StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.05.2022 00:00

Ukraińskie sieci na Retail Trends 2022. 24 maja rusza ukraińska sala tematyczna

Sala ukraińska to nowy projekt pomocowy Wydawnictwa Gospodarczego i AllRetail w ramach Kongresu Retail Trends 2022, który odbędzie się już 24 maja w Warszawie. Będziemy gościć przedstawicieli największych ogólnokrajowych i regionalnych sieci sklepów oraz stacji paliw działających na Ukrainie. Sprawdź jakie możliwości daje dywersyfikacja biznesu, nowy rynek zbytu i nowi kontrahenci.

Pomimo działań wojennych prowadzonych na terytorium Ukrainy, detaliści nie zaprzestali swojej działalności i rozwoju w tym kraju.

Sieci handlowe sukcesywnie wznawiają działalność sklepów, które zostały zamknięte lub uszkodzone w wyniku walk. Są też takie firmy, które inwestują w dalszy rozwój otwierając nowe placówki, głównie na zachodzie kraju.

Detaliści jednoczą się we wsparciu ludności najbardziej dotkniętej wojną – organizują pomoc humanitarną, kompletują kosze z żywnością i artykułami higienicznymi wysyłając je do potrzebujących.

Ukraińskie sieci handlowe poszukują też dostawców produktów szybko zbywalnych – artykułów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej i produktów do higieny osobistej.

Największe zapotrzebowanie jest na produkty o długim terminie ważności: konserwy mięsne i rybne, makarony, kasze, ryż, produkty dla dzieci (spożywcze i higieniczne) oraz środki czystości, itd.

Przedstawiciele tych firm przyjadą do Warszawy, aby nawiązać bezpośredni kontakt z polskimi firmami - producentami i dystrybutorami działającymi w branży FMCG.

To szansa dla polskich firm, które w wyniki sankcji gospodarczych utraciły część dotychczasowych rynków zbytu.

Wśród zainteresowanych udziałem są m.in. takie sieci jak Epicentr (DIY), Sim23 (convenience store), ATB, Fozzy Group (Silpo i Fora), Welyka Kieszenia, Tor-Ba, KOLO, Nasz Kraj/SPAR oraz sieć stacji paliw WOG.

Natomiast swój udział w Retail Trends już potwierdziły sieci sklepów Svoi Market i Divocin.

Sala ukraińska na Retail Trends 2022 to platforma łącząca polskich producentów i dystrybutorów produktów szybko zbywalnych, którzy chcieliby nawiązać współpracę z detalistami z Ukrainy.

To doskonała okazja do zaprezentowania nowości w swojej ofercie oraz możliwość sprawdzenia, jakie jest największe zapotrzebowanie na rynku ukraińskim. W jaki sposób można dostarczyć swoje towary na Ukrainę i jak zabezpieczyć swoje transakcje.

Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branże FMCG oraz kosmetyczna będą mogły podzielić się doświadczeniami oraz czerpać inspiracje.

Sala dedykowana ukraińskim detalistom zapewni przestrzeń do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.

Spotkania w świecie rzeczywistym, uściśnięcie dłoni, fizyczne pokazanie nowości, czy posmakowanie produktu to doświadczenia, których nie da się „cyfryzować”.

Dlatego właśnie Retail Trends 2022 odbędzie się stacjonarnie, w sprawdzonym przez Wydawnictwo Gospodarcze hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie. Retail Trends  łączy w jednym miejscu i czasie doskonale znane konferencje branżowe: Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG. Spotykamy się już 24 maja!

ZAREJESTRUJ SIĘ

Kongres odbędzie się w zgodzie ze wszystkimi wymaganiami sanitarnymi i z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, aby nasi goście mogli czuć się bezpiecznie i swobodnie, w pełni wykorzystując ofertę naszego wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.06.2025 15:36
Action świętuje otwarcie 3000. sklepu w Europie
Action oferuje szeroką gamę produktów kosmetycznych.Agata Grysiak

Sieć dyskontów niespożywczych Action ogłosiła otwarcie swojego 3000. sklepu w Europie. Jubileuszowy punkt został uruchomiony w miejscowości San Rocco al Porto w południowej części włoskiej Lombardii i jest jednocześnie 157. placówką tej sieci we Włoszech.

Ekspansja w tym kraju nabrała tempa — zaledwie cztery lata minęły od debiutu marki na włoskim rynku. – Otwarcie naszego 3000. sklepu w kraju, w którym nasi klienci tak entuzjastycznie nas przyjęli, jest czymś wyjątkowym – podkreśliła Hajir Hajji, dyrektor generalna Action. Dynamiczny rozwój sieci obejmuje nie tylko Włochy, ale również nowe rynki. Dwa miesiące temu Action uruchomiło pierwszy sklep w Szwajcarii, a już jesienią planowane jest otwarcie debiutanckiej placówki w Rumunii. Firma konsekwentnie buduje swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej, wzmacniając pozycję jako jeden z najszybciej rosnących detalistów w segmencie niespożywczym.

Ważnym elementem strategii ekspansji Action jest rozwój logistyki, zwłaszcza w Polsce, która pełni kluczową rolę w regionalnym łańcuchu dostaw. Obecnie sieć posiada trzy centra dystrybucyjne na terenie kraju. Pierwsze zostało uruchomione w Osłej w listopadzie 2019 roku. Drugie – w Bieruniu – rozpoczęło działalność w lutym 2022 roku, a najnowsze centrum w Zakroczymiu funkcjonuje od czerwca 2023 roku.

Rozbudowana sieć logistyczna ma zapewniać regularne dostawy produktów do wszystkich placówek, co jest kluczowe przy dynamicznej ekspansji. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozwój regionalnych hubów, Action może utrzymywać konkurencyjność i skalować działalność w nowych lokalizacjach. Firma nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój na kolejnych rynkach europejskich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 04:23