StoryEditor
E-commerce
30.08.2021 00:00

E-commerce będzie najważniejszym kanałem sprzedaży kosmetyków [PROGNOZA]

Badanie przeprowadzone przez Edge by Ascential wskazuje, że e-commerce napędza globalną sprzedaż w kategorii zdrowie i uroda. Według prognoz wartość tego rynku ma wynieść 305 miliardów dolarów w latach 2021-2026. Ponad 50 proc. tej kwoty będzie pochodziło ze sprzedaży internetowej.

Analitycy przewidują, że zakupy online będą stanowić prawie 26,8 proc, globalnej sprzedaży kosmetyków do 2026 roku. To aż o 20 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2021. Platformy e-commerce, takie jak Amazon, Alibaba i JD.com, będą rosły cztery do pięciu razy szybciej niż detaliści tacy jak Walgreens Boots Alliance i CVS Health. Chińskie platfowmy jak Pinduoduo i Shopee z Azji Południowo-Wschodniej mają odnotować, według prognoz najszybszy wskaźnik wzrostu w latach 2021-2026 w kategorii zdrowie, uroda i higiena osobista.

W ciągu najbliższych pięciu lat w kategorii zdrowie i uroda handel elektroniczny będzie rósł ponad trzy razy szybciej niż handel detaliczny w sklepach. Pandemia COVID-19, długotrwałe blokady i zamknięte sklepy i centra handlowe bardzo zmieniły bowiem nawyki zakupowe. Prognozy pokazują, że w ciągu najbliższych pięciu lat klienci zakupią przez internet produkty kosmetyczne o wartości 156,1 miliarda dolarów, a sprzedaż e-commerce osiągnie 358,4 miliarda dolarów do 2026 roku.

Według prognoz autorów raportu, kategoria detaliczna dotycząca zdrowia, urody i higieny osobistej będzie warta 1,34 biliona dolarów w sieciowej sprzedaży detalicznej na całym świecie do 2026 roku. Sprzedaż kategorii online będzie miała łączną roczną stopę wzrostu na poziomie 12,1 proc. w latach 2021-2026, a to znacznie przekroczy stopę wzrostu dla 3,3 proc. dla sprzedaży w sklepach.

Produkty, które kiedyś kupowano w sklepie, nie tylko stają się dostępne w internecie, ale w coraz bardziej mobilnej erze marki szybko eksperymentują z innowacyjnymi technologiami cyfrowymi, aby zdalnie angażować klientów. Wykorzystują na przykład nową rzeczywistość, aby umożliwić klientom przymierzenie szminki wirtualnie. giganci rynku cyfrowego, tacy jak Alibaba, Amazon, JD.com, a także szybko rozwijająca się chińska platforma zakupów grupowych Pinduoduo, coraz częściej oferują możliwości transmisji na żywo z możliwością zakupu – mówi Deren Baker, dyrektor generalny Edge by Ascential

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 06:55