StoryEditor
Biznes
20.03.2024 11:47

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej ma nowego dyrektora generalnego, Tomasza Murasa

Tomasz Muras zastąpił w roli dyrektora generalnego Janusza Potocznego. / Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej
Od 1 marca Tomasz Muras obejmuje stanowisko dyrektora generalnego w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej. Muras, który wcześniej był związany z PM International, posiada bogate doświadczenie w branży, spędzając na niej niemal całą swoją karierę zawodową. Przez lata pełnił funkcje kierownicze w wiodących międzynarodowych firmach, takich jak Avon i Amway.

Tomasz Muras poświęcił dwanaście lat swojej kariery zawodowej na pracę poza granicami Polski, zarządzając oddziałami firmy Avon i Amway przez trzy lata w Kazachstanie oraz dziewięć lat w Ukrainie. Pełnił również funkcję Dyrektora Generalnego Avon Polska, będąc jednocześnie odpowiedzialnym za rozwój biznesu Avon w krajach bałtyckich – Litwie, Łotwie, Estonii, a także w Finlandii.

Jego edukacja zawodowa rozpoczęła się na Wydziale Handlu Zagranicznego w ramach SGPiS. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w firmie ITI, a dziś z satysfakcją wskazuje na wpływ, jaki na jego rozwój zawodowy mieli Jan Wejchert i Mariusz Walter.

W niedawnych latach Tomasz Muras sprawował również obowiązki Przewodniczącego Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, co znalazło odzwierciedlenie w Kodeksie etycznym PSSB.

Czytaj także: Network Magazyn: konsultanci planują pozwać MLM Forever Living

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 22:44