StoryEditor
Salony beauty
12.01.2022 00:00

W salonach beauty rosną ceny

Właściciele salonów kosmetycznych i fryzjerskich muszą podnieść ceny, bo inaczej będą dopłacać do biznesu. Ceny wzrosną średnio o 20 proc. na skutek galopującej inflacji, drożejących mediów i produktów oraz nowych obciążeń fiskalnych dla branży.

W salonach kosmetycznych i fryzjerskich ceny już są wyższe, albo za chwilę to nastąpi. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą takie biznesy są zmuszeni zweryfikować swoje cenniki ze względu na drastyczny wzrost kosztów działalności. Chodzi głównie o gwałtowny skok cen gazu i prądu, których używają do ogrzewania lokali, a w tym drugim przypadku również do zasilania wielu maszyn i urządzeń wykorzystywanych przy robieniu zabiegów lub udostępnianych klientom (np. urządzenia do ćwiczeń). O problemie pisaliśmy już wcześniej: 

Jak nie COVID to ceny gazu. Wzrost kosztów działalności może wykończyć salony beauty

Dziś wracają do tematu ogólnopolskie media przytaczając wypowiedzi konsumentów, którzy już zauważyli, że ceny za usługi są wyższe od kilku do kilkudziesięciu złotych. Sami właściciele biznesów beauty najczęściej deklarują, że podnoszą ceny średnio o ok. 20 proc., ale to zależy m.in. od lokalizacji, w której działają, konkurencji i zasobności portfeli klientów.  
 
Do prowadzenia salonu trzeba byłoby dopłacać, a są one przecież źródłem utrzymania rodzin, a nie kosztownym hobby. Przez dwa lata nie przenosiliśmy kosztów na klientów, lecz nie jesteśmy w stanie robić tego dłużej. Konieczne stało się dostosowanie stawek do obecnych realiów – powiedział dla onet.pl Michał Łenczyński, założyciel Beauty Razem –  inicjatywy wsparcia specjalistów i przedsiębiorców branży urodowej, zrzeszającej ponad 57 tys. osób.

– Dziś stoimy na tym, że inflacja sięga blisko 10 proc., lecz tak naprawdę dla firm może być znacznie wyższa. Podwyżki dotyczą właściwego każdego aspektu prowadzenia firmy – stwierdził.

To m.in. podwyżki cen kosmetyków i akcesoriów, na których pracują kosmetyczki i fryzjerzy, wzrost czynszów za lokale, ale nie tylko. Zdaniem Łenczyńskiego „bardzo dużym ciosem” skierowanym w salony jest Polski Ład.   Mówi o nieodliczalnej składce zdrowotnej ZUS, która jest ukrytym podatkiem i salon prowadzony na karcie lub ryczałcie, co miesiąc będzie musiał zapłacić blisko 400-600 zł więcej.

Dla rozliczenia na zasadach ogólnych podatek dochodowy wzrasta o jedną trzecią, bo "zaszyto" w nim wyższą składkę zdrowotną. Mówiąc obrazowo, kolejny podatek wzrósł, z 17 proc. do 26 proc., z 32 proc. do 41 proc. Dodatkowo już w lipcu 2021 r. zostaliśmy zmuszeni do instalacji kas online, a te kosztowały dodatkowe dwa tys. zł. Dziś obciąża się nas kolejnymi kosztami cashless lub terminali, a w lipcu 2022 r. ich obowiązkową integracją z kasami – dodał w rozmowie z onet.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy
Aplikacja Hollywood Hairfot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Hollywood Hair, firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów, uruchomiła aplikację, w której można zrobić zakupy, skorzystać z konsultacji i „przymierzyć” różną długość i kolor włosów. Narzędzie opracowano przy zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Jak informowaliśmy, firma Hollywood Hair, przygotowywała się do uruchomienia aplikacji mobilnej umożliwiającej przymierzanie włosów poprzez wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja Hollywood Hair App właśnie ruszyła i już można z niej korzystać.

Aplikacja daje dostęp do produktów do stylizacji pielęgnacji włosów oferowanych przez markę (sklep); można obejrzeć w niej tutoriale pokazujące, jak doczepiać, układać i stylizować włosy; obejrzeć transformacje po przedłużeniu włosów. Dostępna jest też lista salonów Hollywood Hair oraz blog z informacjami m.in. o prowadzonych przez markę konkursach.

Atrakcją jest możliwość wirtualnego przymierzenia włosów. Po wgraniu swojego zdjęcia można wybrać kolor i charakter fryzury – włosy proste, falowane, kręcone – i obejrzeć jak wygląda się w nich z każdej strony. Funkcja ta jest dostępna po zalogowaniu się do aplikacji. Podobnie jak profil klienta – lista zakupów. Aplikacja umożliwia także umawianie wizyt w salonach.

Menu i opisy produktów w aplikacji są dostępne w j. angielskim.  

Narzędzie powstało we współpracy Hollywood Hair z DesignoWeb - firmą informatyczną z siedzibą w Delhi w Indiach. Prace nad aplikacją trwały 11 miesięcy. Aplikacja  jest dostępna na AppStore i GoogleStore w Polsce i na Wyspach Brytyjskich. Dodatkowo firma wprowadziła rozbudowany system CRM do zarządzania swoimi salonami, który jest w pełni zintegrowany z aplikacją

Salony Hollywood Hair działają w Polsce. Marka przygotowuje się jednak do wejścia na zagraniczne rynki. Pierwszy salon planuje otworzyć w lipcu br. w Londynie, a w przyszłości stworzyć w Wielkiej Brytanii sieć podobną do funkcjonującej w Polsce. Jeden salon prowadzi także w hiszpańskiej Maribelli.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
04.06.2024 13:48
Grupa Beauty Razem przekształciła się w Fundację Beauty Razem, by sformalizować działalność i wzmocnić swoją siłę w reprezentowaniu branży
Zarząd Fundacji Beauty Razem. Od lewej: mec. Jagoda Rusińska, Michał Łenczyński, Ilona Miotke i Tomasz Elżbieciak podczas podpisywania aktu powołania fundacjifot. Beauty Razem
Założona przez Michała Łenczyńskiego grupa wsparcia dla przedsiębiorców działających w usługach beauty została przekształcona w Fundację Beauty Razem. Dotychczasowa działalność grupy będzie obecnie kontynuowana w bardziej sformalizowanej strukturze, która ma wzmocnić pozycję organizacji w reprezentowaniu branży w obszarach prawnych i zawodowych.

Beauty Razem to grupa wsparcia założona 4 lata temu przez Michała Łenczyńskiego, menedżera, trenera marki osobistej. szefa salonu i Akademii Sztuk Piękności prowadzącej w Krakowie kursy kosmetyczne. Beauty Razem wspiera prawnie i biznesowo przedsiębiorców prowadzących własne firmy udzielając porad i udostępniając przewodniki po biznesie na stronie beautyrazem.pl. Lobbuje w sprawie istotnych dla branży rozwiązań. Ostatnim sukcesem organizacji jest obniżka podatku VAT do preferencyjnych 8 proc. na usługi kosmetyczne.

Czytaj: Wreszcie niższy VAT dla branży beauty

Beauty Razem aktywnie działa także m.in. w sprawie uregulowania zawodu i praw kosmetologów, lobbuje za dobrowolnym ZUS-em dla przedsiębiorców; domaga się wprowadzenia zmian w rozporządzeniu sanitarnym.  

Wokół Beauty Razem w mediach społecznościowych skupionych jest około 90 tys. osób korzystających z jej ekspertyz, uczestniczących w inicjatywach ustawodawczych i społecznych, targach, konferencjach, giełdach pracy i wyposażenia.

Po okresie intensywnej działalności organizacja przekształca się w Fundację Beauty Razem. Obok Michała Łenczyńskiego, wśród założycieli Fundacji znaleźli się menedżerowie odpowiedzialni za kluczowe obszary działania organizacji: mec. Jagoda Rusińska, Ilona Miotke i Tomasz Elżbieciak. 3 czerwca 2024 r. złożyli swoje podpisy u notariusza pod aktem powołującym Fundację Beauty Razem i będą stanowić jej zarząd.

Fundacja ma połączyć w sobie cechy: Związku Zawodowego Branży Beauty, Stowarzyszenia Branży Beauty,  Związku Pracodawców Branży Beauty,  Izby Gospodarczej Branży Beauty,  Federacji Pracodawców Branży Beauty, „Samorządu” Zawodowego Branży Beauty.

– Fundacja będzie zajmować się dokładnie tym, co znacie, ale jeszcze lepiej. Będzie naturalną kontynuacją nieformalnej pomocy którą wszyscy dobrze znamy. Była gigantycznie skuteczna, jeszcze skuteczniejsza. Pozwoli nam także uporządkować finansowanie Fundacji i działalności – usług dla całej branży, z których utrzymujemy działalność społeczną – napisał Michał Łenczyński w informacji skierowanej do społeczności.

– Przemyślana struktura prawna pozwoli nam dalej działać w sposób zorganizowany, przemyślany, jeszcze bardziej sprawczy przed rządem, parlamentem, czy europarlamentem – podkreślił.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. czerwiec 2024 14:25