StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.11.2021 00:00

Delko z gorszymi wynikami po III kwartale

Delko podało dane finansowe za III kwartał 2021 r. Przychodny netto ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 592,1 mln zł. Przed rokiem ten wskaźnik kształtował się na poziomie 636,3 mln zł. 

Niestety wszystkie istotne wskaźniki Delko okazały się słabsze. EBITDA firmy po trzech pierwszych kwartałach wyniosła 26,8 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej 18,6 mln. To mniej niż w zeszłym roku, gdzie oba wskaźniki kształtowały się na poziomie odpowiednio 30 i 21,9 mln zł. Zysk netto Delko wyniósł po trzech kwartałach 16,2 mln zł, co stanowi spadek wobec zeszłorocznego wyniku na poziomie 17,7 mln zł.

W I kwartale 2021 roku wartość sprzedanych towarów przez Delko wyniosła ponad 182 mln zł. Największą część stanowiła chemia gospodarcza (62,1 mln zł), dalej znalazły się kosmetyki (37,3 mln zł), artykuły higieniczne (31,6 mln zł), produkty spożywcze (30,9 mln zł) oraz artykuły przemysłowe i pozostałe (20,1 mln zł). 

Delko to dystrybutor chemii gospodarczej i środków czystości, a także produktów spożywczych największych rynkowych marek. Firma prowadzi sprzedaż detaliczną w 75 sklepach z żywnością, sprzedaż detaliczną w sklepach ze środkami czystości (jest właścicielem sieci Blue Stop) oraz prowadzi dystrybucję hurtową środków higienicznych, papieru toaletowego, mydła, detergentów, środków dezynfekcyjnych do ponad 18 tys. firm, urzędów i sklepów w Polsce.

Przeczytaj również: Delko wraca do sprzedaży sprzed pandemii i zapowiada przejęcia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.03.2024 17:19
Mirosław Dąbrowski rezygnuje z zasiadania w zarządzie Delko SA
Obowiązki Mirosława Dąbrowskiego przejmą pozostali członkowie zarządu DelkoShutterstock
Mirosław Dąbrowski, wiceprezes zarządu i współzałożyciel Delko, zrezygnował z zasiadania w zarządzie spółki. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy – poinformowała spółka.

Dziś, 29 marca, zarząd Delko SA otrzymał od wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego oświadczenie  o jego rezygnacji z zarządu spółki z dniem 31 marca 2024 roku. Przyczyną rezygnacji są względy zdrowotne.

Mirosław Dąbrowski pozostanie w strukturach Grupy Delko i  nadal będzie z nią powiązany, pracując na mniej obciążających stanowiskach.

Mirosław Dąbrowski jest jednym ze współzałożycieli spółki Delko SA. W latach: 2000-2002 i 2005-2007 był wiceprezesem zarządu Delko S.A., od 2002 r. do 2007 r. prezesem zarządu Delko Otto Sp. z o.o. W latach: 1995-2000 był członkiem rady nadzorczej Delko S.A., w latach: 2003-2005 przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Od 1992 r. jest współwłaścicielem Otto Sp. j. Od 1999 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą PHU Otto Plus Mirosław Jan Dąbrowski. 

Rezygnacja wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego nie wpływa znacząco na bieżącą działalność, nie zmienia również strategii Grupy. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy. Osoby podlegające w strukturze Mirosławowi Dąbrowskiemu będą podlegać Ewie Marcinowskiej, nowemu członkowi zarządu – poinformowała spółka.

Grupa Delko jest jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów spożywczych w Polsce w kanale detalicznym. Sprzedaje w kanale hurtowym (ponad 70 proc.), detalicznym (30 proc.). Prowadzi sklepy i supermarkety spożywcze oraz franczyzową sieć sklepów przemysłowo-drogeryjnych Blue Stop. Delko SA działa na rynku polskim od 1995 r. Spółkę założyło kilkunastu polskich przedsiębiorców w celu konsolidacji rynku.  Od 2001 r. Delko SA przejęło ponad 20 spółek z branży hurtowej jak i detalicznej. Od 2009 r. spółka jest notowana na GPW w Warszawie.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 21:24