StoryEditor
Eksport
24.09.2019 00:00

Forum Branży Kosmetycznej już 3 października! Zrób z nami biznes!

Już 3 października w warszawskim hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbędzie się VII Forum Branży Kosmetycznej - konferencja i kosmetyczne targi B2B. Swój udział w wydarzeniu zapowiedziało wielu menedżerów i kupców reprezentujących najważniejsze sieci handlowe, w tym drogeryjne i apteczne oraz firmy hurtowe i dystrybucyjne. Polskimi kosmetykami zainteresowani są kupcy z Hiszpanii, Gruzji, Ukrainy, Mongolii, którzy przyjadą specjalnie na Forum. To ostatnie chwile na rejestrację oraz na dołączenie do grona partnerów i wystawców na Forum Branży Kosmetycznej 2019!

Już 3 października w warszawskim hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbędzie się VII Forum Branży Kosmetycznej -  konferencja B2B dla dostawców produktów i usług poświęcona wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Będziemy mówić m.in. o ekologicznym nurcie, kosmetykach naturalnych, wpływie nowych technologii na handel na i zachowania konsumentów. 

Forum Branży Kosmetycznej to platforma biznesowa od wielu lat kojarząca ze sobą kluczowych graczy wpływających na rozwój rynku: producentów, importerów i dystrybutorów kosmetyków i chemii gospodarczej, menedżerów i kupców odpowiadających za zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie, dostawców usług i rozwiązań dla branży kosmetycznej i handlu.

Konferencja organizowana przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych tytułów "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl, łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz targi nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie.

W Forum Branży Kosmetycznej wezmą udział prezesi, dyrektorzy i kupcy z najważniejszych sieci handlowych polskich i zagranicznych: drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych, super- i hipermarketów, dyskontowych, handlu wolnocłowego, stacji benzynowych; wiodący producenci i importerzy kosmetyków (w tym innowacyjne marki dopiero wchodzące na rynek), najwięksi dystrybutorzy zajmujący się budowaniem sieci sprzedaży dla marek na rynkach zagranicznych i polskim; a także dostawcy usług i innowacyjnych rozwiązań dla branży kosmetyczno-chemicznej i handlu. Specjalnie na Forum Branży Kosmetycznej przyjadą prezesi i dyrektorzy zakupów z firm dystrybucyjnych i sieci handlowych z Hiszpanii, Gruzji, Ukrainy i Mongolii. 

To znakomita okazja do nawiązania biznesowych kontaktów i osobistego spotkania osób odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą w handlu! To także ostatnie chwile na rejestrację oraz na dołączenie do grona partnerów i wystawców na Forum Branży Kosmetycznej 2019!

>> Kliknij, aby zarejestrować się na Forum Branży Kosmetycznej 2019 <<

>>Skontaktuj się, aby zostać Partnerem i wystawcą<<

 >> Zobacz relację i zdjęcia z ubiegłorocznej edycji Forum <<

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 01:29