StoryEditor
Eksport
08.12.2022 00:00

Raport Year in Search Google dotyczący beauty&wellness w 2022 r. już dostępny

Portal Fashionista wyróżnił najpopularniejsze wyszukiwania dotyczące urody w 2022 roku z raportu Google Year in Search. Wśród nich znalazły się takie zapytania, jak makijaż paszportowy, jaką rolę w pielęgnacji skóry odgrywa niacynamid, co to jest slugging i wiele więcej.

Gdy rok się kończy, a my zastanawiamy się nad ostatnimi 12 miesiącami, coroczny raport Year in Search”Google ujawnia, jakie były najważniejsze kulturowo momenty, ludzie i trendy 2022 r. — zgodnie z tym, co wpisaliśmy w naszych wyszukiwarkach. Stworzony w oparciu o najpopularniejsze zapytania (które firma definiuje jako wyszukiwania o dużym wzroście ruchu w ciągu dłuższego okresu), Year in Search daje fascynujące wyniki, niektóre bardziej zaskakujące niż inne: paznokcie Hailey Bieber na szczycie wyszukiwań dotyczących urody, podobnie jak „trend makijażu paszportowego” i „Jakich produktów do pielęgnacji skóry nie należy przechowywać w lodówce?”

Trendy makijażowe:
 

  • Makijaż paszportowy
  • Trend na błyszczyk do ust Addison Rae
  • Trend białej kropki
  • Niewidzialny eyeliner
  • Róż Douyin
  • Oczy łani
  • Makijaż zmęczonych oczu
  • Trend na makijaż a'la płacz
  • Trend na makijaż a'la worki pod oczami
  • Trend na ciemne konturówki do ust

Pielęgnacja skóry
 

  • Jakich produktów do pielęgnacji skóry nie należy przechowywać w lodówce?
  • Jak dodać niacynamid do rutyny pielęgnacyjnej?
  • Czym jest BHT w pielęgnacji skóry?
  • Czym jest niacynamid w pielęgnacji skóry?
  • Jak długo trwa okres przydatności do użytku produktów do pielęgnacji skóry?
  • Co to jest slugging?
  • Do czego służy niacynamid?
  • Co to jest BHA?
  • Co retinol robi dla skóry?
  • Czy kwas hialuronowy jest bezpieczny w ciąży?

Paznokcie i manicure
 

  • Paznokcie Hailey Bieber
  • Teoria czerwonych paznokci
  • Mleczne paznokcie
  • Paznokcie half-moon
  • Chromowane paznokcie
  • Różowe paznokcie w kształcie coffin
  • Paznokcie Euphoria
  • Manicure pączków w czekoladzie
  • Paznokcie na Mardi Gras
  • Paznokcie typu french w kolorze różowym


Czytaj także: Tegoroczny trend w pielęgnacji, slugging, przechodzi do mainstreamu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 23:34