StoryEditor

Rossmann testuje inteligentne półki, lustra i system rozpoznawania twarzy

Wirtualna asystentka, inteligentny wózek i lustra, inteligentne półki, skrytki do odbioru zakupów rozpoznające twarz klienta, elektroniczne etykiety – to rozwiązania, które testuje Centrum Informatyczne Rossmanna. Sieć chce być liderem we wprowadzaniu cyfrowych rozwiązań w handlu oraz zamierza zbudować najlepszy w Polsce zespół inżynierów IT.

Rossmann nie ukrywa, że chce wyprzedzić inne sieci handlowe we wdrażaniu najnowocześniejszych technologii. Innowacyjne rozwiązania powstają w Centrum Informatycznym Rossmanna, sieć  współpracuje także z zewnętrznymi firmami. W 2019 r. podczas pierwszej konferencji technologicznej zorganizowanej przez Rossmanna firmy zaprezentowały rozwiązania, których wprowadzenie sieć rozważała. Wśród nich pojawiły się m.in. inteligentne półki, które dzięki specjalnym sensorom zbierają dane o dostępności produktów, rotacji czy ilości brakującego towaru. Sam Rossmann pokazał także nad czym sam pracuje, był to m.in. wirtualny koszyk.

Czytaj: Rossmann stawia na omnichannel i testuje wirtualny koszyk

Rossmann wdraża i testuje cyfrowe rozwiązania, które pozwolą mu się definiować jako drogeria przyszłości. To samoobsługowe kasy, które są już instalowane we wszystkich drogeriach, aplikacja Rossmann PL i funkcja Rossmann GO, która pozwala płacić za zakupy smartfonem bez podchodzenia do kasy. W drogeriach działa system komunikacji przykasowej – obsługa sklepu dostaje sygnał, gdy przy kasie pojawia się klient, który chce zapłacić. 6 500 ekranów zainstalowanych w sklepach (największa sieć Digital Signage w Europie) wyświetla ciekawe lub dostępne w promocji produkty To także platforma szkoleniowa Nawigator Rozwoju, na której pracownicy mogą zdobywać nowe kompetencje i szereg innych udogodnień usprawniających komunikację wewnątrz i na zewnątrz firmy.  

– Dzięki zastosowaniu technologii – dwukierunkowego systemu komunikacji wewnętrznej, automatyzacji operacji w magazynie centralnym na poziomie 70 proc., zaawansowanej analityce danych czy cyfryzacji procesów w sklepach, które wyposażyliśmy w 12 tysięcy mobilnych komputerów PDA i tabletów oraz skalowaniu tej technologii na całą sieć 1670 drogerii, jesteśmy liderem na polskim rynku. Innowacyjność naszych projektów doceniają klienci drogerii, ale też specjaliści, jesteśmy laureatem prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards – mówi dyrektor IT Rossmanna Piotr Kiszkiel.

Czytaj więcej: Rossmann nie ustaje w cyfrowym rozwoju i zbiera za to nagrody

Kolejne nowinki technologiczne wykorzystujące możliwości sztucznej inteligencji Rossmann testuje w swoim dziale IT i zapowiada, że jeśli się sprawdzą, zostaną wprowadzone w drogeriach. Sieć zaprezentowała je podczas konferencji "Nowe technologie". Samorządowcy z Łodzi, wykładowcy i studenci z uczelni mieli okazję zobaczyć nad czym Rossmann pracuje obecnie. Są to m.in.:

– wirtualna asystentka, która odpowie klientom na pytania np. o aktualne promocje, czy jak działa Rossmann GO;

– inteligentny wózek: klient skanuje aplikację, skanuje produkty, wkłada je do wózka, płaci i…wychodzi unikając wszelkich kolejek;

– inteligentne lustra, które wykrywa czy klient np. ma brodę i pokazuje mu informacje i reklamę produktów dla brodaczy;

– inteligentne półki – informacja o zdjęciu jakiegoś produktu z półki od razu trafia do systemu, który analizuje, jakie produkty się sprzedają, kiedy trzeba je uzupełnić;

– elektroniczne etykiety z cenami (testowane  w czterech sklepach).

– skrytki do odbioru zakupów online rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy.

Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami. Rossmann jest członkiem klastra ICT Polska Centralna, pracuje z łódzkimi firmami IT, w łódzkich drogeriach testuje  nowe technologie zanim wdroży je w całej Polsce. Sieć cały czas rekrutuje najlepszych studentów z łódzkich uczelni.

 – Naszym celem jest zbudowanie najlepszego w Polsce korporacyjnego zespołu inżynierów IT – mówi Piotr Kiszkiel.

– Rossmann oferuje roczne, płatne staże – obecnie mamy 5 stażystów. Aż 11 absolwentów, którzy uczestniczyli w stażach pracuje z nami do dziś. W ośmiu edycjach naszego autorskiego programu „Zaprogramuj się” przeszkoliliśmy studentów i absolwentów z programowania, dostarczające niezbędnej wiedzy do rozpoczęcia pracy jako programista. W ten sposób zatrudniliśmy 80 osób. Inwestujemy też w pracowników, organizując im szkolenia zarówno techniczne jak i z kompetencji miękkich – dodaje Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego Rossmanna.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Prowadzi 1663 drogerie oraz sklep internetowy. Codziennie zakupy w Rossmannie robi ponad 900 tys. klientów. Z aplikacji zakupowej Rossmann PL korzysta 8 mln użytkowników. W 2021 r. obroty Rossmanna w Polsce wyniosły 11,44 mld zł. Firma zatrudnia 17,1 tys. pracowników. W samej centrali firmy w Łodzi pracuje 1200 osób. Blisko 330 osób to pracownicy Centrum Informatycznego (20 proc. kobiet, 5,5 roku stażu w IT). Rossmann ma  cztery centra dystrybucyjne: Łódź, Grudziądz, Pyskowice, Zgierz (powierzchnia magazynowa: 122,6 tys. m.kw, która zostanie rozbudowana o dodatkowe 30 tys. m.kw w marcu).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
10.05.2024 16:31
Booksy rusza z platformą sprzedażową. Nesperta pierwsza wchodzi we współpracę
Booksy chce wykorzystać swój potencjał do sprzedawania kosmetyków profesjonalnych salonom beautyBooksy
Booksy – system rezerwacji wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich i innych punktach usługowych – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Kupować na niej będą mogli przedsiębiorcy zarejestrowani na Booksy Biz, a sprzedawać dystrybutorzy produktów profesjonalnych.

Booksy, najbardziej znany w Polsce system rezerwacyjny, wykorzystywany przez wiele punktów usługowych działających w branży beauty – salony kosmetyczne, fryzjerskie, manicure, spa i inne – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Nad tą funkcjonalnością firma pracowała od wielu miesięcy chcąc wykorzystać potencjał jaki ma w zarejestrowanych w jej systemie firmach, które mogłyby być zainteresowane kupowaniem w jednym miejscu produktów potrzebnych do świadczenia usług.

Wiadomo sprzedażowa jest przeznaczona tylko dla klientów instytucjonalnych. Będą na niej mogli kupować wyłącznie przedsiębiorcy – usługodawcy zarejestrowani na Booksy Biz. Sprzedawać mogą dostawcy produktów profesjonalnych. Transakcje będą odbywały się w strefie Zakupy, gdzie umieszczone są już podstawowe informacje o platformie.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

Pierwszą i jedyną w tym momencie firmą, która zdecydowała się na współpracę z Booksy w tym zakresie jest Nesperta, właściciel marek Semilac i Hihibrid – wiodąca marka w kategorii lakierów hybrydowych w Polsce.

Z dumą ogłaszamy, że staliśmy się partnerem strategicznym Booksy Biz!  Od teraz w pulpicie Booksy Biz każda z Was, drogie właścicielki salonów, oprócz dotychczasowych funkcji, będzie miała możliwość uzupełniania swoich ulubionych produktów - czy to oznacza efektywne zarządzanie salonem z profilu jednej aplikacji? Tak! – napisała firma Nesperta w swoich mediach społecznościowych. Nesperta wprowadziła do sprzedaży na Booksy bestsellery marki Semilac i pełną gamę produktów linii Semilac Professional.

Kategoria produktów do paznokci jest pierwszą, którą Booksy będzie zapełniać na platformie sprzedażowej, a następnie sukcesywnie kolejne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
09.05.2024 08:48
Hollywood Hair sięga po rozszerzoną rzeczywistość i przygotowuje aplikację do wirtualnego przedłużania włosów
Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się przedłużaniem włosów. Kolejnym krokiem w rozwoju marki jest wprowadzenie do sprzedaży online naturalnych włosów do przedłużania w domu oraz stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania przedłużanych włosówfot. Hollywood Hair
Marka Hollywood Hair zajmująca się profesjonalnym przedłużaniem włosów jeszcze w tym roku planuje wprowadzić aplikację mobilną, dzięki której będzie można wirtualnie wypróbować i ocenić efekt przedłużania włosów. Firma rozpoczęła także sprzedaż naturalnych włosów do samodzielnego przedłużania w domu.

Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się profesjonalnym przedłużaniem włosów.

Firma właśnie otworzyła kolejny salon w Bydgoszczy. To trzynasty punkt działający pod szyldem firmy, w tym dwunasty w Polsce. Jeden salon działa już w Hiszpanii. Firma chce także otworzyć sieć swoich salonów w Wielkiej Brytanii. W tym roku ma zostać otwarty pierwszy salon w Londynie.

Holywood Hair ma także własne kosmetyki, suplementy oraz akcesoria do włosów, a teraz rozpoczyna sprzedaż doczepianych kucyków i topperów (tupetów) z włosów naturalnych w 20 odcieniach i różnych długościach (50, 60 i 70 cm). Można je kupić przez internet i samodzielnie doczepiać do własnych włosów. Kolekcja będzie powiększana o kolejne rozwiązania i asortyment.

– Wiem, że nie każda osoba może pozwolić sobie na drogi zabieg przedłużania, dlatego alternatywą będą nasze włosy „instant”, dostępne dla każdego – mówi Klaudia Duszyńska, założycielka Hollywood Hair.

Marka sięga także po nowe technologie i pracuje nad aplikacją, w której będzie można wirtualnie przedłużyć włosy i obejrzeć ten efekt. Aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię rozszerzonej rzeczywistości. Powstaje we współpracy z indyjską firmą DesignoWeb. Firma zapewnia, że rozwiązanie niebawem zadebiutuje na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. maj 2024 15:07