StoryEditor
E-commerce
28.09.2022 00:00

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Mamy rekordowo wysoką sprzedaż. Najwyższą od 10 lat

Choć okres covidowy był dla Super-Pharm trudny, to teraz sieć cieszy się wzrostami. Były one możliwe, dzięki inwestycjom w e-commerce, które drogerio-apteki rozpoczęły jeszcze przed pandemią – zdradza Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland, w rozmowie z Retailnet.

Super Pharm po prawie po ośmiu miesiącach roku odnotował rekordowo wysoką, najwyższą od 10 lat, sprzedaż – zdradziła Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland, w rozmowie z Retailnet.

Czytaj też: Super-Pharm z nową prezes. Stanowisko objęła Monika Kolaszyńska

W rozmowie z portalem przyznała, że okres covidowy był dla sieci bardzo trudny. Powodem był lockdown galerii handlowych, w których Super-Pharm ma wiele swoich lokalizacji. Równocześnie ze spadkami ze sprzedaży stacjonarnej, rosnąć zaczęła sprzedaż w e-commerce.

Sieć Super-Pharm w kanał e-commerce inwestowała już przed pandemią.

– Można powiedzieć, że niejako byliśmy na to przygotowani. W czasie lockdownów e-com rósł naturalnie, natomiast ten wzrost wsparty był naszymi wcześniejszymi przygotowaniami – czytamy w wywiadzie.

Monika Kolaszyńska zapewnia równocześnie w rozmowie z Retailnet, że dla Super-Pharm oraz jego klientów kanał offline nadal pozostaje ważny. Dlatego wraz zespołem skupia się obecnie na realizacji strategii omnichannelowej w obszarze marketingu, by działania były spójne.

Czytaj też: Super Pharm prezentuje ulepszoną wersję swojej nowej aplikacji

Super-Pharma chciałaby też rozwijać sieć swoich stacjonarnych sklepów. W tej chwili jest ich około 80. 90 proc. z nich zlokalizowana jest w centrach handlowych.

– Czasami otwieramy bądź zamykamy pojedyncze lokale, ale stan sieci pozostaje bez większych zmian. W skali roku otwieramy około 5-6 punktów. Na pewno mamy plany otwarć nowych placówek, ale niestety z powodu Ustawy Apteka dla Aptekarza i restrykcyjnych praw legislacyjnych nie mamy pełnej swobody w działaniach ekspansji – przyznała Monika Kolaszyńska.

Czytaj też: Super-Pharm chce się rozwijać. Stawia na poszerzenie usług, asortyment naturalny i e-commerce

Problemem są też braki kadrowe, ponieważ farmaceuci coraz częściej wybierają pracę w koncernach farmaceutycznych, zamiast w aptekach.

Czytaj też: Super-Pharm rozpoczyna program staży dla przyszłych magistrów farmacji

Mimo wyzwań z jakimi mierzy się Super-Pharm, sieć powiększyła się ostatnio o drogerio-apteki w Norblinie i Puławach.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.05.2024 12:52
Katarzyna Nosowska ambasadorką akcji Zalando “Najlepiej Ci w byciu sobą”
Zalando
Zalando, europejska platforma e-commerce, rusza z nową kampanią "Najlepiej Ci w byciu sobą", której ambasadorką jest artystka i piosenkarka Katarzyna Nosowska. Kampania promuje autentyczność poprzez modę i zachęca do porzucenia tego, co nam nie odpowiada, na rzecz wyboru rzeczy naprawdę dla nas istotnych.

Katarzyna Nosowska, polska wokalistka i twarz kampanii, jest znana ze swojego unikalnego i bezkompromisowego stylu, idealnie oddającego ideę „Najlepiej Ci w byciu sobą”. Pokazuje, jak świętować dojrzałość, która przynosi pewność siebie i zaufanie do własnych decyzji. W kampanii zaprezentowano wiosenne stylizacje wybrane spośród tysięcy marek dostępnych na Zalando, odpowiednie na różne okazje, uwzględniając zmienną polską pogodę.

Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiadała agencja 180heartbeats + JUNG v.MATT, natomiast za realizację – studio Shoot Me Visual Artists. Reżyserią wszystkich reklam zajął się Arek Nowakowski, a agencja Lettly była odpowiedzialna za zarządzanie talentami.

Założone w 2008 roku w Berlinie, Zalando rozwija paneuropejską platformę e-commerce dla produktów z sektora modowego i lifestyle, koncentrując się na dwóch głównych obszarach wzrostu: B2C i B2B. W sektorze B2C Zalando oferuje doświadczenie zakupowe z szerokim wyborem marek modowych i lifestyle‘owych dla około 50 milionów aktywnych klientów na 25 rynkach. W obszarze B2B Zalando wykorzystuje swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, aby wspierać marki i detalistów w prowadzeniu i rozwijaniu ich biznesu e-commerce zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią.

Czytaj także: Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.05.2024 10:35
E-Shopping Group, właściciel KingOfBeauty.pl, przekracza oczekiwania w Q1 2024
Liczymy, że już pod koniec tego roku uda nam się uzyskać oczekiwaną rentowność – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu E-shopping Group SA.Athree3 via Pixabay
E-Shopping Group, dynamicznie rozwijająca się spółka e-commerce notowana na rynku NewConnect, osiągnęła w pierwszym kwartale 2024 roku przychody netto ze sprzedaży, wynoszące blisko 0,8 mln zł, co stanowi wynik wielokrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym czasie zrealizowano około 9200 transakcji. Przekroczone oczekiwania właścicieli potwierdzają udaną zmianę profilu działalności spółki, dokonaną w ubiegłym roku.

Na dzień 31 marca 2024 roku kapitał własny spółki wynosił ponad 0,6 mln zł. Wdrożenie elastycznego i efektywnego kosztowo modelu sprzedaży dropshipping, na podstawie którego firma prowadzi obecnie siedem dobrze prosperujących sklepów internetowych, przekłada się na solidne wyniki sprzedażowe. Pierwszą marką własną spółki była uruchomiona w ubiegłym roku marka optyczna – Bentivolio. Obecnie firma pracuje nad koncepcjami kolejnych marek własnych, w tym jednej z branży FMCG, której uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku. Oferta spółki jest dostępna na zagranicznych platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji, a wkrótce pojawi się również na rynku rumuńskim i na Bliskim Wschodzie.

Firma koncentruje się na zwiększaniu wartości koszyka zakupów i systematycznym wzroście przychodów ze sprzedaży, uzyskiwanych z działalności e-sklepów: Strefadomiogrod.pl, Narzedziowysklep.com.pl, OgrodCentrum.pl, Samezdrowe.pl, Kingofbeauty.pl, Odkrywcyzabawek.pl i Przemyslowahurtownia.pl.

Celem spółki jest stworzenie rozpoznawalnego, multibrandowego huba, działającego w obszarze sprzedaży internetowej w Polsce oraz za granicą, m.in. w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzie. W 2024 roku E-Shopping Group planuje uruchomić nowy marketplace przeznaczony dla osób rozpoczynających działalność na rynku e-commerce. Spółka również poszukuje nowych rynków zbytu i nie wyklucza przejęć.

Czytaj także: Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2024 05:30