StoryEditor
Biznes
12.03.2024 10:28

L’Oréal: dementujemy pogłoski, jakoby koncern wycofywał się z reklamowania się na X/Twitterze

L’Oréal SA zdementowało doniesienia Financial Times, w których gazeta twierdziła, że koncern zawiesił swoje reklamy na X/Twitterze, a rzecznik prasowy potwierdził Reutersowi, że kosmetyczny gigant nie podjął takiej decyzji. Wyjaśnienie to pojawia się w kontekście dyskusji na temat wpływu przejęcia X/Twittera przez Elona Muska, co skłoniło niektóre bardziej czułe na kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu firmy do wstrzymania reklam na platformie.

W zeszłym tygodniu czołowy amerykański producent samochodów General Motors Co poinformował, że tymczasowo wstrzymał płatne reklamy na X/Twitterze po tym, jak Elon Musk zakończył przejęcie tej firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. W zeszłym tygodniu Musk powiedział w liście otwartym do reklamodawców, że chce, aby Twitter był „najbardziej szanowaną platformą reklamową na świecie”. Sprzedaż reklam stanowiła ponad 90 proc. przychodów Twittera w drugim kwartale. Podczas majowej prezentacji dla reklamodawców niektóre agencje reklamowe i marki były już sceptyczne co do przyszłości Twittera.

Do grona marek, które opuściły platformę X/Twittera po pojawieniu się u jej steru Elona Muska, należą między innymi Lionsgate, Pfizer, Balenciaga, IBM, Comcast, Disney, Paris Hilton 11:11, Warner Bros. Discovery, Paramount Global, Volkswagen, Apple czy United Airlines.

Co zmieniło się na X/Twitterze?

W ostatnim kwartale na Twitterze, obecnie znanym jako X, miało miejsce kilka znaczących zmian. Wśród nich znalazły się testy nowej zakładki Highlights, mającej za zadanie wyświetlanie najlepszych wpisów danego użytkownika, oraz wprowadzenie obowiązkowej weryfikacji dla kont reklamodawców. Platforma testowała również przypomnienia o tweetach i wprowadziła możliwość pobierania filmów oraz odtwarzania ich w tle. Ponadto, X umożliwił transmisje wideo w Pokojach i rozpoczął testy subskrypcji "Not a bot" dla nowych użytkowników. Wprowadzono również funkcję Community Notes dla zdjęć, aby użytkownicy mogli dodawać notatki opisujące prawdziwość obrazów​, z czego skwapliwie korzystają polujący na fake newsy.

Platforma stanęła także w obliczu powodzi fałszywych informacji, co było widoczne m.in. w przypadku rozprzestrzeniania dezinformacji o konflikcie izraelsko-palestyńskim. Zmiany wprowadzone przez Muska, takie jak ograniczenie roli zespołów ds. zaufania i bezpieczeństwa oraz usunięcie nagłówków artykułów z postów, przyczyniły się do zwiększenia trudności w odróżnieniu reklam od regularnych postów, co mogło zniechęcić reklamodawców i negatywnie wpłynąć na model biznesowy platformy​.

Dodatkowo, Musk kontynuował zwolnienia pracowników, wpływając na różne działy firmy, w tym zespół polityki publicznej oraz inżynierów. Szacuje się, że od momentu przejęcia firmy przez Muska, około 75 proc. pracowników zostało zwolnionych lub samodzielnie opuściło firmę.

Czytaj także: Transfobiczni internauci nawołują do bojkotu Maybelline w związku ze współpracą z Dylan Mulvaney

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 14:53