wybieraj spośród różnego rodzaju suplementów diety, zestawów witamin, ziołowych herbat, naturalnych miodów, sprzętów do ćwiczeń, ubrań sportowych czy akcesoriów do pomiaru podstawowych parametrów stanu zdrowia”.


Biedronka

Popularna sieć dyskontów na Dzień Matki sugeruje wybór akcesoriów do stylizacji włosów; prostownice, lokówki i suszarki.

Darmar

Darmar zachęca do zakupu szczególnie kosmetyków Avon, reklamując je hasłem „Kosmetyk marki Avon to najlepszy pomysł na prezent dla Twojej mamy”. Dalej drogeria sugeruje, że „Antyperspiranty i dezodoranty dla Twojej mamy to najlepszy pomysł na prezent”, najlepszym prezentem zdaniem sklepu są też wody toaletowe, perfumy i pielęgnacja.
 


Dealz

Popularny dyskont niespożywczy proponuje w ramach promocji na Dzień Matki kosmetyki między innymi Makeup Revolution i Faceboom — paletki, fixery, pomadki, kremy i inne. Dodatkowo w ofercie znalazły się maseczki na usta, pod oczy i na skórę twarzy oraz specjalny zestaw maseczek na cały tydzień.
 


Douglas

Sieć perfumerii oferuje na Dzień Matki następującą promocję: „Wybierz prezent dla Mamy spośród produktów Prada, Lancôme, Mokosh, Estée Lauder i wielu innych. Zmysłowe perfumy, skuteczne kosmetyki pielęgnacyjne lub produkty do makijażu to upominki, które sprawią radość. Odkryj wybrane w wyjątkowej ofercie!” Przez 11 h obowiązuje jeszcze promocja  „Rabaty 20 proc. i więcej na wybrane produkty, bez użycia kodu!”, widoczna na belce w sklepie online.
 


Drogerie Natura

Sklep przygotował dedykowaną ofertę produktową, zawierającą najbardziej popularne kategorie kosmetyków: zapachy, kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy i ciała oraz produkty do makijażu. Większość kosmetyków jest w obniżonej, atrakcyjnej cenie.
 


Ekobieca

Ekobieca w ramach promocji na Dzień Matki obniża ceny na konkretne marki; Eveline, Bielenda, Ava, Mom and Who?, Golden Rose, Uzdrovisco, Koi, Made in lab., Ziaja, Bospahera, Back to comfort, Mokosh, Purito, Veoli Botanica, Lumene i Fitomed.
 


Ezebra

Ezebra swoje promocje na Dzień Matki reklamuje na Instagramie — kosmetyki marek Mixa, Maybelline, L‘Oreal i Garnier są dostępne w cenach obniżonych do 30 proc.
 


Hebe

Hebe, podobnie jak inne sieci, sugeruje konkretną ofertę produktową, w tym makijaż, zapachy, i produkty zapachowe do domu, w tym świece. Z okazji Dnia Matki, Hebe oferuje wyjątkową promocję „Zapachy damskie w supercenach!”. Za przecenione perfumy klienci zapłacą nawet 50 proc. mniej. Z okazji święta Mamy oraz 12. urodzin, Hebe przygotowało również wyjątkową promocję “Pielęgnacja do twarzy do -40 proc.”, która może okazać się także świetną inspiracją na prezentZ okazji Dnia Matki, promocją objęte zostały również produkty na wyłączność, a wśród nich m.in. woda toaletowa El Ganso Señorita.
 

Jasmin

Sieć drogerii Jasmin oferuje wybór popularnych marek w ramach swojej oferty świątecznej. Znajdziemy w niej produkty Bielenda, AA, BiEs, Pulanna, Rokitnik, Janda czy Dax.
 


Jawa

Drogerie Jawa sugerują sprawienie Mamom przyjemności prezentami w postaci zapachów. Perfumy i wody toaletowe marek takich jak Mexx, Burberry, Escada, Versace zachęcają do zakupu atrakcyjnymi cenami; poza tym dostępne są również kosmetyki do pielęgnacji i makijażu popularnych brandów.
 


Makeup.pl

Drogeria internetowa proponuje konsumentom i konsumentkom ciekawą promocję - „Przy zakupie produktów Rimmel, Max Factor, Bourjois lub Sally Hansen za min. 50 zł, otrzymasz w prezencie tusz do rzęs 2000 Calorie”. W ten sposób można stworzyć spersonalizowany zestaw kosmetyków w ramach prezentu na Dzień Matki.
 


Mintishop

Sklep przygotował specjalną ofertę produktową, która skupia się na najbardziej popularnych kategoriach kosmetyków, idealnych na Dzień Matki. W ramach tej oferty znajdziemy szeroki wybór zapachów, kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała oraz produkty do makijażu marek takich jak Paese, Veoli Botanica, Resibo czy Alkmie. Co ważne, większość z tych kosmetyków została objęta obniżoną, atrakcyjną ceną.
 


Notino

Popularna perfumeria oferuje usługę grawerowania flakonów perfum i wód toaletowych, co stanowi oryginalną formę prezentu na Dzień Matki. Poza grawerowaniem przy zakupie produktu można go opakować estetycznie na prezent, albo zamiast konkretnego kosmetyku nabyć kartę podarunkową. W ofercie promocyjnej znajdują się produkty takich marek jak Cacharel, Armani, Lancôme czy Shiseido.


Pigment

W związku z nadchodzącym Dniem Matki, niezależna sieć drogerii Pigment przygotowała specjalną ofertę produktową, której głównym celem jest zapewnienie klientom i klientkom szerokiego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach. Oferta skupia się na najbardziej popularnych markach kosmetyków w duchu naturalności, takicj jak Cztery Szpaki, Etja, Holika Holika, Mokosh i Ministerstwo Dobrego Mydło.
 


Rossmann

Oferta skierowana do klientów i klientek poszukujących prezentu dla swoich mam obejmuje serię akcesoriów urodowych w rodzaju masażerów do ciała, kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. Część z sugerowanych produktów objęta jest promocją. Marki, których produkty znajdziemy w sekcji, to między innymi Bielenda, Davidoff, Manufaktura Piękna, Yope i Bebio Ewa Chodakowska.
 


Sephora

Sephora oferuje zniżkę 30 proc. na wybrane produkty — wśród nich są zapachy, produkty do makijażu i pielęgnacji. Są to kosmetyki marek Estée Lauder, Jimmy Choo, Sephora Collection, DSQUARED 2 czy Phlov.
 


Super Pharm

Super Pharm przygotował ciekawe promocje typu 3 za 2, np. „Kup 3 produkty marki Roger&Gallet i otrzymaj najtańszy z nich za 1 grosz”. Na landingu promocyjnym znajduje się ponad 20 różnych wariantów promocji.
 


Vica

Sieć niszowych drogerii przygotowała zróżnicowaną cenowo ofertę małych i dużych marek — od Flor de Mayo przez Eveline do Yoskine. Wysokość obniżki może wynieść do 80 proc.
 


Ziko Dermo

Ziko Dermo sugeruje klientom i klientkom atrakcyjne rabaty do -35 proc. na najpopularniejsze polskie i światowe marki dermokosmetyczne: Eucerin, Iwostin, Seboradin, Nuxe, Balneo, Emolium itd. Zamówienia złożone 26. maja zostaną dostarczone za darmo.
 


Czytaj także: Rossman króluje w 8. edycji Rankingu Popularności Sieci Handlowych w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2025 13:25
Action wyprzedza Pepco – nowy lider rynku dyskontów niespożywczych
W 2025 roku znajomość sieci Action wśród konsumentów wzrosła do 71 proc. wobec 28 proc. w 2021 roku.Agata Grysiak

Rok 2025 przyniósł istotne przetasowania na rynku dyskontów niespożywczych w Polsce – jednym z najszybciej rosnących kanałów handlu detalicznego w ostatnich latach. Jak wynika z raportu „Rynek dyskontów niespożywczych w Polsce 2026”, przygotowanego przez PMR Market Experts by Hume’s, po długim okresie dominacji Pepco pozycję lidera wartości sprzedaży obejmuje sieć Action.

Zmiana jest efektem utrzymującej się wysokiej dynamiki wzrostu holenderskiej sieci oraz wyraźnego spowolnienia dotychczasowego numeru jeden. Przetasowanie to wpisuje się w szersze zmiany strukturalne rynku, który coraz częściej rośnie dzięki zwiększaniu produktywności istniejących placówek, rosnącej rozpoznawalności marek oraz koncentracji na kategoriach o wysokiej rotacji.

Koniec długiej dominacji Pepco

Jeszcze w 2023 roku przewaga Pepco nad Action była znacząca – przychody lidera były blisko 1,5 raza wyższe niż drugiego gracza. Intensywny rozwój Action w 2024 roku sprawił jednak, że dystans pomiędzy sieciami zmniejszył się do około 500 mln zł. Prognozy PMR Market Experts by Hume’s wskazują, że w 2025 roku Action utrzyma kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu, podczas gdy Pepco będzie rozwijać się w tempie jednocyfrowym, co prowadzi do zmiany na szczycie rankingu.

Rynek dyskontów niespożywczych pozostaje bardzo konkurencyjny, a różnice w tempie wzrostu szybko przekładają się na pozycję rynkową. W przypadku Pepco obserwujemy obecnie okres przejściowy związany z działaniami restrukturyzacyjnymi, które mogą przynieść efekty w kolejnych latach – komentuje Agnieszka Skonieczna, Head Retail Market Analyst w PMR Market Experts by Hume’s.

image

Action rośnie w Europie – coraz mocniej w segmencie beauty i higieny

Wzrost oparty na produktywności, nie na ekspansji

Rok 2024 potwierdził siłę całego segmentu. Rynek dyskontów niespożywczych wzrósł o blisko 18 proc. rok do roku, podczas gdy liczba sklepów zwiększyła się jedynie o 6 proc. Oznacza to, że wzrost był napędzany przede wszystkim przez rosnącą sprzedaż w istniejących placówkach, a nie przez szybkie tempo otwierania nowych lokalizacji.

Z prognoz PMR Market Experts by Hume’s wynika, że w 2025 roku tempo wzrostu rynku pozostanie zbliżone do poziomu z 2024 roku. Na wyniki sektora wpływać będzie zarówno dalszy przyrost liczby sklepów, jak i wzrost przychodów generowanych przez istniejące placówki.

Rosnąca rozpoznawalność marek i silne kategorie wspierają dalszy wzrost rynku

Ostatnie lata przyniosły wyraźny wzrost rozpoznawalności wszystkich sieci dyskontów niespożywczych w Polsce, przy czym najsilniejszą dynamikę notują gracze stosunkowo nowi na rynku. 

W 2025 roku znajomość sieci Action wśród konsumentów wzrosła do 71 proc. wobec 28 proc. w 2021 roku. Podobny trend obserwowany jest w przypadku Dealz i TEDi, które w krótkim czasie znacząco zwiększyły swoją obecność w świadomości klientów. Jednocześnie to Pepco pozostaje najbardziej rozpoznawalnym i najczęściej wskazywanym przez konsumentów szyldem w segmencie, utrzymując pozycję lidera pod względem popularności, mimo wyhamowania tempa wzrostu sprzedaży.

Wysoka rozpoznawalność marek, w połączeniu z czytelnym formatem sklepów i jasno zdefiniowaną propozycją wartości, przekłada się na rosnącą częstotliwość zakupów oraz wzrost sprzedaży w istniejących placówkach. Z naszych danych wynika, że w 2025 roku sprzedaż generowana przez dyskonty niespożywcze będzie odpowiadać za blisko 2 proc. całej sprzedaży detalicznej w Polsce, a do 2031 roku udział ten może zbliżyć się do 3 proc. – podkreśla Agnieszka Skonieczna.

Jak podkreślają eksperci największą kategorią produktową w tym kanale pozostaje odzież i obuwie wraz z akcesoriami, które odpowiadają za około jedną trzecią wartości rynku. Drugą kluczową kategorią są produkty wyposażenia wnętrz – w tym dekoracje oraz artykuły kuchenne – generujące około jedną piątą sprzedaży.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.12.2025 13:28
„Eau de Croissant”: Lidl sięga po perfumy w limitowanej kampanii świątecznej
Perfumy będą do zdobycia w ramach kampanii promocyjnej.Lidl USA

Amerykańskie oddziały sieci Lidl zrealizowały przedświąteczną kampanię marketingową, w której główną rolę odgrywa limitowany zapach „Eau de Croissant”. Perfumy zamknięto we flakonie stylizowanym na croissanta – jednej z najczęściej wybieranych przekąsek z oferty sieci. Produkt nie trafił do regularnej sprzedaży i nie ma ustalonej ceny detalicznej, ponieważ został przygotowany wyłącznie jako element akcji promocyjnej w mediach społecznościowych.

Kluczowym elementem kampanii jest konkurs prowadzony na instagramowym profilu Lidla w USA. Do zdobycia przewidziano dokładnie 100 flakonów „Eau de Croissant”, co nadaje akcji charakter ściśle limitowany. Perfum nie można kupić w sklepach ani online – jedyną drogą do ich zdobycia jest udział w konkursie, co znacząco podniosło zainteresowanie akcją i intensywność zaangażowania użytkowników.

Kampania wprost nawiązuje do konwencji zapachów luksusowych marek, zarówno poprzez nazwę, jak i estetykę komunikacji. Lidl zestawia swój projekt z rozpoznawalnymi liniami perfum, takimi jak „Eau So Fresh” Marca Jacobsa, „Eau Sauvage” Diora czy „Eau de Cèdre” Giorgio Armaniego. W przeciwieństwie do nich „Eau de Croissant” nie aspiruje do realnej konkurencji produktowej, a pełni funkcję humorystycznego komentarza do rynku perfum premium.

Reakcja odbiorców w mediach społecznościowych była szybka i mierzalna. W ciągu kilku dni od publikacji post promujący „Eau de Croissant” zebrał ponad 10 tys. reakcji na Instagramie. Użytkownicy zwracali uwagę przede wszystkim na formę flakonu oraz sam koncept kampanii, nawet jeśli sam zapach nie został szczegółowo opisany ani udostępniony do testów konsumenckich.

Nie jest to pierwszy przypadek, gdy Lidl sięga po niestandardowe połączenia kategorii produktowych. W 2024 roku sieć zaprezentowała projekt „Croissant Bag”, stworzony we współpracy z projektantem Nikolasem Bentelem. Akcesorium w kształcie croissanta było dostępne czasowo w Patisserie Lidl Pop-up podczas London Fashion Week. Obecna kampania wpisuje się w tę samą strategię – wykorzystania limitowanych, nietypowych projektów do budowania zasięgu i zaangażowania globalnej społeczności online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. grudzień 2025 07:15