StoryEditor
Perfumerie
09.07.2020 00:00

Sephora w USA wprowadzi więcej marek należących do czarnoskórych twórców

Sephora jest pierwszą firmą, która zapowiedziała podpisanie „deklaracji 15 procent”. Akcję rozpoczęła projektantka mody Aurora James. Zwróciła się do dużych detalistów o przeznaczenie 15 proc. powierzchni na swoich półkach na marki będące własnością czarnoskórych projektantów. Ich społeczność w Stanach Zjednoczonych obejmuje właśnie 15 proc. wszystkich obywateli.

Gdy protesty przeciwko brutalności policji ogarnęły Stany Zjednoczone, a główni detaliści zaczęli w mediach społecznościowych publikować wiadomości o solidarności z czarnoskórymi Amerykanami, Aurora James, czarnoskóra projektantka mody z Brooklynu, zadała sobie pytanie, czy rzeczywiście czuje, że „czarne marki” są przez nich wspierane, czy są obecne w ich sklepach?

Doszła do wniosku, że nie i 29 maja opublikowała na Instagramie wpis: „Co jeśli główni detaliści, tacy jak Walmart, Sephora, Target i Whole Foods, zaczną przeznaczać 15 procent swojej półki na produkty z "czarnych firm", aby miały na nich taką reprezentację, jak populacja Afroamerykanów w Stanach Zjednoczonych? Napędzi to rozwój tych marek i przyciągnie inwestycje. To dopiero będzie prawdziwe wsparcie dla czarnej społeczności”.

Jej propozycja jest obecnie znana jako „deklaracja 15 procent”.  Pierwszą firmą, która zapowiedziała jej podpisanie jest Sephora.

– Ostatecznie to zobowiązanie dotyczy nie tylko prestiżowych produktów na naszych półkach. Zaczniemy od długoterminowego planu dywersyfikującego nasz łańcuch dostaw i budującego system, który stworzy lepszą platformę dla rozwoju marek będących własnością czarnoskórych projektantów, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich głosy pomogą ukształtować naszą branżę. Zdajemy sobie sprawę, że możemy robić to lepiej  –  powiedział Artemis Patrick, dyrektor ds. sprzedaży Sephora USA, cytowany przez The New York Times.

Sephora współpracuje w Stanach Zjednoczonych z około 290 markami. Obecnie dziewięć z nich to „czarne marki”. Są to m.in. Fenty Beauty i Pat McGrath Labs.

Firma poinformowała, że ​​przeznaczy również milion dolarów na wsparcie projektantów poprzez inne inicjatywy. Pomysł „15-procentowej deklaracji” polega bowiem także na tym, aby wyjść poza jednorazowe darowizny i stworzyć bardziej trwałą zmianę u detalistów. Dlatego Sephora zapewniła, że zapewni powiązania i wsparcie czarnoskórym projektantom od sponsorów i inwestorów typu venture capital.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 01:03