StoryEditor
E-commerce
05.05.2020 00:00

Paznokcie ważniejsze od papieru toaletowego i żeli antybakteryjnych

Naturalne kosmetyki – to o nich najczęściej dyskutuje się w internecie, jeśli weźmiemy pod uwagę kategorie z segmentu beauty. Niezależnie od pandemii, internautki szczególnie intensywnie poszukują też informacji o pielęgnacji i stylizacji paznokci oraz o perfumach  - wynika z analiz prowadzonych przez firmę SentiOne. 

Internet jest miejscem zakupów i rola tego kanału dla sprzedaży kosmetyków obecnie rośnie w związku z ograniczeniami w przemieszczaniu się konsumentów i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, by nadal nie wychodzić z domu, jeśli nie ma takiej konieczności. Jeszcze więcej niż kupuje się kosmetyków – dyskutuje się o nich i szuka na ich temat opinii. 

Zapytaliśmy firmę SentiOne zajmującą się śledzeniem ruchu w internecie, o jakich kategoriach kosmetyków obecnie dyskutują internauci. 

Kosmetyki i perfumy wśród najczęściej kupowanych online

Jak podkreśla Ewa Stachowiak, head of marketing w SentiOne, generalnie w internecie najchętniej Polacy kupują kosmetyki i perfumy – to grupa produktów, która znajduje się na czwartym miejscu wśród najbardziej popularnych (źródło: Raport E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska). Największe zainteresowanie nimi było w okolicach Bożego Narodzenia i wtedy internauci najżywiej o nich dyskutowali w wirtualnej przestrzeni. Obecnie zainteresowanie nimi spadło nieco na rzecz innych produktów. 

Rozkład zasięgu dyskusji na temat zakupów kosmetyków online na podstawie danych z monitoringu internetu z SentiOne. 1.10.2019 - 31.03.2020.

Paznokcie ważniejsze od papieru toaletowego i żeli antybakteryjnych

Od lutego br. wyraźnie widać wzrost liczby dyskusji w internecie na temat mydła, papieru toaletowego oraz produktów antybakteryjnych. Jednak wcale nie są to najpopularniejsze wśród buszujących w internecie kategorie produktów. –  Niezależnie od epidemii dyskusje o pozostałych kategoriach tematycznych pozostają na stałym poziomie przez ostatnich 12 miesięcy. Patrząc na dane z całego roku to wypowiedzi dotyczące paznokci i perfum stanowią 65 proc. wszystkich dyskusji. Podczas gdy dyskusje o kluczowych produktach podczas epidemii to łącznie 30 proc. – mówi Ewa Stachowiak.

Zestawienie dyskusji na podstawie danych z monitoringu internetu z SentiOne. 22.04.2019 - 21.04.2020

Rozkład wzmianek w czasie na podstawie danych z monitoringu internetu z SentiOne. 22.04.2019 - 21.04.2020

Produkty naturalne, nomakeup i wsparcie dla polskich marek

Niezależnie od obecnej sytuacji, internautów interesują produkty naturalne i na ich temat  rozmawiają najczęściej. Pojawiają się też nowe, ciekawe wątki, związane z sytuacją  w jakiej się znaleźliśmy.  – Warto zwrócić uwagę na zainteresowanie domowym SPA, naturalnością i trend #nomakeup, który w związku z nie wychodzeniem z domu nabiera na sile. Mniej widocznym trendem, ale równie istotnym może okazać się wspieranie lokalnych marek i zaangażowanie influencerów oraz konsumentów wokół akcji #wspierampolskiemarki – wymienia Ewa Stachowiak.

Zestawienie dyskusji na podstawie danych z monitoringu internetu z SentiOne. 1.10.2019 - 31.03.2020

Rozkład zasięgu dyskusji online na podstawie danych z monitoringu internetu z SentiOne. 1.10.2019 - 31.03.2020

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:17