StoryEditor
Hurt i dystrybucja
17.12.2021 00:00

Eurocash ma nowego prezesa. Paweł Surówka zastąpi Luisa Amarala

Luis Amaral, wieloletni prezes Eurocash, zrezygnował ze swojej funkcji. Przejdzie do rady nadzorczej spółki jako jej przewodniczący. Nowym prezesem Grupy Eurocash, w ramach której działają sklepy kosmetyczne Kontigo i franczyzowe drogerie Koliber, od nowego roku zostanie Paweł Surówka, obecny doradca zarządu.

Luis Amaral, wieloletni prezes i pośrednio największy akcjonariusz Eurocash, zrezygnował ze swojej dotychczasowej funkcji w spółce i planuje stanąć na czele jej rady nadzorczej. Jak poinfrmoowała firma w komunikacie, jego intencją jest skoncentrowanie się na opracowaniu dalszej strategii rozwoju Grupy Eurocash oraz przekazanie bieżącego zarządzania spółką pozostałym członkom zarządu, w tym nowemu prezesowi.

Funkcję prezesa Eurocash od 1 stycznia 2022 r. będzie pełnić Paweł Surówka, menedżer, który w ostatnim czasie pełnił rolę doradcy zarządu Eurocash, a wcześniej związany był z Grupą PZU, w której w latach 2017-2020 pełnił funkcję prezesa zarządu PZU, a wcześniej CIO i prezesa PZU Życie. W latach 2015-2016 był doradcą prezesa zarządu PKO BP oraz dyrektorem bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej na Niemcy, odpowiedzialnym za otwarcie pierwszego zagranicznego oddziału korporacyjnego PKO BP.

W latach 2013-15 Surówka pełnił funkcję członka zarządu grupy Boryszew i był prezesem zarządów spółek zależnych w Niemczech i Polsce. W latach 2007-2013 pełnił funkcję doradcy finansowego w Bank of America Merrill Lynch.

Jest absolwentem Universit Paris I Panthon Sorbonne oraz Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (EHESS). Studiował również na Ludwig Maximilian Universität LMU w Monachium oraz Harvard Kennedy School, gdzie ukończył program Executive - Global Leadership for the 21. Century. Surówka posiada Certyfikat Chartered Financial Analyst. W 2019 został uznany przez Harvard Business Review jako jeden z trzech najbardziej skutecznych menedżerów spółek giełdowych w Polsce.

– Jestem przekonany, ze mój następca Paweł Surówka posiada kompetencje i doświadczenie, aby poprowadzić zarząd i całą Grupę Eurocash do realizacji jeszcze ambitniejszych wyzwań – powiedział Luis Amaral, dotychczasowy prezes Eurocash.

Dodał, że sam zamierza przejść do rady nadzorczej Eurocash, skąd będzie „gwarantem misji wspierania niezależnych przedsiębiorców polskiego handlu, która zawsze będzie obsesją naszej firmy”. To przejście odbędzie się dwuetapowo. Z początkiem 2022 r. Luis Amaral zmieni stanowisko z prezesa zarządu na członka zarządu. Następnie zamierza zrezygnować z pełnienia funkcji w zarządzie spółki, aby docelowo objąć funkcję przewodniczącego rady nadzorczej.

Dotychczasowy prezes Eurcash ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu. Karierę zawodową rozpoczął jako stażysta w firmie Unilever Portugalia, gdzie pracował pięć lat, kierując ostatecznie działami sprzedaży i marketingu. W 1989 roku przeszedł do Nissan Portugalia, na stanowisko dyrektora marketing, a potem członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing oraz logistykę.

Do Polski przyjechał w 1995 roku, aby objąć stanowisko dyrektora generalnego Jeronimo Martins. W 1999 został awansowany na stanowisko członka Komitetu Wykonawczego Jeronimo Martins Holding w Lizbonie. Od 2000 r. pełnił funckje partnera w funduszach inwestycyjnych aktywnych na rynkach Brazylii, Meksyku i Argentyny, by w końcu w 2003 roku wykupić Eurocash od Jeronimo Martins. Wrócił do Polski, gdzie  zajął się restrukturyzacją firmy.

***

Grupa Eurocash jest obecnie największą polską firmą zajmująca się hurtową dystrybucją żywności, a poprzez hurtownię Ambra – kosmetyków i chemii domowej. Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.

Eurocash to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także sklepów kosmetycznych Kontigo (założonych przez Ritę Amaral, córkę Luisa Amarala) oraz Drogerii Koliber.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 09:23