StoryEditor
Apteki
27.01.2022 00:00

Apteki nie są gotowe do wykonywania testów antygenowych

Od czwartku 27 stycznia apteki miały wykonywać bezpłatne testy antygenowe. Nie są jednak na to gotowe. Większość nie wyobraża sobie, aby mogła świadczyć takie usługi – podaje portal wyborcza.biz.

Rząd zapowiedział możliwość wykonania bezpłatnych testów antygenowych, które będą dostępne we wszystkich aptekach w kraju już od czwartku 27 stycznia. Tak przynajmniej ogłosił premier Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej zorganizowanej w zeszłym tygodniu – podaje wyborcza.biz.

Czytaj też: Apteki będą testować na COVID-19

Dziennikarze portalu postanowili sprawdzić jak ta sytuacja wygląda w praktyce.  W różnych warszawskich aptekach usłyszeli, że placówka nie będzie brać udziału w rządowym projekcie bezpłatnych testów. Farmaceuci twierdzą, że nie dadzą rady obsługiwać kupujących leki i testować. Tym bardziej, że nie wiadomo co robić z osobami, u których wynik okaże się pozytywny.

Tłumaczą również, że nie mają warunków lokalowych. Czasu na ich stworzenie było zbyt mało. Narzekają też, że po zapowiedzi bezpłatnych testów nikt się z nimi nie kontaktował w tej sprawie.

Nikt nic nie wie, branża zdobywa informacje z mediów. To zupełnie inaczej powinno wyglądać – mówią dziennikarzom wyborca.biz.

Dodają, że po zapowiedziach ministra zdrowia, do każdej apteki powinien zostać wysłany formularz zgłoszeniowy. Kolejnym krokiem powinno być podpisanie umów i dostarczenie bezpłatnych testów. Trzeba także przeszkolić personel do testowania ludzi oraz wyznaczyć odrębne miejsce, najlepiej oddzielny pokój z odrębnym wejściem. Na koniec lista aptek z bezpłatnymi testami powinna pojawić się na stronie rządowej lub ministerialnej.

Z informacji zebranych przez portal wynika, że zdecydowana większość aptek nie weźmie udziału w programie. Jedni mówią o 70-80 proc. rezygnacji, inni o pojedynczych przypadkach wejścia do programu.

Na razie jedynie w sieci Ziko dziennikarze wyborcza.biz potwierdzili, że trwają przygotowania do wykonywania testów. Beata Kmieć, prezes zarządu Ziko Aptek przyznała jednak, że obecnie wszystko jest na etapie planowania. Sieć pracuje nad stworzeniem wewnętrznego protokołu sanitarnego, który zagwarantuje bezpieczne testowanie osób potencjalnie zakażonych bez narażania pacjentów, którzy przychodzą do apteki po leki lub w celu przyjęcia szczepionki.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 23:31