StoryEditor

Biotherm dołącza do marek oferujących możliwość wielokrotnego napełniania butelek

Marka Biotherm opracowała technologię uzupełniania produktów do pielęgnacji skóry w opakowaniach wielokrotnego użytku. Jest to efektem zobowiązania się marki do ograniczenia ilości odpadów opakowaniowych poprzez innowacje. Pierwsze testowe urządzenie stanęło w domu towarowym El Corte Inglés w Madrycie.

Marka Biotherm zadała sobie pytanie, jak wykorzystać technologię napełniania w przypadku produktów do pielęgnacji skóry. Do tej pory butelki wielokrotnego uzupełniania były stosowane dla takich produktów, jak np. perfumy. W ich przypadku receptury nie ulegają zmianie podczas procesu napełniania ze względu na obecność alkoholu w ich składzie.

W tym roku marce udało się uruchomić pilotażowy projekt mający na celu zmniejszenie ilości odpadów opakowaniowych pozostających po kultowym serum marki – Life Plankton Elixir.

Gdy butelka po serum Life Plankton Elixir jest pusta, konsumenci mogą uzupełnić ją, korzystając z Niebieskiej Fontanny. Czynność wykonywana jest z pomocą specjalnie przeszkolonego doradcy kosmetycznego. Dzięki temu zachowany jest standard jakości produktu.

Cały proces odbywa się na oczach konsumentów. Przebiega on w trzech etapach.

  1. Czyszczenie: szklana butelka Life Plankton Elixir jest czyszczona wodą i całkowicie opróżniana z wszelkich pozostałości. Następnie butelkę suszy się przefiltrowanym powietrzem, a następnie sterylizuje światłem UV.
  2. Uzupełnienie: butelkę umieszcza się na zestawie do napełniania i ponownie napełnia serum Life Plankton Elixir ze zbiornika.
  3. Grawerowanie: butelka jest indywidualnie grawerowana delikatnym motywem fali, symbolizującym jej regenerację i wskazującym, ile razy butelka została napełniona.

Wyzwaniem dla marki było zachowanie czystości składników aktywnych. Produkty do pielęgnacji skóry zawierają bowiem delikatne składniki aktywne wrażliwe na kontakt z powietrzem. W przypadku Life Plankton Elixir jest to wysokie stężenie probiotyku (5 proc.), połączonego z silnymi, naturalnymi składnikami aktywnymi, kwasem hialuronowym i witaminą C.

Opracowując Niebiską Fontannę firmie oddało się ochronić formułę serum przed interakcją z czynnikami zewnętrznymi podczas uzupełniania butelki.

Aby zmienić ideę ekologicznego opakowania w wyjątkowe doświadczenie, marka Biotherm i jej właściciel – firma L'Oréal nawiązały współpracę ze studiem Possible Future. W efekcie tej współpracy butelka Life Plankton Elixir została wykonana w 25 proc. ze szkła pochodzącego z recyklingu. Niebieska Fontanna jest natomiast kolejnym krokiem w kierunku zobowiązania firmy Biotherm do zmniejszenia wpływu na środowisko.

– Niebieska Fontanna Life Plankton Elixir reprezentuje obsesję firmy Biotherm na rzecz ciągłego doskonalenia naszych procesów oraz ulepszania opakowań i receptur, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko, zwłaszcza to wodne – skomentował Giulio Bergamaschi, prezes Biotherm.

Od 2012 roku Biotherm aktywnie uczestniczy w ochronie oceanów poprzez program Water Lovers. Ten program zrównoważonego rozwoju ma na celu stworzenie lepszej przyszłości dla naszych oceanów poprzez współpracę z zewnętrznymi ekspertami i partnerami z organizacji pozarządowych. Obecnie Water Lovers obejmuje wszystkie aspekty łańcucha wartości Biotherm, od receptur po opakowanie.

Niebieska fontanna Life Plankton Elixir stanęła w lutym 2021 r. w domu towarowym El Corte Inglés w Madrycie.

Ta innowacja dotycząca ponownego napełniania to pilotaż. Mamy jednak ambicję, aby wywrzeć trwały i namacalny wpływ na ochronę środowiska. Dlatego zamierzamy ulepszać nasz pomysł oraz zwiększać dostępność do tego projektu – zapewnił Giulio Bergamaschi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Klarna i Google Cloud łączą siły: sztuczna inteligencja w służbie personalizacji zakupów
Klarna to globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji.Axel Öberg

Klarna oraz Google Cloud ogłosiły strategiczne partnerstwo oparte na sztucznej inteligencji, które ma na celu przyspieszenie innowacji, rozwój kreatywności i dostarczanie nowych produktów dla ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie. Współpraca ma wzmocnić możliwości technologiczne Klarny w zakresie personalizacji doświadczeń zakupowych, tworzenia treści wizualnych oraz bezpieczeństwa transakcji.

Nowa inicjatywa pozwoli Klarna w pełni wykorzystać ekosystem Google Cloud AI – od infrastruktury i platformy po najnowsze modele językowe i wizualne. Jak podkreśla David Sandström, dyrektor ds. marketingu w Klarnie, połączenie wiedzy konsumenckiej z mocą modeli Google już przynosi zauważalne efekty. Wczesne testy rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji zwiększyły czas spędzany przez użytkowników w aplikacji o 15 proc., a liczbę zamówień o 50 proc. – To dowód na to, że kreatywność wspierana przez AI może całkowicie odmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy – zaznaczył Sandström.

Pierwszym etapem partnerstwa będzie rozwój funkcji w aplikacji Klarna, które mają zwiększyć atrakcyjność zakupów online. W ramach filaru „kreatywnej szybkości” fintech wykorzysta najnowsze generatywne modele mediów Google, takie jak Veo 2 i Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana). Pozwolą one tworzyć interaktywne cyfrowe lookbooki, które użytkownicy będą mogli przeglądać bezpośrednio w aplikacji. Równocześnie systemy te umożliwią opracowywanie hiperspersonalizowanych kampanii marketingowych, opartych na preferencjach i historii zakupowej użytkowników.

Drugim obszarem współpracy jest jakość i personalizacja treści. Klarna planuje rozbudowę swojej biblioteki zawierającej ponad 200 mln obrazów, wykorzystując modele sztucznej inteligencji do generowania i ulepszania grafik produktowych. Dzięki temu konsumenci mają otrzymać dostęp do bardziej angażujących, realistycznych i lepiej dopasowanych wizualnie rekomendacji produktów, co – według firmy – przełoży się na wyższe wskaźniki konwersji.

Wspólne działania obejmują także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa transakcji. Klarna wykorzysta sprzęt i rozwiązania Google Cloud do szkolenia grafowych sieci neuronowych, które pomogą w walce z oszustwami i praniem pieniędzy. Systemy te będą analizować zależności między użytkownikami, transakcjami i urządzeniami, umożliwiając precyzyjniejsze wykrywanie anomalii i podejrzanych schematów zachowań.

Jak podkreślają partnerzy, projekt ma charakter długofalowy i stanowi element strategii Klarny polegającej na łączeniu zakupów, finansów i rozrywki w jeden spójny, inteligentny ekosystem. Dzięki integracji z Google Cloud fintech chce nie tylko zwiększyć efektywność operacyjną, lecz także zaoferować konsumentom bardziej intuicyjne, bezpieczne i inspirujące środowisko zakupowe oparte na danych i sztucznej inteligencji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
OpenAI wprowadza „handel agentowy” z funkcją Instant Checkout
Czy sztuczna inteligencja ułoży nam listę zakupów?DALL-E

OpenAI ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji „Instant Checkout” oraz towarzyszącego jej „Agentic Commerce Protocol”, które mają zapoczątkować erę tzw. handlu agentowego. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom ChatGPT nie tylko wyszukiwać produkty, lecz także dokonywać ich zakupu bezpośrednio w oknie czatu. Na razie system obsługuje zakupy pojedynczych przedmiotów, jednak w planach jest rozszerzenie możliwości o koszyki wieloprzedmiotowe oraz dostępność dla kolejnych sprzedawców i regionów.

Według komunikatu prasowego OpenAI, usługa ma ułatwić zakupy ponad 700 milionom osób korzystających z ChatGPT tygodniowo. Funkcja, rozwijana we współpracy ze Stripe, na początek dostępna jest dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych w wersjach Plus, Pro i Free. Zakupy można obecnie realizować u sprzedawców Etsy, a wkrótce dołączą także sklepy działające na Shopify, w tym takie marki jak Glossier, SKIMS czy Spanx.

Proces zakupowy został zaprojektowany tak, by był maksymalnie płynny. Użytkownik, który pyta np. o „najlepsze cienie do powiek poniżej 100 zł”, otrzyma organiczne, niesponsorowane wyniki z sieci. Jeśli dany produkt wspiera Instant Checkout, może wybrać opcję „Kup”, potwierdzić dane zamówienia, płatności i wysyłki (np. z użyciem zapisanej karty), a następnie sfinalizować transakcję w kilku kliknięciach – bez opuszczania konwersacji.

Model biznesowy opiera się na tym, że ChatGPT działa wyłącznie jako agent AI użytkownika, przekazując informacje pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Realizacja zamówień i obsługa płatności pozostają po stronie handlowców. Dla nich to nowa droga dotarcia do milionów potencjalnych klientów przy zachowaniu kontroli nad systemami i relacjami. Usługa jest bezpłatna dla użytkowników końcowych i nie zmienia organicznych wyników wyszukiwania. Sprzedawcy płacą jedynie niewielką opłatę od transakcji, a ranking produktów zależy od takich czynników jak cena, jakość, dostępność, status dostawcy czy obsługa Instant Checkout.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. październik 2025 05:28