StoryEditor
Biznes
11.10.2023 16:08

10 najpopularniejszych marek makijażowych na TikToku; na podium trzy marki indie

Cosmetify opublikowało raport dotyczący najpopularniejszych na TikToku marek makijażowych; pierwsze trzy miejsca zajęły marki należące do sławnych kobiet świata kosmetycznego, czyli Huda Beauty (właścicielką jest Huda Kattan), Rare Beauty Seleny Gomez oraz Florence by Mills, będące własnością Millie Bobby Brown.

TikTok to potężna platforma dla marek kosmetycznych, która umożliwia nawiązywanie kontaktu z odbiorcami, prezentowanie swoich produktów i zwiększanie sprzedaży, a jej popularność rośnie wraz z szybkim wzrostem liczby influencerów i brandów kosmetycznych pojawiających się w aplikacji, zwłaszcza że użytkownicy mogą teraz kupować produkty bezpośrednio ze sklepu TikTok. Cosmetify zagłębiło się w świat piękna na TikTok, analizując hashtagi, wyświetlenia i liczbę obserwujących, aby odkryć, które marki osiągają największe sukcesy na platformie w 2023 roku.

image
Cosmetify

Według Cosmetify najpopularniejszą marką makijażową na TikTok w 2023 roku jest Huda Beauty, gromadząca ponad 8,7 miliona obserwujących i 187,2 miliona polubień filmów na platformie. Oficjalny hashtag #hudabeauty na TikTok ma również ponad 5,7 miliarda wyświetleń. Marka została założona w 2013 roku przez znaną wizażystkę Hudę Kattan i obecnie oferuje ponad 140 różnych produktów.

Drugą najpopularniejszą marką makijażową TikTok jest Rare Beauty, która została założona w 2019 roku przez aktorkę i piosenkarkę Selenę Gomez. Na TikToku marka zgromadziła ponad 3,5 miliona obserwujących, 50,3 miliona polubień filmów i 5,7 miliarda wyświetleń oficjalnego hashtagu #rarebeauty.

Na trzecim miejscu w rankingu jest Florence by Mills. Marka została założona w 2019 roku przez gwiazdę Stranger Things Millie Bobby Brown. Z ponad 3,4 milionami obserwujących, 50,3 milionami polubień filmów i 2,9 miliarda wyświetleń hashtagu #florencebymills, marka zyskuje coraz większą popularność na TikTok.

Na dalszych miejscach rankingu znalazły się między innymi Fenty Beauty, Kylie Cosmetics, e.l.f. Cosmetics, Charlotte Tillbury, NYX Professonal Makeup, Morphe i Maybelline. Warto zauważyć, że z 10 wymienionych brandów aż 6 jest promowanych między innymi przez osobę właścicielki, a więc marketing bazuje na osobowości i sławie gwiazdy sygnującej daną markę.

Czytaj także: Tiktokerka @forbeautyhelps szaleńczo podbija sprzedaż Hebe

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
04.09.2025 10:37
Kraków Airport znosi limit 100 ml płynów w bagażu podręcznym
Czy to koniec przelewania przez Krakusów balsamów do ciała do pojemniczków podróżnych?mdbildes

Komisja Europejska oficjalnie zatwierdziła zniesienie obowiązującego od 2006 roku limitu 100 mililitrów płynów przewożonych w bagażu podręcznym. Nowe zasady dotyczą lotnisk wyposażonych w skanery CT nowej generacji, które umożliwiają szczegółową analizę zawartości bagażu i pozwalają na transport płynów w opakowaniach o pojemności nawet do 2 litrów.

Kraków Airport był jednym z pierwszych polskich portów lotniczych, które rozpoczęły testy tej technologii – pierwszy skaner pojawił się tam przed długim weekendem majowym. Od jutra pasażerowie krakowskiego lotniska będą mogli korzystać z nowych rozwiązań i przewozić w bagażu podręcznym większe butelki wody, kosmetyki czy perfumy bez konieczności przelewania ich do małych pojemników.

Według szacunków lotniska czas kontroli bezpieczeństwa skrócił się o około 30 proc. Mimo rekordowych wyników ruchu – zdarza się, że w ciągu jednego dnia z usług Kraków Airport korzysta nawet 48 tysięcy pasażerów – większość z nich oczekuje na kontrolę nie dłużej niż 10 minut. Dodatkowym udogodnieniem jest brak konieczności wyjmowania elektroniki czy małych butelek z płynami z bagażu, co znacznie usprawnia obsługę podróżnych.

image

London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

Skanery CT tworzą trójwymiarowy obraz bagażu i pozwalają na jego „cyfrowe rozpakowanie”, eliminując konieczność otwierania walizek przy najmniejszych wątpliwościach. Kraków Airport podkreśla jednak, że w sytuacjach awaryjnych mogą być uruchamiane trzy punkty kontroli wyposażone w starsze urządzenia, w których dotychczasowy limit 100 ml będzie nadal obowiązywał.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
04.09.2025 09:22
Maroko idzie w ślady UE i zakazuje kosmetyków z TPO
Maroko wprowadza europejski standard.Getty Images

Marokańska Agencja Leków i Produktów Zdrowotnych (AMMPS) ogłosiła zakaz stosowania we wszystkich kosmetykach substancji Trimethylbenzoyl Diphenylphosphine Oxide (TPO). Decyzja obowiązuje natychmiastowo i obejmuje pełen zakres działań rynkowych: wytwarzanie, import, dystrybucję oraz sprzedaż produktów zawierających ten składnik. Zakaz dotyczy przede wszystkim żeli i lakierów do paznokci utwardzanych światłem UV, w których TPO był dotychczas szeroko stosowany jako fotoinicjator.

AMMPS podjęła decyzję po analizie toksykologicznej, wskazującej na potencjalne zagrożenia zdrowotne związane z użyciem tej substancji. Zakaz wpisuje się w działania harmonizacyjne z Unią Europejską – od 1 września 2025 r. w życie weszło Rozporządzenie Komisji (UE) 2025/877, które również zabrania stosowania TPO w kosmetykach. W ten sposób Maroko dostosowuje się do międzynarodowych standardów bezpieczeństwa.

Agencja wydała wytyczne skierowane do lekarzy, farmaceutów, producentów i konsumentów, podkreślając, że wszystkie produkty zawierające TPO muszą zostać wycofane z rynku. Tym samym marokańskie służby sanitarne wskazują, że nie będzie wyjątków ani okresów przejściowych – zakaz ma charakter bezwzględny i obowiązuje od dnia publikacji decyzji.

TPO było popularnym składnikiem w branży manicure ze względu na skuteczność w procesie fotopolimeryzacji. Jednak narastające wątpliwości dotyczące jego profilu toksykologicznego skłoniły regulatorów do wprowadzenia restrykcji. Maroko, podobnie jak Unia Europejska, postawiło na zasadę ostrożności i ochronę zdrowia konsumentów, wysyłając jednocześnie sygnał o zacieśniającej się współpracy regulacyjnej na globalnym rynku kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. wrzesień 2025 10:18