StoryEditor
Salony beauty
04.05.2020 00:00

Środowisko Beauty po raz kolejny przedstawiło swoje propozycje wsparcia branży

Branża Beauty (stylistki paznokci, stylistki rzęs i brwi, kosmetyczki i kosmetolodzy, wizażystki, makijażystki, fryzjerki i fryzjerzy oraz właściciele biznesów beaty) domaga się wpisania na listę branż i sektorów dotkniętych w sposób szczególny skutkami epidemii i przygotowania wsparcia. Pakiet ich propozycji przybrał konkretną formę i nazwę – Tarczy Beauty. Uzyskał poparcie Kongresu Polskiego Biznesu. Podpisało się pod nim ponad 1 tys. osób.

Według inicjatywy #BeautyRazem, skupiającej 30 tys. osób zatrudnionych w branży, sytuacja finansowa sektora jest tak zła, że wymaga rządowego wsparcia. Bo choć kosmetyczki i fryzjerki chcą już wrócić do pracy, to mają świadomość, że rynek będzie trudniejszy niż przed pandemią.

Propozycje wsparcia pod nazwą Tarcza Beauty, przygotowane przez inicjatywę #BeautyRazem dotyczą:

  • obniżenia stawki VAT do 8 proc. na usługi kosmetyczne
  • odliczenia 50 proc. kwoty na środki dezynfekcyjne, ochronne, higieniczne, od podatku
  • dopłat do czynszu za puste lokale
  • umorzenia ZUS do 3 miesięcy od otwarcia branży
  • 180 dni na zwrot zaliczek na usługi lub zamiana – za zgodą klienta – na voucher do realizacji na poczet przyszłych usług w obszarze działalności przedsiębiorcy w ciągu roku od dnia, w którym miała być zrealizowana usługa, za którą klient wniósł zapłatę.

Projekt uzyskał poparcie Kongres Polskiego Biznesu, a także podpisy ponad 1 tys. osób.

Tarcza Beauty to kolejna próba uzyskania rządowego wsparcia dla branży Beauty. Wcześniejsza pierwsza petycja #BeautyRazem była skierowana do KPRM, MR, MZ i GIS w dniu 21 marca. Pierwsza wersja gotowych, podobnych do obecnych poprawek, została skierowana do posłów 25-26 marca. 27 marca Sejm nie przyjął ich w głosowaniu nad Tarczą antykryzysową. 30 marca przekazano je jako poprawki Senatu. Zostały one  odrzucone przez Sejm.

1 kwietnia rząd zakazał świadczenia usług Beauty, równocześnie zostawiając pracujących w niej specjalistów bez wsparcia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
10.05.2024 16:31
Booksy rusza z platformą sprzedażową. Nesperta pierwsza wchodzi we współpracę
Booksy chce wykorzystać swój potencjał do sprzedawania kosmetyków profesjonalnych salonom beautyBooksy
Booksy – system rezerwacji wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich i innych punktach usługowych – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Kupować na niej będą mogli przedsiębiorcy zarejestrowani na Booksy Biz, a sprzedawać dystrybutorzy produktów profesjonalnych.

Booksy, najbardziej znany w Polsce system rezerwacyjny, wykorzystywany przez wiele punktów usługowych działających w branży beauty – salony kosmetyczne, fryzjerskie, manicure, spa i inne – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Nad tą funkcjonalnością firma pracowała od wielu miesięcy chcąc wykorzystać potencjał jaki ma w zarejestrowanych w jej systemie firmach, które mogłyby być zainteresowane kupowaniem w jednym miejscu produktów potrzebnych do świadczenia usług.

Wiadomo sprzedażowa jest przeznaczona tylko dla klientów instytucjonalnych. Będą na niej mogli kupować wyłącznie przedsiębiorcy – usługodawcy zarejestrowani na Booksy Biz. Sprzedawać mogą dostawcy produktów profesjonalnych. Transakcje będą odbywały się w strefie Zakupy, gdzie umieszczone są już podstawowe informacje o platformie.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

Pierwszą i jedyną w tym momencie firmą, która zdecydowała się na współpracę z Booksy w tym zakresie jest Nesperta, właściciel marek Semilac i Hihibrid – wiodąca marka w kategorii lakierów hybrydowych w Polsce.

Z dumą ogłaszamy, że staliśmy się partnerem strategicznym Booksy Biz!  Od teraz w pulpicie Booksy Biz każda z Was, drogie właścicielki salonów, oprócz dotychczasowych funkcji, będzie miała możliwość uzupełniania swoich ulubionych produktów - czy to oznacza efektywne zarządzanie salonem z profilu jednej aplikacji? Tak! – napisała firma Nesperta w swoich mediach społecznościowych. Nesperta wprowadziła do sprzedaży na Booksy bestsellery marki Semilac i pełną gamę produktów linii Semilac Professional.

Kategoria produktów do paznokci jest pierwszą, którą Booksy będzie zapełniać na platformie sprzedażowej, a następnie sukcesywnie kolejne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
09.05.2024 08:48
Hollywood Hair sięga po rozszerzoną rzeczywistość i przygotowuje aplikację do wirtualnego przedłużania włosów
Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się przedłużaniem włosów. Kolejnym krokiem w rozwoju marki jest wprowadzenie do sprzedaży online naturalnych włosów do przedłużania w domu oraz stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania przedłużanych włosówfot. Hollywood Hair
Marka Hollywood Hair zajmująca się profesjonalnym przedłużaniem włosów jeszcze w tym roku planuje wprowadzić aplikację mobilną, dzięki której będzie można wirtualnie wypróbować i ocenić efekt przedłużania włosów. Firma rozpoczęła także sprzedaż naturalnych włosów do samodzielnego przedłużania w domu.

Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się profesjonalnym przedłużaniem włosów.

Firma właśnie otworzyła kolejny salon w Bydgoszczy. To trzynasty punkt działający pod szyldem firmy, w tym dwunasty w Polsce. Jeden salon działa już w Hiszpanii. Firma chce także otworzyć sieć swoich salonów w Wielkiej Brytanii. W tym roku ma zostać otwarty pierwszy salon w Londynie.

Holywood Hair ma także własne kosmetyki, suplementy oraz akcesoria do włosów, a teraz rozpoczyna sprzedaż doczepianych kucyków i topperów (tupetów) z włosów naturalnych w 20 odcieniach i różnych długościach (50, 60 i 70 cm). Można je kupić przez internet i samodzielnie doczepiać do własnych włosów. Kolekcja będzie powiększana o kolejne rozwiązania i asortyment.

– Wiem, że nie każda osoba może pozwolić sobie na drogi zabieg przedłużania, dlatego alternatywą będą nasze włosy „instant”, dostępne dla każdego – mówi Klaudia Duszyńska, założycielka Hollywood Hair.

Marka sięga także po nowe technologie i pracuje nad aplikacją, w której będzie można wirtualnie przedłużyć włosy i obejrzeć ten efekt. Aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię rozszerzonej rzeczywistości. Powstaje we współpracy z indyjską firmą DesignoWeb. Firma zapewnia, że rozwiązanie niebawem zadebiutuje na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2024 23:50