StoryEditor
E-commerce
14.10.2021 00:00

Jakie e-sklepy kosmetyczne konsumenci oceniają najlepiej?

Ezebra.pl, Horex.pl i Hairstore.pl to trzy najlepsze sklepy internetowe w rankingu Opineo „Najlepsze sklepy internetowe 2021” w kategorii Zdrowie i Uroda.  W całym rankingu zwycięzcą został sklep Eobuwie.com.pl. W rankingu wzięto pod uwagę 2 mln opinii wystawionych przez internautów.

Ranking Sklepów Internetowych Opineo gromadzi w jednym miejscu informacje na temat e-sklepów, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdobyły najwięcej pozytywnych opinii konsumentów. - Chcemy w ten sposób wyróżnić e-biznesy, które słuchają swoich klientów, a zarazem pokazać użytkownikom internetu, gdzie warto kupować w sieci – informują autorzy raportu.  Tegoroczne zestawienie obejmuje  16 kategorii. Zestawienie zostało opublikowane po raz 12, a pod uwagę wzięto 2 mln głosów.

Cały ranking wygrał sklep Eobuwie.com.pl, na podium stanęły też Zooart.com.pl i Taniaksiazka.pl. Internauci zdecydowali, że  kategorii Zdrowie i Uroda pierwsze trzy miejsca przypadły w kolejności sklepom Ezebra.pl, Horex.pl i Hairstore.pl.

W podsumowaniu tej kategorii czytamy: Pandemia okazała się dla branży beauty czasem wielkiej próby. Z jednej strony zamknięcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych spowodowało czasową zapaść na rynku, z drugiej strony klienci i klientki zaczęli masowo zaopatrywać się w produkty i urządzenia do domowej pielęgnacji. W tegorocznym zestawieniu widać wyraźne spadki pod względem liczby nowych opinii. Jednocześnie sklepy, które znalazły się na podium, cieszą się dużym uznaniem użytkowników, o czym świadczą wysokie noty.

Trzecie miejsce w kategorii zdrowie i uroda nie uległo zmianie względem roku poprzedniego – to Hairstore.pl z liczbą 9833 nowych opinii i wysoką średnią z ocen na poziomie 4,88. Profesjonalny sklep fryzjerski i hurtownia online w jednym oferuje szeroki asortyment produktów do pielęgnacji i stylizacji włosów, a także kosmetyki do ciała i paznokci oraz perfumy znanych marek. Klienci Hairstore.pl chwalą firmę przede wszystkim za porządne i estetyczne pakowanie delikatnych produktów, błyskawiczną wysyłkę, dobrą cenę oraz jakość towarów.

Na drugim miejscu znalazła się drogeria internetowa Horex.pl, która może się pochwalić wynikiem ponad 9 tys. nowych opinii w ostatnim roku oraz średnią oceną 4,9. Sklep oferuje przekrój towarów z kategorii beauty – od produktów pielęgnacyjnych do włosów i ciała, poprzez kosmetyki kolorowe i perfumy, na zdrowej żywności i suplementach diety skończywszy. Klienci mogą wybierać spośród 60 tys. różnorodnych produktów od ponad tysiąca znanych marek. Drogeria wysyła wszystkie zamówienia do 24 godzin, a także oferuje na swojej platformie miejsce do wymiany inspiracji urodowych.

Pierwsze  miejsce należy do Ezebra.pl, która w zeszłym roku stanęła na drugim miejscu na podium. Sklep znacząco wyprzedzia konkurencję, a do awansu przyczyniło się przede wszystkim niemal 19 tys. nowych opinii. Średnia z ocen wynosi 4,9 przy łącznej liczbie opinii na poziomie 145 tys. Najwyższą pozycję w rankingu zapewniły marce Ezebra.pl pochlebne opinie na temat bardzo dobrej jakości produktów, błyskawicznej wysyłki, prostoty realizacji zamówienia oraz bardzo atrakcyjnych cen.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 00:49