StoryEditor
Marketing i media
23.02.2024 12:53

Rzetelny influencer, czyli jaki? Marka Bandi Cosmetics zachęca do głosowania na świadomych twórców internetowych

Influencerski rynek zmienia się, bo marki coraz większą uwagę przywiązują do tego, co sobą reprezentują twórcy internetowi, z którymi nawiązują współpracę / fot. Shutterstock
Marka Bandi Cosmetics zorganizowała plebiscyt Rzetelny Influencer Roku 2023, by zwrócić uwagę na to, że w tej działalności, oprócz zasięgów w social mediach, liczą się przede wszystkim rzetelność, wiedza i autentyczność.

Wielu wieściło koniec ery influencerów z różnych powodów. Główne to zmęczenie mediami społecznościowymi i odwrót części osób od nierzeczywistego świata, afery związane z influencerami (np. Pandoragate) oraz konkurencji ze strony AI (wirtualni influencerzy). Jednak nic takiego się nie stało, bo działalność influencerów wprost przekłada się na sprzedaż. Wprawdzie marketerzy przyznają, że trudno jest precyzyjnie oszacować zyskowność współpracy ze wszystkimi influencerami, ale zarazem potwierdzają, że polecenie produktu w social mediach potrafi imponująco podnieść jego sprzedaż.

Natomiast influencerski rynek zmienia się, bo marki coraz większą uwagę przywiązują do tego, co sobą reprezentują twórcy internetowi, z którymi nawiązują współpracę. Coraz większego znaczenia nabierają kompetencje twórcy, jego specjalizacja. Marki nie chcą pracować z osobami, które reklamują swoją twarzą wszystko. Stają się one niewiarygodne dla odbiorców.

Czytaj także: Użytkownicy mediów społecznościowych nie wierzą influencerom, ale kupują polecane przez nich kosmetyki

Marka Bandi, by zwrócić uwagę na to, że w świecie mediów społecznościowych autentyczność powinna spotykać się z pasją, a influencer powinien być osobą nie tylko medialną, ale przede wszystkim rzetelną, zorganizowała plebiscyt Rzetelny Influencer Roku 2023 i nominowała do nagrody twórców internetowych w kilku kategoriach związanych ze światem beauty.

W kategorii Pielęgnacja Twarzy nominowane zostały: @cococollecttion, @wkarinieskladow @elazywiczynska @pondi_youtube @racjapielegnacja  

W kategorii Pielęgnacja Włosów: my_hair_tip, @napieknewlosy, @wlosowero, @zakrecovnia, @czarszka, @trycholog_justynagrzelak

W kategorii Pielęgnacja Makeup: @agatamanosa, @makeup_kamilaaa, @fog_in_the_garden, @marzenatryfon, @burymakeup

Głosowanie trwa tylko do 29 marca na stronie rzetelnyinfluencer.org, a nazwiska zwycięzców zostaną ogłoszone podczas eventu „Niezwykła kobieta”, który odbędzie się 9 marca w Warszawie, w galerii handlowej Westfield Arkadia.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
14.01.2025 07:56
L‘Oréal Paris debiutuje z serią podcastów o urodzie
Podcast to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. L‘Oréal Paris

14 stycznia debiutuje seria podcastów L‘Oréal Paris – „Rozmowy Tego Warte”. Premierowy odcinek, zatytułowany „Obalamy mity z głową”, otwiera cykl dziesięciu spotkań, publikowanych co miesiąc. Tematem przewodnim rozmów będzie pielęgnacja i piękno.

Piękno zaczyna się od słuchania siebie – to motto, przyświecające nowemu projektowi L’Oréal Paris. 

Podcast „Rozmowy Tego Warte” ma odkrywać szeroki wachlarz zagadnień, związanych z urodą. Odcinki będą zgłębiać naukowe aspekty pielęgnacji skóry, innowacyjne podejścia do stylizacji włosów oraz sztukę perfekcyjnego makijażu. Wszystko to zostanie wzbogacone o osobiste historie, eksperckie porady i inspirujące opowieści zaproszonych gości. 

W dyskusjach wezmą udział: eksperci, ambasadorzy marki, influencerzy, celebryci oraz konsumenci, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wraz z odcinkami zmieniają się goście, a także prowadzący. Wśród nich znajdą się m.in. Aleksandra Pawlik (influencerka, podcasterka) czy Martyna Peache.me (skin influnecerka), a z gości – Maks Behr (prezenter telewizyjny), czy Julia Wieniawa – ambasadorka marki L’Oréal Paris.

Każdy temat do odcinków podcastu został stworzony na podstawie potrzeb konsumentów, zmapowanych dzięki pogłębionemu social listeningowi, wykonanemu przez zespół. Ma być to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. 

Łącząc jednocześnie przyjemne z pożytecznym, podano to w formie najpopularniejszego touchpointu ostatniego roku, czyli podcastów. 

Celem projektu jest zbudowanie większej świadomości marki oraz jej ekspertyzy w kategorii pielęgnacji skóry, włosów czy makijażu oraz zmniejszenie dystansu marki do konsumentów, odpowiadając na ich konkretne potrzeby.

Pierwszy odcinek pt. „Obalamy mity z głową” pojawi się 14 stycznia na platformie YouTube marki L’Oréal Paris, a kolejny odcinek pojawi się już w lutym 2025 roku. Serię można śledzić na oficjalnym kanale YouTube L‘Oréal Paris oraz Facebooku

Za pomysł kreatywny, strategie platformy komunikacyjnej „Rozmowy Tego Warte” L’Oréal Paris odpowiada agencja McCann Polska, a za strategie komunikacji – Enyo SA.

Czytaj też: Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. styczeń 2025 13:42