StoryEditor
Perfumerie
13.07.2020 00:00

COVID-19 a testery. Jak bezpiecznie umożliwić testowanie kosmetyków?

Testowanie produktu kosmetycznego przed podjęciem decyzji o zakupie to bardzo ważny element procesu zakupowego i relacji pomiędzy producentem, a konsumentem. Czy jednak w dobie COVID-19 bezpiecznie jest udostępniać testery? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zapewnia, że z przygotowanymi przez niego procedurami możliwe jest testowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, kolorowych i perfum.  

Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, oczywiste było, że testery w punktach sprzedaży są niezbędne i każdy konsument powinien mieć prawo z nich skorzystać. Tylko wtedy może bowiem podjąć świadomą decyzję o zakupie, co czyni ten zakup bardziej przemyślanym i satysfakcjonującym.

– Niektóre kategorie produktów kosmetycznych w ogóle by się nie sprzedawały, gdyby nie możliwość ich wcześniejszego sprawdzenia. Decyzja o zakupie produktu, np. perfum bez możliwości wcześniejszego poznania zapachu jest niemożliwa. Podobnie jest z produktami do makijażu, odpowiedni zakup musi być często poprzedzony doborem właściwego koloru np. podkładu czy pudru – czytamy we wstępie do wytycznych, które przygotował dla branży Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystko zmieniło się wraz z pandemią. – Na nowo przyglądamy się rozmaitym aspektom życia społecznego i zastanawiamy się jak należy je dostosować do aktualnej sytuacji. Dla nas jako branży, jednym z tych aspektów, wynikającym z troski o naszych konsumentów, jest bezpieczne korzystanie z testerów w miejscu zakupu – informuje PZPK.

Firmy zrzeszone w PZPK zaangażowały się w przygotowanie informacji o zasadach zapewniających bezpieczeństwo podczas korzystania z testerów.

– Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe proponujemy zaangażowanie konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia oraz po uwzględnieniu wniesionych uwag, do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – zastrzega PZPK i rekomenduje wywieszenie plakatów informujących o możliwości testowania z pomocą konsultantki.

Natomiast w odniesieniu do testerów perfumeryjnych potrzebna jest edukacja konsumentów. Dlatego związek również w tym przypadku rekomenduje wywieszenie plakatów informujących, jak korzystać z testerów perfumeryjnych, żeby nie stwarzać ryzyka ani dla siebie, ani dla innych użytkowników.

Zasady dla konsultantów i konsumentów w przystępnej formie infografiki można pobrać poniżej:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 22:43