StoryEditor
E-commerce
20.04.2022 00:00

Sklep internetowy merlin.pl znów działa

Zarząd spółki Merlin Group poinformował, że w dniu 19 kwietnia 2022 roku wznowił działalność strony sklepu internetowego merlin.pl. Za jego pośrednictwem można już składać zamówienia oraz dokonywać płatności online. Nie działa na razie zakładka z kosmetykami. Firma tłumaczy, że pełna funkcjonalność sklepu zostanie przywrócona po wykonaniu ostatecznej fazy testów, które potrwają maksymalnie do końca kwietnia.

Sklep merlin.pl rozpoczął działalność w kwietniu 1999 r. jako księgarnia internetowa. W październiku 2004 zdobył pierwsze miejsce w rankingu Deloitte & Touche na najszybciej rozwijającą się firmę w Europie Środkowej w branży informatycznej. Rok później przez tygodnik Wprost i portal money.pl został uznany na najlepszy polski sklep internetowy w kategorii książki, filmy i muzyka. W jego ofercie były tez zabawki i kosmetyki.

W marcu 2006 Merlin.pl został przekształcony w spółkę akcyjną, która w 2013 r. została przejęta przez  Grupę Czerwona Torebka. Dwa lata później spółka Merlin.pl złożyła wniosek o upadłość, po czym zawarła długoterminowa umowę o współpracy ze spółką Topmall, która zakładała m.in. wydzierżawienie znaku towarowego oraz domeny internetowej. Na początku marca 2016 merlin.pl ruszył w nowej odsłonie.

Na kłopoty z realizacją zamówień klienci merlin.pl zaczęli się skarżyć masowo w kwietniu 2020 roku. Firma tłumaczyła to wzmożoną aktywnością klientów oraz długim majowym weekendem połączonym z aktualizacją platformy do zarządzania sklepami całej grupy. Sytuacja jednak nie zmieniła się przez dłuższy czas.

Czytaj też: Kłopoty sklepu Merlin.pl – zamówienia nie są realizowane

W marcu 2022 roku pakiet kontrolny nad spółka Merlin Group przejęła spółka Berg Holding, a operatorem sklepu została spółka Merlin Buy. Aby uruchomić stronę merlin.pl w nowej odsłonie potrzebna była blisko dwumiesięczna przerwa.  Od 19 kwietnia 2022 roku sklep znów działa. Można w nim składać zamówienia oraz dokonywać płatności online. Nie funkcjonuje jednak w pełni, np. zakładka Uroda nie przekierowuje do produktów kosmetycznych.

– Pełna funkcjonalność sklepu zostanie przywrócona po wykonaniu ostatecznej fazy testów, które potrwają nie dłużej niż do końca kwietnia – poinformowała spółka Merlin Group w komunikacie.

Jednocześnie przypomniała, że prowadzi działania mające na celu zagwarantowanie prawa do korzystania ze znaku towarowego merlin.pl oraz wszelkich praw autorskich związanych z marką.

Merlin Group jest właścicielem sześciu platform e-commerce, na których oferuje ponad 200 tys. produktów, umieszczonych w magazynach o powierzchni 2 tys. mkw. Posiada bazę 4 mln zarejestrowanych klientów. Podstawowym zakresem działalności merlin.pl jest sprzedaż książek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 16:21