StoryEditor
Opakowania
12.02.2020 00:00

[Jak być EKO] Yope: Wielorazowe opakowania wprowadzimy na szeroką skalę

Niezależnie od rozporządzeń unijnych regulacje zawarte w Strategii Plastikowej już od dawna wprowadzamy w naszej firmie w życie. Redukcja ilości nowego plastiku wprowadzanego przez nas na rynek, ułatwianie recyklingu i zachęcanie do niego, to nasze standardowe działania. Za wszystkimi od dawna stoi myślenie o planecie - mówi Karolina Kuklińska-Kosowicz, współwłaścicielka marki Yope.

Co my robimy?

Na małą skalę działamy w naszym warszawskim butiku, gdzie klienci mogą przyjść i w systemie refill uzupełnić opakowania po produktach nowym płynem albo kupić szklaną butelkę i ją napełnić na miejscu. Szykujemy też podobne rozwiązanie na szeroką skalę i już niebawem będziemy mogli się nim pochwalić. Te działania pozwalają na ponowne użycie opakowań, a tym samym na redukcję o sto procent potencjalnego zakupu kolejnych. To bardzo ważny dla nas projekt, który cieszy się ogromnym powodzeniem wśród klientów butiku. Wierzymy więc, że udostępnienie go szerszemu gronu odbiorców ma sens.

Na szeroką skalę ekologiczne rozwiązania wdrażamy w opakowaniach  – większość naszych butelek produkujemy już teraz z materiału pochodzącego z recyklingu tj. z RPET. Tam, gdzie to możliwe stosujemy opakowania z tak zwanego BIO-plastiku produkowanego z oleju z trzciny cukrowej.  Z BIO-folii są z kolei wykonane wszystkie nasze etykiety. Kremy sprzedajemy od początku w tubach aluminiowych, mamy dostępne produkty w doypackach i tę ofertę również rozszerzamy.

Czy to trudne i drogie?

Wdrażanie ekologicznych opakowań jest coraz łatwiejsze, ale nadal te rozwiązania są droższe oraz bardzo ograniczone. Producenci nie mają jeszcze dostępnej tak szerokiej gamy rozwiązań jak w opakowaniach standardowych, co bardzo utrudnia wybór i proces wdrażania nowych produktów w oryginalnym designie. Ale z roku na rok rynek jest coraz bardziej różnorodny, a też bezpośrednia praca z dostawcami, rozmawianie z nimi o takich rozwiązaniach i pokazywanie ich wagi, daje swoje efekty. Koszty tych zmian są oczywiście wliczone w cenę produktu, ale ten koszt w naszym przypadku jest rozłożony również na producenta. Uznajemy, że działania proekologiczne to element naszej misji.

Od czego warto zacząć wdrażanie ekologicznych rozwiązań?

Myślę, że teraz najistotniejsze jest myślenie o ekologii i zrównoważonych opakowaniach już na etapie kreowania marki. Każda firma wybiera rozwiązania na własną miarę, własny model biznesowy i klienta, do którego kieruje produkty. Poszukiwanie inspiracji i rozwiązań warto rozpocząć na międzynarodowych targach, takich jak Cosmoprof czy targach branży opakowań. Firmy pokazują tam swoje najbardziej nowatorskie projekty i produkty, z których można albo od razu skorzystać, albo przy okazji rozmawiać z nimi bezpośrednio o szytych na miarę rozwiązaniach. Czasami okazuje się, że rzeczy niemożliwe stają się w takim bezpośrednim kontakcie do wykonania.

„Jak być Eko” to cykl publikacji na temat tego, jakie działania na rzecz środowiska już prowadzą firmy kosmetyczne oraz jakie wyzwania stoją jeszcze przed nimi w związku z europejskimi przepisami wprowadzającymi obowiązek redukcji nieprzetwarzalnego plastiku, wykorzystywania do produkcji opakowań materiałów pochodzących z recyklingu oraz właściwego zarządzania odpadami. Piszcie do nas, jeśli chcecie podzielić się swoimi doświadczeniami i pomóc innym w byciu eko.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.07.2025 14:37
Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży
Producent opakowań zaciągnął biznesowy hamulec.Gerresheimer

W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji.

Po kilku miesiącach rozmów rozpoczętych na początku 2025 roku, niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer poinformował w środę wieczorem o zakończeniu negocjacji w sprawie potencjalnej sprzedaży spółki. W lutym firma z siedzibą w Düsseldorfie potwierdziła, że prowadzi wstępne rozmowy z inwestorami private equity, takimi jak KPS Capital Partners i Warburg Pincus. Zainteresowanie inwestorów wzbudziła m.in. produkcja penów do podawania leków odchudzających, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk.

W ostatnich tygodniach firma zmagała się z osłabionym popytem na rynku kosmetyków i płynnych leków doustnych, co skłoniło ją do skorygowania prognoz. W ubiegłym tygodniu obniżono dolną granicę prognozowanego wzrostu przychodów na 2025 rok z wcześniej zakładanych 1–2 proc. do 0–2 proc. Jednocześnie Gerresheimer zapowiedział, że 15 października przedstawi strategiczny przegląd działalności w zakresie szkła formowanego, który może zakończyć się decyzją o wydzieleniu tego segmentu.

Pomimo obecnych trudności, spółka pozostaje optymistyczna w perspektywie średnioterminowej. Gerresheimer zakłada, że w kolejnych latach będzie osiągać organiczny wzrost przychodów na poziomie 6–9 proc. oraz organiczną, skorygowaną marżę EBITDA w przedziale 23–25 proc. Te wartości mają stanowić fundament dalszego rozwoju firmy niezależnie od braku inwestora zewnętrznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:35