StoryEditor
Biznes
06.10.2025 12:31

Paczki PR nadal skuteczne – nawet 500 wysyłek tańsze niż jedna współpraca płatna

Prezenty od marek dla influencerów, dziennikarzy i liderów opinii od lat stanowią jedno z podstawowych narzędzi PR. Tak zwane paczki PR służą budowaniu relacji i zwiększaniu rozpoznawalności marki. Choć część odbiorców przekazuje je dalej lub sprzedaje w internecie, eksperci podkreślają, że ten sposób komunikacji wciąż pozostaje jednym z najbardziej opłacalnych.

Według Olivii Drost, specjalistki z zakresu influencer marketingu, paczki PR są obecnie narzędziem o wyjątkowo wysokim zwrocie z inwestycji. Jak wskazuje, łączny koszt przygotowania i wysyłki 100 paczek, które przekładają się średnio na ok. 90 publikacji w mediach społecznościowych, jest często niższy niż pojedyncze płatne lokowanie produktu u jednego influencera. To oznacza, że marki mogą osiągnąć znacznie szerszy zasięg organiczny przy porównywalnie niższym budżecie.

Ekspertka podkreśla, że rynek influencerów w ostatnich latach znacząco podniósł stawki za współprace, a wiele z nich nie przynosi już oczekiwanych rezultatów sprzedażowych. 

Łączny koszt 100 wysyłek (czyli ok. 90 publikacji) jest często mniejszy niż zakup płatnego lokowania u jednego influencera. Z tego powodu to absolutnie przyszłość. Rynek influencerski bardzo mocno wywindował stawki za świadczenia poszczególnych twórców, które często nie przynoszą już oczekiwanych zwrotów z inwestycji. Jeśli pomyślimy o influencerach na górze lejka sprzedażowego, czyli w obszarze strategicznego budowania świadomości, i wyślemy 100, 300 czy 500 paczek PR-owych, możemy uzyskać bardzo dużo organicznych publikacji. Dzięki temu odbiorcy influencerów dowiedzą się o nowej marce, nowym produkcie i utrwalą w pamięci wyróżniki marki, logo czy branding

- powiedziała portalowi Wirtualne Media.

W efekcie paczki PR pełnią dziś rolę narzędzia wspierającego górną część lejka sprzedażowego – budują świadomość marki, utrwalają jej wizerunek i przekaz wizualny. Choć forma ta ewoluuje, m.in. w stronę bardziej zrównoważonych i spersonalizowanych wysyłek, nadal pozostaje jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do szerokiego grona odbiorców w świecie influencer marketingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.10.2025 15:38
GXO przedłuża współpracę z Dolce&Gabbana Beauty
Włoska marka luksusowa ponownie wiąże swoje losy z GXO.Dolce & Gabbana

GXO Logistics, Inc., największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił przedłużenie współpracy z marką Dolce&Gabbana Beauty. Nowa umowa obejmuje kompleksowe zarządzanie magazynem w Calvenzano (BG) o powierzchni 25 tys. mkw, który stanie się centralnym punktem dystrybucji dla segmentu beauty włoskiego domu mody. GXO będzie odpowiadać za obsługę zamówień detalicznych i hurtowych, zwroty oraz tzw. usługi wartości dodanej (VAS).

Nowy obiekt został zaprojektowany z myślą o obsłudze pełnego cyklu logistycznego – od przyjęcia towaru, przez magazynowanie i kompletację zamówień, po przygotowanie wysyłek na rynki krajowe i międzynarodowe. GXO zatrudni w magazynie własny zespół, który będzie odpowiedzialny za bieżące zarządzanie procesami. Dzięki doświadczeniu firmy w obsłudze globalnych marek z segmentu dóbr luksusowych, nowa platforma logistyczna ma zapewnić maksymalną wydajność operacyjną oraz najwyższy poziom jakości usług.

Współpraca wpisuje się w strategię GXO zakładającą rozwój w sektorze kosmetycznym i beauty, który charakteryzuje się wysokimi wymaganiami w zakresie obsługi produktów premium. Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię, podkreślił, że projekt wzmacnia lokalny łańcuch dostaw i wspiera przedsiębiorczość w regionie Lombardii. „Jesteśmy dumni, że możemy wspierać marki Made in Italy i przyczyniać się do rozwoju lokalnych firm poprzez efektywne rozwiązania logistyczne” – zaznaczył.

Zrównoważony rozwój stanowi ważny element nowego projektu. Magazyn w Calvenzano posiada certyfikowaną klasę energetyczną A2/A3, wykorzystuje w 100% oświetlenie LED oraz panele fotowoltaiczne zasilające część operacji. Teren otaczający budynek został zagospodarowany zielenią, a GXO wdrożyło model bezpośredniego zatrudniania, podkreślając dbałość o odpowiedzialne praktyki społeczne.

Jak wskazuje Gianluca Toniolo, dyrektor generalny Dolce&Gabbana Beauty, decyzja o przedłużeniu współpracy z GXO wynika z wieloletniego zaufania i wspólnych wartości. „Nasza współpraca z GXO zapewnia najlepsze w swojej klasie zarządzanie łańcuchem dostaw i wspiera strategiczny rozwój Dolce&Gabbana Beauty. Łączy nas przywiązanie do włoskiej tożsamości, ludzi i jakości, które pozostają filarami naszej działalności” – powiedział Toniolo.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.10.2025 14:11
„Dotykaj. Badaj. Zapobiegaj” – Gemini wspiera profilaktykę raka piersi
Zależy nam, aby dzięki tej akcji kobiety pamiętały o samobadaniu i przypominały o nim swojej mamie, siostrze czy przyjaciółce – mówi mgr farm. Anna Richert, Dyrektor ds. Oferty i Sprzedaży Internetowej na gemini.pl.Wojtek Rojek

Październik od lat jest miesiącem świadomości raka piersi, a 15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi – symbolicznie oznaczony różową wstążką. W tym roku do kampanii promujących profilaktykę dołączyła sieć aptek Gemini, organizując akcję pod hasłem „Dotykaj. Badaj. Zapobiegaj”. Inicjatywa ma zwrócić uwagę na znaczenie regularnych i bezbolesnych badań, które pozwalają wykryć nowotwór na wczesnym etapie, znacząco zwiększając szanse na wyleczenie.

Choć statystyki są niepokojące, wczesne wykrycie choroby daje aż 95 proc. szans na wyzdrowienie. Mimo to z darmowej mammografii korzysta w Polsce jedynie około 30 proc. uprawnionych kobiet. Ta luka w profilaktyce była impulsem dla Gemini do zorganizowania kampanii społecznej, której towarzyszy specjalna edycja charytatywnego kremu do rąk – „Różowy Październik”. Produkt został przygotowany wyłącznie na potrzeby tej akcji i jest dostępny w ofercie internetowej sieci.

Jak podkreślają organizatorzy, inicjatywa ma nie tylko wymiar edukacyjny, ale też realnie wspiera pacjentki onkologiczne. Dochód ze sprzedaży kremu zostanie przekazany Fundacji OnkoCafe – organizacji działającej od ponad 10 lat na rzecz osób zmagających się z chorobami nowotworowymi. Fundacja prowadzi warsztaty, grupy wsparcia oraz oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną pacjentom i ich rodzinom.

Według danych Fundacji, każdego dnia w Polsce z powodu raka piersi umiera aż 19 kobiet. Takie liczby podkreślają wagę działań edukacyjnych i przypominania o regularnym samobadaniu piersi. Celem akcji Gemini jest więc nie tylko wsparcie finansowe, ale przede wszystkim zmiana świadomości społecznej – przypomnienie, że profilaktyka jest najskuteczniejszym narzędziem w walce z nowotworami.

„Różowy Październik” w Gemini to połączenie codziennej troski o siebie z pomocą innym. Kupując charytatywny krem do rąk, klienci aptek mogą w prosty sposób przyczynić się do poprawy jakości życia osób dotkniętych chorobą nowotworową. To gest, który ma wymiar symboliczny i praktyczny zarazem – przypomina, że badanie i dbanie o zdrowie może stać się częścią codziennych nawyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. październik 2025 15:55