StoryEditor
Prawo
22.10.2020 00:00

[FBK 2020] Mark Smith, NATRUE: Zielone oświadczenia czy greenwashing? Kosmetyki naturalne potrzebują przejrzystości

Mark Smith, dyrektor generalny NATRUE – Międzynarodowego Stowarzyszenia Kosmetyków Naturalnych i Organicznych, będzie gościem 8. Forum Branży Kosmetycznej. „Zielone oświadczenia czy greenwashing? Potrzeba większej przejrzystości dla konsumentów w ramach zielonej transformacji” – to tytuł wykładu, w którym Mark Smith będzie mówił o regulacjach dotyczących kosmetyków naturalnych i planowanych zmianach w europejskim ustawodawstwie. Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się w formule online. Trwa rejestracja!

Europejski przemysł kosmetyczny podlega ścisłym regulacjom poprzez zharmonizowany zestaw przepisów. Chociaż oświadczenia dotyczące produktów są regulowane i nie mogą wprowadzać w błąd, nie ma oficjalnej definicji ani zharmonizowanych kryteriów w UE, które dokładnie uzasadniałyby, w jaki sposób oświadczenia ekologiczne, takie jak „naturalny” lub „organiczny”, są stosowane do produktu kosmetycznego. W miarę jak Europa przechodzi w kierunku zielonej i zrównoważonej przyszłości, nieuchronnie rośnie zapotrzebowanie na większą przejrzystość w całym łańcuchu wartości – mówi Mark Smith, dyrektor generalny NATRUE – Międzynarodowego Stowarzyszenia Kosmetyków Naturalnych i Organicznych, który będzie gościem 8. Forum Branży Kosmetycznej.

Podczas swojego wykładu Mark Smith przedstawi istniejące ramy regulacyjne, nowe inicjatywy w fazie rozwoju, dobrowolne systemy certyfikowania i inne dostępne narzędzia, które pomogą zorientować się w procesie legislacji, zarówno producentom kosmetyków, jak i konsumentom.

Forum Branży Kosmetycznej  to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Podczas dotychczasowych edycji, co roku w konferencji uczestniczyło około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. Przed nami już 8. edycja Forum, które na stałe wpisało się w kalendarz biznesowych konferencji dla branży kosmetycznej. 

W tym roku Forum Branży Kosmetycznej 2020 odbędzie się 19 listopada br. w Warszawie, w wygodnej i bezpiecznej dla uczestników formule online.

Zarejestruj się na Forum Branży Kosmetycznej 2020 i dowiedz się, czym żyje rynek kosmetyczny!

Zobacz fotorelację z edycji 2019

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.10.2025 09:32
Billion Dollar Beauty pozywa Anastasia Beverly Hills za naruszenie znaków towarowych
Globalna graczka versus niszowa marka? Najwyraźniej.Amazon

Petunia Products Inc., właściciel marki Billion Dollar Beauty, złożył pozew przeciwko Anastasia Beverly Hills LLC oraz jej założycielce i CEO, Anastazji Soare. Sprawa dotyczy rzekomego naruszenia znaków towarowych w związku z zapowiadaną książką Soare zatytułowaną “Raising Brows: My Story of Building a Billion-Dollar Beauty Empire”.

Pozew został wniesiony 13 października 2025 roku do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii (sygn. 8:25-cv-02312). W skardze wskazano, że tytuł książki narusza zarejestrowane przez Petunię znaki towarowe: “Raising Brows”, “Billion Dollar Beauty” oraz “Billion Dollar Brows”. Według firmy, użycie tych fraz przez Anastasię Soare prowadzi do wprowadzenia konsumentów w błąd i osłabienia rozpoznawalności jej własnych marek.

Petunia Products twierdzi, że po ogłoszeniu premiery książki wyniki wyszukiwania online dla hasła “Raising Brows” kierują użytkowników do strony Anastasia Beverly Hills i zapowiedzi publikacji, co ma ograniczać widoczność marki Petunia w sieci. W pozwie przypomniano również, że już w 2005 roku Anastasia Beverly Hills miała odmówić wprowadzenia do sprzedaży produktu Petunia o nazwie Brow Boost, uznając go za konkurencyjny.

Wśród pozwanych znalazły się także znane podmioty współpracujące przy promocji i dystrybucji książki: Oprah Winfrey, Oprah Daily LLC, Penguin Random House LLC oraz sieć drogerii Ulta Beauty Inc. Petunia zarzuca im współudział w naruszeniu praw do znaków towarowych poprzez wspieranie promocji publikacji. Reprezentację prawną powoda prowadzi kancelaria Berstein Law PC.

Sprawa Petunia Products Inc. v. Anastasia Beverly Hills LLC zwraca uwagę na rosnące napięcia wokół własności intelektualnej w branży beauty. W dobie, gdy założyciele marek coraz częściej wykorzystują swoje historie biznesowe jako element budowania wizerunku i ekspansji medialnej, granice pomiędzy osobistą narracją a ochroną marki stają się coraz bardziej płynne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
14.10.2025 13:18
Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji
Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.Edwin Chen via Unsplash

Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie Komisji działania te stanowiły próbę utrzymania wysokich cen detalicznych na rynku dóbr luksusowych.

Według ustaleń KE, przedsiębiorstwa w różnym stopniu, lecz w podobnym okresie, stosowały praktyki ograniczające konkurencję, które naruszały art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) oraz art. 53 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Przepisy te zabraniają zawierania porozumień lub podejmowania działań, które mogą zakłócać handel wewnątrzunijny i ograniczać konkurencję na jednolitym rynku.

Komisja podkreśliła, że trzy domy mody – choć działały niezależnie od siebie – w praktyce stosowały zbliżone mechanizmy nacisku wobec detalistów. Co istotne, wielu z objętych śledztwem sprzedawców oferowało jednocześnie produkty wszystkich trzech marek, co potęgowało negatywny wpływ na konkurencję. Organy unijne zaznaczyły, że działania te miały charakter długotrwały i systemowy, a ich celem było utrzymanie wizerunku marek jako ekskluzywnych poprzez kontrolę poziomu cen detalicznych.

Komisja Europejska obniżyła ostateczną wysokość kar dzięki współpracy firm podczas dochodzenia. Łączna sankcja w wysokości 157 mln euro ma być jednak – jak podkreślono w komunikacie – czytelnym sygnałem dla całej branży modowej, że UE nie będzie tolerować żadnych działań naruszających zasady wolnej konkurencji, niezależnie od pozycji rynkowej i prestiżu marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. październik 2025 04:28