StoryEditor
Targi i konferencje
15.05.2023 00:00

Nowi dostawcy na targach Ambry zaprezentowali się detalistom z Drogerii Koliber

Targi dla detalistów zrzeszonych w partnerskiej sieci drogeryjnej Koliber zorganizowane przez spółkę Ambra / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Firma Ambra, dostawca kosmetyków i chemii gospodarczej, testuje współpracę z nowymi dostawcami. Ich ofertę poznali uczestnicy targów B2B i konferencji, którą Ambra zorganizowała dla właścicieli sklepów działających sieci partnerskiej Drogerie Koliber.

Ambra – hurtownia kosmetyków i chemii gospodarczej z Pszczyny – działająca w grupie Eurocash, jest dostawcą m.in. do sieci sklepów tradycyjnych zrzeszonych w sieci partnerskiej (luźna franczyza) Drogerie Koliber. Targi B2B i konferencje handlowe to tradycyjne spotkania dystrybutora z jego klientami, podczas których detaliści mogą poznać nowych dostawców i produkty, zrobić zakupy w korzystnych cenach, otrzymać informacje o zmieniających się przepisach, które wpływają na ich biznes oraz poznać trendy, które będą kształtowały rynek.

Nie inaczej było i tym razem. Ambra zaprosiła detalistów do hotelu Lenart w Wieliczce – tu 12 maja br. odbyły się targi i konferencja. Gości przywitali dyrektor generalna Ambry, Klaudia Rudewicz; Joanna Mazur – kierownik Sieci Partnerskiej Drogerie Koliber oraz Jakub Kudzia, menedżer ds. projektów detalicznych Ambra w Grupie Eurocash.

Dzień rozpoczął się od części szkoleniowej. Warsztaty ze technik sprzedaży kosmetyków do makijażu oraz trendów makijażowych poprowadziła Kasia Wrona, wizażystka, wykładowczyni, właścicielka Make-up Manufacture. Uczestnicy warsztatów otrzymali nową książkę Kasi Wrony „Makijażowy anti-aging” – poradnik przygotowany z myślą o kobietach 35+, które chcą się nauczyć wykonywać makijaż, ale także publikacja przydatna dla wizażystów, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu makijażu u kobiet dojrzałych.

Praktyczne i pełne wskazówek prezentacje poprowadzili (online) następnie prawnicy z Grupy Eurocash, w której działa Ambra – dotyczące zmieniających się przepisów handlowych i wymagań prezesa UOKiK w zakresie komunikowania cen i promocji (dyrektywa Omnibus), a także również głęboko zmieniającego się prawa pracy i nowych obowiązków pracodawców zatrudniających zarówno na umowę o pracę, jaki i stosujących inne formy zatrudnienia.

Jakub Kudzia – opowiedział detalistom o programie Shelf, który Ambra prowadzi w sklepach spożywczych zarządzając kategoriami kosmetyczno-chemicznymi i poprawiając rentowność sprzedaży oraz zmniejszając poziom obciążającego zapasu. Zaprezentował także nową odsłonę marki własnej Dla Ciebie, którą Ambra wprowadziła w kategorii papierowych artykułów higienicznych.

Dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu firmy Blix, omówił wyniku testu, który Ambra i Blix przeprowadziły badając skuteczność e-gazetek promocyjnych Drogerii Koliber, przed ewentualnym wprowadzeniem ich na stałe do aplikacji Blix i działań marketingowych sieci.

Targowa część spotkania przeznaczona była na zakupy promocyjnych pakietów, które przygotowało 56 dostawców kategorii kosmetycznych, chemicznych i higienicznych. Detaliści składali zamówienia, które mogą zrealizować do końca maja. Ze specjalnych targowych ofert mogą także skorzystać detaliści, którzy nie mogli osobiście dojechać na targi – to oferta dla całej sieci Drogerie Koliber. Tych, którzy nie stawili się osobiście w Wieliczce ominęły natomiast super promocje, które można było kupić tylko podczas targów – każda firma przygotowała kilka takich hitów.

Podczas targów każdy zakup był także premiowany upominkiem, który można było wylosować w kole fortuny. Natomiast Ci, którzy zrobili największe zakupy otrzymali od organizatora dodatkowe, atrakcyjne nagrody na koniec dnia. Były one wręczane podczas wieczornej uroczystej kolacji. Nagrody za największą sprzedaż podczas targów – ilościową i wartościową – przypadły także w udziale wystawiającym swoją ofertę firmom.

Wśród wystawców pojawiło się kilka firm, które do tej pory z Ambrą i Drogeriami Koliber nie pracowały. To m.in. firma Foen produkująca perfumowane odświeżacze do samochodów i wnętrz, Briochin – francuska firma produkująca ekologiczne środki czystości, znana marka kosmetyków do makijażu Affect Cosmetics, a także Faktoria Win – jako uzupełnienie oferty i Best Displays z monitorami do wyposażenia drogerii w nowe elementy do komunikacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 22:17