StoryEditor
Praca
13.01.2023 00:00

Branża kosmetyczna zatrudnia, wysyp ofert pracy

Firmy z branży kosmetycznej wchodzą w nowy rok z obawami o koniunkturę i popyt na kosmetyki, ale nie zmienia to ich planów rekrutacyjnych. Początek roku to wysyp ogłoszeń z ofertami pracy. Poszukiwani są pracownicy do różnych działów – marketingu, handlowego, zakupów. Pracowników szukają także e-drogerie i sieci drogeryjne oraz salony kosmetyczne i fryzjerskie.

Wysoka inflacja i rosnące koszty działalności, w tym kosztami pracy, nie nastrajają optymistycznie przedsiębiorców. Wydaje się jednak, że w branży kosmetycznej sytuacja jest nie najgorsza. Nie ma doniesień o masowych zwolnieniach, czy zamknięciach firm, wystawianiu ich na sprzedaż. Są pierwsze informacje o akwizycjach – Grupa Dr Irena Eris przejęła spółkę Sulphur.  Kolejnych akwizycji nie wyklucza firma Bielenda, co może pokazywać, że silni producenci przygotowali się dobrze do trudniejszego okresu i obecnie wykorzystają go, by wzmocnić swoją pozycję rynkową przez dokładanie do portfolio spółek i marek, które pozwolą im wejść w nowe obszary rynku.

Początek roku przyniósł też wysyp ogłoszeń rekrutacyjnych w firmach związanych z biznesem kosmetycznym – zarówno producenckich, jak i handlowych. Na portalach społecznościowych, a także poprzez platformy rekrutacyjne poszukiwani są pracownicy do różnych działów.  W firmach producenckich przeważają oferty dla menedżerów marketingu oraz key account managerów.

Firma Marion z Gdyni poszukuje managera ds. eksportu a także key account managera (minimum 2-letnie doświadczenie w pracy z sieciami handlowymi w branży kosmetycznej lub chemii gospodarczej oraz gotowość do odbywania podróży).

Firma Orientana ma ofertę pracy na stanowisko junior social media marketing specialist (wymagana samodzielność w tworzeniu różnych form contentu video na potrzeby TikToka czy Reelsów; terminowość i świetna organizacji pracy; umowa o pracę po okresie próbnym). Dyrektora handlowego poszukuje krakowska firma Barwa (zarządzanie zespołem handlowym, praca stacjonarna). Kierownika ds. nowych uruchomień (industrializacji) chce zatrudnić Oriflame (praca hybrydowa, zarządzanie 7-osobowym zespołem).

Brand managera przyjmie marka Semilac/firma Nesperta (minimum 2 lata doświadczenia na stanowisku szefa produktu/marki – najlepiej w kategorii beauty, mile widziana pasja do pięknych dłoni). Brand managera kosmetyki białej (praca stacjonarna, umowa o pracę; wykształcenie wyższe, preferowane marketing, kosmetologia; doświadczenie na podobnym stanowisku min. 3 lata w branży kosmetycznej, w tym we wprowadzaniu produktów na rynek) szuka Eveline Cosmetics.

Key account managera chce zatrudnić Dax Cosmetics (co najmniej 3 lata doświadczenia jako key account manager lub category manager w branży FMCG food/non-food, mile widziane doświadczenie w sektorze kosmetycznym/chemicznym; udokumentowane sukcesy w zarządzaniu kluczowym klientem w rynku). Specjalisty ds. kontroli jakości szuka firma Mokosh Cosmetics (praca stacjonarna, pełny etat; wykształcenie minimum średnie, preferowane wyższe chemiczne i pokrewne; minimum 2-letne doświadczenie na podobnym stanowisku w branży kosmetycznej).

Brand managera chce zatrudnić Aflofarm (doświadczenie w pracy w marketingu oraz doświadczenie w  branży farmaceutycznej, kosmetycznej, zdrowotnej – warunki konieczne). Kierownika ds. kluczowych klientów branży kosmetycznej szuka Herbapol (minimum 2 letnie doświadczenie we współpracy z klientami sieciowymi - kanał drogeryjny i dyskontowy).

Technologa potrzebuje Bandi Cosmetics (wykształcenie wyższe chemiczne, farmaceutyczne lub pokrewne; doświadczenie w zakresie recepturowania produktów kosmetycznych, umiejętność tworzenia nowych formulacji kosmetycznych). Dyrektora ds. sprzedaży i handlu rekrutuje firma 4mass (minimum 5 lat na adekwatnym lub pokrewnym stanowisku w dziale sprzedaży; doświadczenie w branży kosmetycznej bądź spożywczej – warunek konieczny; kontrakt b2b).

Brand managera kategorii dermokosmetyki poszukuje Oceanic (minimum 2 lata doświadczenia na stanowisku szefa produktu/marki, mile widziane doświadczenie w kategorii pielęgnacji skóry; rozwinięte umiejętności komunikacyjne, analityczne i zespołowe; silna osobowość, asertywność). Specjalisty ds. naukowych i regulacyjnych szuka firma Saraya Poland (wymagane 3 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku, język angielski w stopniu komunikatywnym).

Nie brakuje także ofert pracy w handlu, w e-commerce i w tradycyjnym retailu. Kierowników i zastępców kierowników drogerii poszukuje Hebe do pracy w wielu miastach w Polsce. Masowo sprzedawców do salonów na lotniskach chce zatrudnić Aelia Duty Free. Category managera szuka Sephora. Asystentki/a w dziale marek własnych (make-up) poszukują Drogerie Natura. Kupca kategorii kosmetyki/perfumy potrzebuje e-Zebra.

To tylko wybrane przykłady spośród ogłoszeń, które dziś można znaleźć na platformach rekrutacyjnych, a codziennie pojawiają się nowe. Wydaje się, że cała branża beauty jest nadal w dobrej kondycji.

Choć na koniunkturę narzekają właściciele salonów beauty, ruch w rekrutacji nie wskazuje na to, by brakowało klientów chcących korzystać z zabiegów kosmetycznych czy fryzjerskich. Jest ogromne zapotrzebowanie na kosmetyczki, manicurzystki, fryzjerki i fryzjerów.

Czytaj także: Henryk Orfinger, Grupa Dr Irena Eris: mamy niedomiar pracowników i problem z ich pozyskiwaniem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Praca
12.02.2024 16:53
L’Oreal: Stereotypy i „kara za macierzyństwo” to bariery wciąż trudne do pokonania dla kobiet w nauce
Shutterstock
Sytuacja kobiet w nauce polepsza się, ale nadal wiele pozostaje do zrobienia – wynika z danych zebranych przez L’Oreal, który od ponad 20 lat organizuje we współpracy z UNESCO program wspierający kobiety naukowczynie. Kobiety naukowczynie czują się dyskryminowane ze względu na płeć i posiadanie dzieci.

Kobiety w nauce niezmiennie stają w obliczu wyzwań wynikających z nierówności płci, które stanowią barierę dla ich rozwoju w świecie akademickim. Mimo, że niski odsetek badaczek jest niekorzystny dla rozwoju innowacji, nadal stanowią one tylko 30 proc. ogółu naukowców i jedynie 3 proc. laureatów Nagrody Nobla w naukach ścisłych – podaje L’Oréal w raporcie.

L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, to program, którego celem jest  promowanie sylwetek kobiet w nauce i ich badań.  

Sytuacja kobiet w środowisku akademickim była tematem debaty zorganizowanej podczas 23. gali tego właśnie programu. Panelistki rozmawiały o tym, jak obecnie pogodzić pracę naukową z życiem prywatnym i wychowaniem dzieci. Dyskusję prowadziła popularyzatorka nauki i aktywistka, Janina Bąk, a w panelu udział wzięły prof. dr hab. Katarzyna Starowicz-Bubak, dr Monika Ryndzionek oraz dr Aleksandra Rutkowska, stypendystka programu z 2023 roku.

image

Debata podczas 23. edycji programu L‘Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki

Uczestniczki debaty stwierdziły, że standardy społeczne utrudniają kobietom pełny rozwój ich talentów oraz budowanie kariery naukowej.

Statystyki wskazują, że stereotypy są zakorzenione głęboko w świadomości już 6-cio letnich dziewczynek. Podczas debaty, Janina Bąk odniosła się do badań Lin Bian – doktorantki na Uniwersytecie w Illinois  – które wykazały, że dziewczynki przypisują mężczyznom „naturalną” i „wrodzoną” inteligencję. Jak wskazała dr Monika Ryndzionek, od dziewczynek w 9-10 roku życia otoczenie społeczne zaczyna wymagać, by były kobiece. To jest moment, w którym dziewczynki zaczynają wątpić w swoje zdolności i umiejętności w naukach ścisłych. Stereotyp plasuje je na pozycji „ładnych”, niekoniecznie „mądrych”.

Podczas debaty został poruszony również temat macierzyństwa. Jak zauważyły panelistki, konieczność pogodzenia nowej roli matki z rolą naukowczyni wymaga zwolnienia tempa i doskonałej organizacji. Zdaniem stypendystki programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, dr Aleksandry Rutkowskiej: – Trzeba zaakceptować, że życie z dziećmi w nauce jest inne, niż bez dzieci. Wsparcie dziadków i innych członków rodziny, a właściwie cała sieć wsparcia to coś, co pomaga nam realizować się w podnoszeniu swoich kwalifikacji. Kluczowych jest pierwsze siedem lat w karierze każdej naukowczyni. W momencie, kiedy urodziłam dzieci i przeszłam na urlop macierzyński, automatycznie byłam poza systemem. Bez właściwego wsparcia nie mogłabym realizować swoich projektów badawczych.

Potrzebne wsparcie 

Ekspertki podkreśliły, że wsparcie jest potrzebne kobietom od najmłodszych lat. Motywacja ze strony rodziców od wczesnego dzieciństwa oraz codzienna pomoc partnera w dorosłym życiu stanowią niezwykle istotne elementy, które umożliwiają kontynuację pracy badawczej. Pomoc rodziny może zapewnić solidną podstawę, budując pewność siebie i zachęcając do rozwijania zainteresowań naukowych. Natomiast stabilne, partnerskie relacje w późniejszym okresie życia pozwalają utrzymać równowagę między życiem zawodowym a osobistym, co jest niezwykle cenne w kontekście realizacji ambicji zawodowych. Bez tych fundamentalnych filarów wielu naukowczyniom trudno byłoby skoncentrować się na karierze. To właśnie te formy wsparcia mają znaczący wpływ na kontynuację kariery naukowej, umożliwiając młodym naukowczyniom rozwój w dziedzinie nauki, pomimo różnorodnych wyzwań i obowiązków życia codziennego.

Jak podkreśla prof. dr hab. Katarzyna Starowicz-Bubak: – Sukces nigdy nie jest osiągany w pojedynkę. Wsparcie społeczne odgrywa istotną rolę w kontynuowaniu rozwoju naukowego. Należy również nauczyć się odpuszczać, to jest równie ważny czynnik sukcesu.

Równość płci opłaca się biznesowo

Gender Employment Gap Index wskazuje, że potencjalny Produkt Krajowy Brutto (PKB) w poszczególnych krajach mógłby wzrosnąć nawet o 20 proc. w przypadku pełnej równości płci na rynku pracy. Jako społeczeństwo ponosimy znaczące koszty związane z niedoprowadzeniem do pełnego wykorzystania potencjału kobiet w sferze zawodowej, często związanej z długotrwałymi przerwami w karierze naukowej. Wciąż istnieje także zjawisko mobbingu.

–  Stygmatyzacja płci, to zjawisko globalne. Przed kobietami na całym świecie stoi wiele wyzwań. Także opieka nad starszymi rodzicami spada w głównej mierze na kobiety – powiedziała prof. dr hab. Katarzyna Starowicz-Bubak.

Tymczasem badania wykazują, że zróżnicowane zespoły są w stanie generować bardziej innowacyjne rozwiązania oraz doskonalsze produkty.  – Różnorodność, wielokulturowość oraz wielonarodowość mają niezwykły wpływ na stymulowanie kreatywności i postępu – podkreśliła Katarzyna Starowicz-Bubak.

Kara za macierzyństwo

Kiedy kobieta podejmuje decyzję o urodzeniu dziecka spotyka ją tzw. „kara za macierzyństwo”. Aż co trzecia stypendystka, która wzięła udział w badaniu przeprowadzonym przez L’Oréal, uważa, że uniwersytet nie jest miejscem przyjaznym rodzinom z dziećmi. To pokazuje, że potrzebne jest podjęcie odgórnych działań służących wyrównywaniu szans kobiet w nauce. Z badania wynika również, że jedna z pięciu stypendystek doświadczała braku wsparcia ze strony swoich koleżanek naukowczyń, zwanych potocznie „królowymi pszczół", które odniosły sukces w swojej karierze zawodowej i przestały dostrzegać trudności, z jakimi borykają się inne kobiety w dążeniu do sukcesu. Te doświadczone naukowczynie zakładają, że jeśli im się udało, każda inna kobieta powinna być w stanie osiągnąć to samo. W rezultacie lekceważą i bagatelizują programy mające na celu wyrównanie szans dla innych kobiet w środowisku naukowym.

Ekspertki dostrzegły, że pomimo istniejących stereotypów i znikomego wsparcia systemowego sytuacja naukowczyń polepsza się. Dr Monika Ryndzionek zaznaczyła, że już sama dyskusja społeczna i nowe metody badawcze są dużą wartością, która może spowodować wypracowanie planu regulującego równość płci.

Natomiast odpowiednia pomoc systemowa i elastyczność mogą znacząco wspomóc kobiety w ciągłym rozwoju kariery naukowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Praca
29.01.2024 11:50
Herbapol Poznań wprowadzi czterodniowy tydzień pracy
Herbapol Poznań kusi w rekrutacji potencjalnych pracowników czterodniowym tygodniem pracyShutterstock
Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol poinformowały, że do końca 2025 r. wprowadzą czterodniowy tydzień pracy. Wolny ma być każdy piątek.

Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol już w styczniu br. dały swoim pracownikom jeden płatny wolny piątek. Docelowo firma zamierza skrócić tydzień pracy do czterech dni.

W 2025 roku w Herbapolu Poznań wdrożymy 4-dniowy tydzień pracy. Tym samym zyskają oni dodatkowy, płatny wolny dzień w tygodniu. W styczniu rozpoczęliśmy działania od jednego wolnego piątku i docelowo do końca roku osiągniemy cel, w którym każdy piątek będzie dniem wolnym od pracy – poinformowała firma na swoim profilu w mediach społecznościowych.

Firma zapewnia, że wdraża to rozwiązanie w trosce o work-life-balance. Z informacji o skróceniu dnia pracy uczyniła również atut w swoich ogłoszeniach rekrutacyjnych.

– Informacja o wprowadzaniu czterodniowego tygodnia pracy sprawiła, że chcesz dołączyć do Herbapol Poznań S.A.? – tak zaczynają się ogłoszenia na portalu LinkedIn. Herbapol Poznań poszukuje obecnie m.in. specjalisty ds. marketingu oraz brand managera.

Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol są firmą farmaceutyczną. Należą do  najdłużej działających (ponad 150 lat) i najbardziej cenionych przedsiębiorstw zielarskich w Polsce.

Czytaj także: Firma SunewMed+ testuje czterodniowy tydzień pracy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. czerwiec 2024 06:33