StoryEditor
Biznes
09.01.2024 13:54

Consumer Panel Services GfK jest teraz częścią grupy YouGov

Dzięki tej umowie, YouGov rozszerza swoją ofertę, dostarczając rozwiązania dedykowane sektorowi FMCG i handlowi detalicznemu w Europie. / Consumer Panel Services GfK
YouGov i Consumer Panel Services GfK łączą siły; YouGov jest liderem na rynku opinii, motywacji, pragnień i nawyków medialnych konsumentów, zrzeszając ponad 26 milionów zarejestrowanych członków panelu. CPS GfK natomiast zapewnia wgląd w zachowania kupujących dzięki ponad 60-letniej wiedzy i doświadczeniu.

YouGov, firma specjalizująca się w badaniach opinii, motywacji zakupowych oraz nawykach mediowych konsumentów, nabyła Panel Gospodarstw Domowych od GfK SE (Consumer Panel Services GfK), dostawcy danych i analiz zakupowych związanych z gospodarstwami domowymi w Europie. To przejęcie stanowi element długoterminowej strategii rozwoju YouGov i zwiększa jej obecność w sektorze FMCG. Połączenie obu firm poszerza również gamę oferowanych badań konsumenckich.

Transakcja o wartości 315 milionów euro przyspiesza długoterminową strategię YouGov, która zakłada kontynuację inwestycji w technologię, produkty i platformy, równocześnie rozszerzając panele badawcze oraz finalizując przejęcia, które zwiększą naszą obecność geograficzną i zasób danych.

YouGov ma obecnie panele na 24 rynkach europejskich: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Hiszpania, Szwecji, Szwajcarii, Turcji i Wielkiej Brytanii. YouGov działa również globalnie, na ponad 55 rynkach. CPS GfK działa natomiast obecnie na 18 rynkach europejskich: Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii i Ukrainie.

Warto przypomnieć, że GfK połączyło już w zeszłym roku siły z Nielsen IQ. Lars Nordmark, tymczasowy CEO i CFO w firmie GfK, oznajmił w kwietniu 2022, że firma udanie przeszła proces cyfrowej transformacji, osiągając zyskowny i zrównoważony wzrost w ostatnich latach.

Połączenie sił z NielsenIQ jest teraz dla nas logicznym kolejnym krokiem i wesprze kolejny etap rozwoju naszej firmy. Umożliwi naszym klientom podejmowanie mądrzejszych decyzji w ich organizacjach na prawdziwie globalną skalę i przyspieszy naszą podróż do kolejnego rozdziału innowacji.

Czytaj także: GfK– An NIQ Company: Nastroje konsumenckie w Polsce przez ostatni rok mocno rosły. Wciąż jednak daleko im do poziomów sprzed pandemii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.05.2024 13:08
Coraz więcej robotów skanujących pracuje dla Drogerii Markt w Niemczech
Robot skanujący Ubica Robotics weryfikuje m.in. stan zapasów na półkach w drogeriifot. Ubica Robotics
Do 100 wzrosła liczba robotów, które sieć Drogerie Markt w Niemczech „zatrudnia” do skanowania półek i analizowania stanów magazynowych w drogeriach.

Roboty skanujące Ubica Robotics jeżdzą po drogeriach dm w Niemczech od 2022 r. i tworzą ich cyfrowe bliźniaki. Do maja 2024 sieć podwoiła ich liczbę.

Roboty skanujące pracują w nocy. Wykorzystują kamery, czujniki i algorytmy przetwarzania obrazu oparte na sztucznej inteligencji, aby tworzyć precyzyjne cyfrowe bliźniaki sklepów dm. Zawierają one na przykład planogramy i informacje o stanie magazynowym.

Automatyczne wykrywanie luk na półkach zmniejsza potrzebę ręcznej kontroli zapasów. Dodatkowo wyszukiwarka produktów oparta na smartfonie wspiera pracowników w zadaniach takich jak magazynowanie czy kompletacja oraz umożliwia efektywne planowanie tras w sklepie, co oszczędza czas zarówno pracowników, jak i klientów.

Po pomyślnym wdrożeniu ponad 50 robotów na niemieckim rynku, dm-Tech (spółka technologiczna dm) podwoiła tę liczbę do 100 do maja 2024 r.

– Robot skanujący firmy Ubica to ważny krok w cyfrowej transformacji naszych rynków dm. Z jednej strony zaangażowanie się w tę technologię na wczesnym etapie otwiera przed nami nowe możliwości, z drugiej strony jako ludzie znajdujemy ewolucyjne podejście do tych technologii  – powiedział Roman Melcher, dyrektor zarządzający dm-Tech.

Roboty Ubica zostały opracowane przez wielokrotnie nagradzaną, zaawansowaną technologicznie spółkę spin-off Instytutu Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu w Bremie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
21.05.2024 10:39
Rząd pracuje nad projektem zmiany ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym — co to oznacza dla konsumentów i firm?
Nowe prawo ma zmieniać zasady działania postępowań grupowych.Tingey Injury Law Firm via Unsplash
Projekt ustawy, który ma być omawiany przez rząd w najbliższy wtorek, umożliwi składanie w sądach powszechnych zbiorowych pozwów przeciwko przedsiębiorcom za naruszanie interesów konsumentów oraz umożliwi dochodzenie odszkodowań. Na posiedzeniu Rady Ministrów zaplanowanym na dziś przedyskutowany zostanie projekt zmiany ustawy o postępowaniu grupowym, wprowadzający do polskiego prawa postanowienia dyrektywy UE z 25 listopada 2020 r.

Zgodnie z projektem, to sądy okręgowe będą odpowiedzialne za prowadzenie spraw dotyczących praktyk naruszających interesy konsumentów. W projektowanej ustawie przewidziano, że nowy model pozwów grupowych będzie funkcjonować równolegle do istniejącego systemu, opartego na działaniach Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Cel zmiany to zwiększenie skuteczności ochrony konsumentów w obliczu globalizacji i cyfryzacji rynków.

Procesy grupowe będą mogły być inicjowane przez specjalnie upoważnione do tego podmioty, które muszą spełniać normy fachowości i niezależności zgodnie z wymogami dyrektywy 2020/1828. Organizacje te, aby uzyskać uprawnienia do składania pozwów grupowych, muszą prowadzić przez co najmniej rok działalność niezarobkową na rzecz ochrony konsumentów, nie mogą znajdować się w upadłości ani nie mogą być niewypłacalne.

Dodatkowo, wymagana jest niezależność od wpływów zewnętrznych, zwłaszcza od przedsiębiorców, co ma zapobiegać potencjalnym konfliktom interesów. Dla zapewnienia tego, podmioty upoważnione muszą mieć wypracowane odpowiednie procedury, które uniemożliwią wpływanie na nie przez strony mogące odnieść korzyści z grupowych pozwów. Wszystkie te środki mają na celu wzmocnienie ochrony praw konsumentów w coraz bardziej zglobalizowanym świecie.

Czytaj także: Raport Ukrainka w Polsce: większość uchodźczyń nie zna swoich praw konsumenckich, efekty dotkną wszystkich

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2024 13:50