StoryEditor
Biznes
12.03.2024 10:28

L’Oréal: dementujemy pogłoski, jakoby koncern wycofywał się z reklamowania się na X/Twitterze

L’Oréal SA zdementowało doniesienia Financial Times, w których gazeta twierdziła, że koncern zawiesił swoje reklamy na X/Twitterze, a rzecznik prasowy potwierdził Reutersowi, że kosmetyczny gigant nie podjął takiej decyzji. Wyjaśnienie to pojawia się w kontekście dyskusji na temat wpływu przejęcia X/Twittera przez Elona Muska, co skłoniło niektóre bardziej czułe na kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu firmy do wstrzymania reklam na platformie.

W zeszłym tygodniu czołowy amerykański producent samochodów General Motors Co poinformował, że tymczasowo wstrzymał płatne reklamy na X/Twitterze po tym, jak Elon Musk zakończył przejęcie tej firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. W zeszłym tygodniu Musk powiedział w liście otwartym do reklamodawców, że chce, aby Twitter był „najbardziej szanowaną platformą reklamową na świecie”. Sprzedaż reklam stanowiła ponad 90 proc. przychodów Twittera w drugim kwartale. Podczas majowej prezentacji dla reklamodawców niektóre agencje reklamowe i marki były już sceptyczne co do przyszłości Twittera.

Do grona marek, które opuściły platformę X/Twittera po pojawieniu się u jej steru Elona Muska, należą między innymi Lionsgate, Pfizer, Balenciaga, IBM, Comcast, Disney, Paris Hilton 11:11, Warner Bros. Discovery, Paramount Global, Volkswagen, Apple czy United Airlines.

Co zmieniło się na X/Twitterze?

W ostatnim kwartale na Twitterze, obecnie znanym jako X, miało miejsce kilka znaczących zmian. Wśród nich znalazły się testy nowej zakładki Highlights, mającej za zadanie wyświetlanie najlepszych wpisów danego użytkownika, oraz wprowadzenie obowiązkowej weryfikacji dla kont reklamodawców. Platforma testowała również przypomnienia o tweetach i wprowadziła możliwość pobierania filmów oraz odtwarzania ich w tle. Ponadto, X umożliwił transmisje wideo w Pokojach i rozpoczął testy subskrypcji "Not a bot" dla nowych użytkowników. Wprowadzono również funkcję Community Notes dla zdjęć, aby użytkownicy mogli dodawać notatki opisujące prawdziwość obrazów​, z czego skwapliwie korzystają polujący na fake newsy.

Platforma stanęła także w obliczu powodzi fałszywych informacji, co było widoczne m.in. w przypadku rozprzestrzeniania dezinformacji o konflikcie izraelsko-palestyńskim. Zmiany wprowadzone przez Muska, takie jak ograniczenie roli zespołów ds. zaufania i bezpieczeństwa oraz usunięcie nagłówków artykułów z postów, przyczyniły się do zwiększenia trudności w odróżnieniu reklam od regularnych postów, co mogło zniechęcić reklamodawców i negatywnie wpłynąć na model biznesowy platformy​.

Dodatkowo, Musk kontynuował zwolnienia pracowników, wpływając na różne działy firmy, w tym zespół polityki publicznej oraz inżynierów. Szacuje się, że od momentu przejęcia firmy przez Muska, około 75 proc. pracowników zostało zwolnionych lub samodzielnie opuściło firmę.

Czytaj także: Transfobiczni internauci nawołują do bojkotu Maybelline w związku ze współpracą z Dylan Mulvaney

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
28.08.2025 13:16
Rossmann uruchamia grę mobilną w aplikacji
Nowa funkcjonalność aplikacji ma przyciągnąć kolejnych klientów i klientki.Rossmann

Rossmann poszerza ofertę skierowaną do młodych klientów, wprowadzając nową funkcjonalność do swojej aplikacji Rossmann PL. Z narzędzia korzysta obecnie 10 mln użytkowników, a teraz do dropów i kolekcjonerskich pinów stworzonych z Natalią Kopiszką dołącza gra Rossmania. Nowa inicjatywa stanowi kolejny element strategii budowania zaangażowania młodszej grupy odbiorców.

Rossmania opiera się na mechanice rozszerzonej rzeczywistości (AR) i łączy wizyty w drogeriach stacjonarnych z doświadczeniem mobilnym. Klienci, którzy wejdą do sklepu, mogą zalogować się do gry, zdobywać punkty – tzw. Rosski – i rywalizować w rozgrywkach. Gra oferuje także możliwość personalizacji awatara oraz zapraszania znajomych do wspólnej zabawy, co wzmacnia element społecznościowy.

W ramach Rossmanii przygotowano minigry, które będą systematycznie aktualizowane. Dzięki temu aplikacja ma zachęcać młodych klientów do regularnych wizyt i utrzymywania wysokiego poziomu interakcji z marką. Połączenie gamifikacji z zakupami wpisuje się w szerszy trend wykorzystania technologii mobilnych do zwiększania lojalności konsumentów.

Aplikacja jest kluczowym punktem kontaktu z klientami. Dlatego do dropów i pinów, które dla nich przygotowaliśmy dołączamy grę, kolejną formę zabawy i kolejny powód, aby zaglądać do naszej apki

– mówi Bogdan Maksymiec, Chief Marketing Officer w Rossmannie.

Premierze gry towarzyszy specjalny teledysk, emitowany w mediach społecznościowych Rossmanna oraz w telewizji. Występują w nim Tymek i OG Kamka, którzy wcześniej brali udział w kampaniach skierowanych do młodszej grupy odbiorców. Klip łączy wszystkie dotychczasowe elementy oferty dla młodych – dropy, limitowane upominki Rossmann x KOPI oraz Rossmanię – w jedną spójną opowieść.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
28.08.2025 11:29
Highlander Enterprise i Politechnika Łódzka wspólnie pracują nad kosmetykami z grafenem
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A., wcześniej działająca pod nazwą Advanced Graphene Products S.A., podpisała list intencyjny z Instytutem Inżynierii Materiałowej Politechniki Łódzkiej. Celem współpracy jest opracowanie nowej generacji substancji opartych na grafenowych kropkach kwantowych (GQD – Graphene Quantum Dots). Technologia ta może znaleźć zastosowanie m.in. w hybrydowych lakierach do paznokci, otwierając drogę do stworzenia innowacyjnych produktów na rynku kosmetycznym.

Zakres porozumienia obejmuje konsultacje naukowo-techniczne dotyczące właściwości GQD, opracowanie i optymalizację receptur lakierów zawierających te cząsteczki, a także badania nad kompatybilnością, stabilnością i bezpieczeństwem nowych formulacji. Kolejne etapy zakładają testowanie prototypów, potencjalną współpracę przy certyfikacji gotowych produktów oraz możliwość realizacji wspólnych publikacji i projektów badawczo-rozwojowych.

Obecnie Highlander Enterprise rozwija markę „8belle”, skierowaną do profesjonalnych odbiorców z segmentu B2B. W ofercie znajdują się m.in. hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz produkty do pielęgnacji dłoni i paznokci. Wdrożenie technologii grafenowych kropek kwantowych w tej linii mogłoby w przyszłości stworzyć przewagę konkurencyjną i umożliwić wprowadzenie na rynek unikalnych kosmetyków.

Podpisany dokument nie ma charakteru wiążącej umowy i nie rodzi zobowiązań finansowych po stronie żadnego z partnerów. Szczegółowe warunki potencjalnej współpracy zostaną określone w osobnym kontrakcie. Zgodnie z przyjętą w 2025 roku strategią rozwoju Highlander Enterprise koncentruje się na poszerzaniu zastosowań technologii grafenowych oraz rozwijaniu współpracy z nowymi i dotychczasowymi partnerami biznesowymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 19:30