StoryEditor
Marketing i media
09.01.2024 13:54

Consumer Panel Services GfK jest teraz częścią grupy YouGov

Dzięki tej umowie, YouGov rozszerza swoją ofertę, dostarczając rozwiązania dedykowane sektorowi FMCG i handlowi detalicznemu w Europie. / Consumer Panel Services GfK

YouGov i Consumer Panel Services GfK łączą siły; YouGov jest liderem na rynku opinii, motywacji, pragnień i nawyków medialnych konsumentów, zrzeszając ponad 26 milionów zarejestrowanych członków panelu. CPS GfK natomiast zapewnia wgląd w zachowania kupujących dzięki ponad 60-letniej wiedzy i doświadczeniu.

YouGov, firma specjalizująca się w badaniach opinii, motywacji zakupowych oraz nawykach mediowych konsumentów, nabyła Panel Gospodarstw Domowych od GfK SE (Consumer Panel Services GfK), dostawcy danych i analiz zakupowych związanych z gospodarstwami domowymi w Europie. To przejęcie stanowi element długoterminowej strategii rozwoju YouGov i zwiększa jej obecność w sektorze FMCG. Połączenie obu firm poszerza również gamę oferowanych badań konsumenckich.

Transakcja o wartości 315 milionów euro przyspiesza długoterminową strategię YouGov, która zakłada kontynuację inwestycji w technologię, produkty i platformy, równocześnie rozszerzając panele badawcze oraz finalizując przejęcia, które zwiększą naszą obecność geograficzną i zasób danych.

YouGov ma obecnie panele na 24 rynkach europejskich: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Hiszpania, Szwecji, Szwajcarii, Turcji i Wielkiej Brytanii. YouGov działa również globalnie, na ponad 55 rynkach. CPS GfK działa natomiast obecnie na 18 rynkach europejskich: Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii i Ukrainie.

Warto przypomnieć, że GfK połączyło już w zeszłym roku siły z Nielsen IQ. Lars Nordmark, tymczasowy CEO i CFO w firmie GfK, oznajmił w kwietniu 2022, że firma udanie przeszła proces cyfrowej transformacji, osiągając zyskowny i zrównoważony wzrost w ostatnich latach.

Połączenie sił z NielsenIQ jest teraz dla nas logicznym kolejnym krokiem i wesprze kolejny etap rozwoju naszej firmy. Umożliwi naszym klientom podejmowanie mądrzejszych decyzji w ich organizacjach na prawdziwie globalną skalę i przyspieszy naszą podróż do kolejnego rozdziału innowacji.

Czytaj także: GfK– An NIQ Company: Nastroje konsumenckie w Polsce przez ostatni rok mocno rosły. Wciąż jednak daleko im do poziomów sprzed pandemii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 14:50
Pinterest rośnie dzięki inwestycjom w sztuczną inteligencję; „to wirtualny asystent zakupowy”
Makijaż i kosmetyka biała to bardzo popularna kategoria treści na Pintereście.Pinterest

Pinterest coraz wyraźniej staje się „asystentem zakupowym opartym na AI”, choć użytkownicy często nie postrzegają platformy w ten sposób – powiedział Bill Ready, prezes firmy. Jak podkreślił, serwis od lat rozwija wyszukiwanie wizualne, umożliwiając internautom odkrywanie własnych upodobań, eksplorowanie trendów i dokonywanie zakupów w nowy sposób. W ostatnich miesiącach znacząco poprawiono trafność i personalizację treści, co sprawia, że Pinterest jest miejscem, w którym użytkownicy mogą realizować pełną, komercyjną ścieżkę zakupową.

Aplikacja Pinterest oferuje proaktywne rekomendacje dopasowane do gustu i preferencji użytkownika, działając podobnie jak ludzki doradca zakupowy. Choć wykorzystanie w pełni autonomicznych agentów AI do zakupów jeszcze nie nastąpiło, coraz więcej osób akceptuje sugestie wyznaczane przez algorytmy. Ready zaznaczył, że platforma potrafi prowadzić użytkownika znacznie dalej w procesie zakupowym, eliminując konieczność samodzielnego wyszukiwania i filtrowania treści.

Trend wdrażania asystentów opartych na AI widać również u konkurencji. W maju eBay uruchomił konwersacyjnego agenta zakupowego, który udziela porad na podstawie preferencji klientów. Z kolei Amazon w kwietniu rozpoczął testy funkcji Buy for Me, umożliwiającej kupowanie produktów z zewnętrznych sklepów bez opuszczania aplikacji Amazon Shopping.

Inwestycje Pinteresta w sztuczną inteligencję i personalizację przynoszą wyraźne efekty finansowe. W drugim kwartale 2025 roku przychody wzrosły o 17 proc. rok do roku, osiągając 998 milionów dolarów. Liczba globalnych aktywnych użytkowników miesięcznych zwiększyła się o 11 proc., sięgając 578 milionów – wynika z raportu kwartalnego spółki. Ready ocenił, że Pinterest „nigdy nie był bardziej popularny i ceniony przez użytkowników oraz bardziej efektywny dla reklamodawców”.

Rozwój funkcji AI szczególnie trafia w gusta pokolenia Z, które stanowi ponad 50 proc. miesięcznej bazy użytkowników. Jednocześnie firma odnotowuje wzrost we wszystkich grupach wiekowych i wśród obu płci. Pinterest przyciąga użytkowników zainteresowanych wyszukiwaniem wizualnym, zwłaszcza w sytuacjach, gdy trudno opisać to, czego się szuka – ale można to rozpoznać po zobaczeniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
12.08.2025 11:04
Wielka Brytania: trwa poszukiwanie kolejnej, obiecującej marki kosmetycznej!
British Beauty Council jest jedym z inicjatorów projektu poszukiwania nowej brytyjskiej marki kosmetycznej z szansami na sukces rynkowyBritish Beauty Council

Wielka Brytania mocno stawia na rozwój rodzimych marek kosmetycznych. Sieć drogeryjna Boots, TikTok oraz organizacja British Beauty Council zjednoczyły się w poszukiwaniu kolejnej brytyjskiej, obiecującej marki kosmetycznej. Specjalny program potrwa sześć tygodni i wspierany jest m.in. przez firmę venture capital.

Boots, TikTok Shop oraz British Beauty Council połączyły siły z Growth Studio, aby uruchomić Breakout Beauty UK – sześciotygodniowy akcelerator, którego misją jest przekształcenie obiecujących marek w nowe, wielkie hity branży kosmetycznej – informuje portal theindustry.beauty.

Program, wspierany m.in. przez venture capital Venrex, ma na celu połączenie wieloletniego doświadczenia ekspertów w handlu detalicznym, marketingu i pozyskiwaniu inwestorów w zaledwie 42 dni – bo tyle właśnie czasu przeznaczono na ten projekt.

Wybrani założyciele marek otrzymają bezpośredni kontakt z zespołem zakupowym Boots, aby dopracować swoją strategię sprzedaży detalicznej, a także ekspertami z TikTok Shop oraz British Beauty Council.

Zobacz teżBoots mocno rozszerza asortyment w kategorii wellness – tego oczekują konsumenci

W finale programu marki zaprezentują swoje pomysły i strategie panelowi ekspertów. Dla zwycięzcy jest nagroda o wartości ponad 350 tys. funtów, obejmująca m.in. działania marketingowe i sprzedażowe w Boots (w salonach stacjonarnych oraz online).

Program jest otwarty dla brytyjskich marek, oferujących produkty do pielęgnacji skóry, włosów, ciała, a także makijażu, perfum i akcesoriów. Jest on skierowany do firm, które w tym roku osiągnęły obroty 150 tys. funtów i są gotowe na ekspansję na rynek detaliczny o zasięgu krajowym przez okres 12 miesięcy. Pod uwagę brane są firmy, które prowadzą już sprzedaż bezpośrednio do klientów (DTC), za pośrednictwem platform TikTok, Amazon lub w butikach.

Zobacz też: Wielka Brytania: sprzedaż luksusowych kosmetyków do ust znacząco wzrasta, tym razem nie tylko czerwonych szminek

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 18:08