StoryEditor
Producenci
16.03.2023 00:00

Unilever zbuduje fabrykę w Ukrainie. Zainwestuje w nią 20 mln euro

W 2023 roku Unilever będzie obchodzić 30-lecie działalności w Ukrainie / fot. shutterstock
Unilever nie zamierza rezygnować ze swojego zaangażowania w Ukrainie. Wprost przeciwnie – aby wesprzeć rozwój działalności w tym kraju zainwestuje 20 milionów euro w nowy zakład produkcyjny w obwodzie kijowskim. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a otwarcie fabryki planowane jest na 2024 rok.

Nowa fabryka Unilevera w Ukrainie będzie produkowała środki higieny osobistej, w tym szampony i żele pod prysznic dla takich marek jak Dove, Axe, TRESemmé i Clear. Produkty w pierwszej kolejności zaopatrywać będą lokalny rynek ukraiński, a w przyszłości również pozostałe rynki europejskie. 

Inwestycja powstanie zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi, wykorzystując energię odnawialną i tym samym przyczyniając się do realizacji celu Unilevera polegającego na zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 r.

– Ta inwestycja pokazuje nasze długoterminowe zaangażowanie na rzecz kraju i jego mieszkańców, w tym naszych pracowników, klientów i partnerów. To także odpowiedni sposób na uczczenie 30-lecia naszej działalności w Ukrainie, które będziemy obchodzić jeszcze w tym roku – mówi Vasyl Bovdilov, dyrektor generalny Unilever Ukraina.

Dodał, że nowy zakład produkcyjny stworzy miejsca pracy dla około 100 osób, zwiększy moce produkcyjne koncernu, a przede wszystkim zaspokoi potrzeby ukraińskich konsumentów.

Czytaj też: Unilever zainwestuje w Meksyku 400 milionów dolarów w nową fabrykę

Unilever zatrudnia obecnie w Ukrainie ponad sto osób. Od wybuchu wojny Unilever koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa ukraińskim pracownikom i ich rodzinom. Firma przekazała wsparcie finansowe i rzeczowe w postaci swoich produktów o wartości ponad 15 mln euro, ściśle współpracując z agencjami ONZ i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, aby zapewnić pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Zapewnia też, że nadal będzie dostarczać pomoc humanitarną, aby wesprzeć ludność Ukrainy.

Równocześnie firma kontynuuje swoją działalności w Rosji. Ostatnio spotkała się z krytyką po tym, jak ujawniono, że 2 proc. jej zysku netto w 2022 roku pochodzi z rynku rosyjskiego, na którym wciąż produkuje i sprzedaje produkty.  

Czytaj też: Unilever broni decyzji o pozostaniu w Rosji: decyzja jest w trakcie „ścisłej weryfikacji”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 09:37