StoryEditor
Producenci
03.01.2024 17:04

Estée Lauder inwestuje w chińską markę perfum Melt Season

Chiński brand perfumeryjny Melt Season stał się obiektem zainteresowania Estée Lauder. / Melt Season
Estée Lauder dokonuje drugiej inwestycji w chiński start-up i pierwszej w chińską markę perfum, przejmując mniejszościowy udział w Melt Season za pośrednictwem swojego ramienia venture New Incubation Ventures na wczesnym etapie.

Wprowadzony na rynek w 2021 roku przez Lishi Ni i należący do firmy Verse China z siedzibą w Szanghaju, Melt Season to luksusowy zapach, który poprzez przystępną, nowoczesną perspektywę składa hołd Chinom, obejmujący dwie kolekcje w cenach od 180 dolarów (1280 RMB) do 135 dolarów (980 RMB).

Marka rozpoczęła działalność za pośrednictwem miniprogramu WeChat i rozszerzyła swoją działalność o sześć sklepów stacjonarnych, w tym lokalizacje w Shenzhen, Pekinie, Hangzhou i Szanghaju. W 2022 roku marka rozszerzyła swoją działalność o pielęgnację ciała, obejmującą balsamy do ciała, płyny do mycia ciała i kremy do rąk.

New Incubation Ventures (NIV) to przedsięwzięcie i inkubatorskie ramię The Estée Lauder Company, współpracujące z myślącymi przyszłościowo założycielami w celu tworzenia, finansowania i wspierania najlepiej wschodzących marek kosmetycznych na całym świecie. Zespół potwierdził inwestycje w Code Mint, Vyrao, Haeckels i Faculty, które zostały zamknięte w sierpniu 2023 r.

Czytaj także: Estee Lauder Company oskarżana przez inwestorów o wprowadzanie w błąd

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 08:27