StoryEditor
E-commerce
23.11.2023 03:35

Michał Owerczuk, Gemini Polska: Jak budować e-commerce w kategorii zdrowie i uroda [Beauty Rozmowy Wiadomości Kosmetycznych]

E-commerce w kategorii zdrowie i uroda rośnie szybciej niż cały e-commerce, a jednocześnie ma nadal bardzo duży potencjał do wzrostu – mówi Michał Owerczuk, członek zarządu i dyrektor e-commerce w Gemini Polska. Czy gemini.pl chce uczestniczyć w wyścigu o fotel lidera w e-commerce w kategorii zdrowie i uroda? Z jakimi markami kosmetycznymi chce współpracować? Czy i jakie przejęcia zmienią rynek beauty e-commerce w Polsce? O tym więcej w naszej video rozmowie.

W okresie pandemicznym e-commerce w ciągu roku był w stanie skumulować 3-4 lata wzrostu. Teraz naturalne jest, że ten wzrost jest dużo niższy. Natomiast wciąż jest dwucyfrowy i w zależności od tego na jakie spojrzy się źródła – w tym roku był w Polsce kilkunastoprocentowy, rzędu 13-15 proc. W horyzoncie 3 do 5 lat będzie się utrzymywał na poziomie 11-14 proc. rocznie, więc wciąż jest to dość szybki wzrost i wyraźnie wyższy niż dynamika handlu detalicznego w kraju. 

Kategoria zdrowie i uroda rośnie wyraźnie szybciej niż cały e-commerce. Prognozy na kolejne lata mówią o wzroście wyższym o około 5 p. proc. niż średnia rynkowa dla e-commerce. 

Przyczyn jest wiele. Jedną z nich jest na pewno to, że tzw. penetracja e-commerce, czyli udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży całkowitej w kategorii zdrowie i uroda jest wyraźnie poniżej średniej dla e-commerce, w zależności od źródeł – są jedno lub dwucyfrowe udziały, podczas gdy dla kategorii takich jak np. elektronika, moda wynoszą ponad 20-30 proc. Jest więc duży potencjał do wzrostu i widzimy go w liczbach.

 

 

Na gemini.pl w zależności od sezonu oferujemy 20-30 tys. SKU. Cały nasz zespół ciężko pracuje, by asortyment nadal optymalizować – rozszerzać, a jednocześnie ograniczać te SKU, które są mniej popularne wśród naszych klientów. Jesteśmy oczywiście zainteresowani współpracą z nowymi dostawcami produktów z kategorii beauty. 

Więcej o prognozach dla e-commerce w kategorii zdrowie i uroda; analizach koszyków e-klientów i co z nich wynika; czynnikach, które wpływają na decyzje zakupowe konsumentów poruszających się po platformach sprzedażowych; pozycjonowaniu gemini.pl i udziale w rywalizacji o rynek beauty;  inwestycjach firmy w rozwój e-commerce, a także o tym jakie doświadczenia do Gemini przeniósł z Allegro – opowiedział nam Michał Owerczuk, członek zarządu i dyrektor e-commerce Gemini Polska w ramach cyklu Beauty Rozmowy Wiadomości Kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2025 20:15