Współpraca Sephora i Zalando nie zostanie wznowiona po dwuletnim okresie obowiązywania. Rzecznik sieci perfumeryjnej określił tę decyzję jako „obopólną i polubowną decyzję”. WWD donosi, że Sephora — sprzedawca detaliczny należący do LVMH — i Zalando — niemiecka platforma e-commerce — doszły do wniosku, że po ocenie projektów pilotażowych w Niemczech i Włoszech ich pełny potencjał można lepiej wykorzystać poza obecnym sojuszem.
WWD dowiedziało się, że Sephora i Zalando rozwiązują współpracę. Sephora potwierdziła w oświadczeniu, że partnerstwo, które pilotażowo rozpoczęło się dwa lata temu w Niemczech i we Włoszech, dobiega końca. Oświadczenie to odzwierciedla treść wewnętrznej notatki wysłanej we wtorek do dostawców i uzyskanej przez WWD.
W kontekście silnej dynamiki biznesowej, jakiej doświadczamy w regionie [Europa, Bliski Wschód], podjęliśmy decyzję o ponownym skupieniu naszych wysiłków i zasobów na naszej podstawowej działalności i kanałach własnych (...) Po uruchomieniu programów pilotażowych w Niemczech i Włoch odpowiednio w 2021 i 2022 r., wiele się od siebie nauczyliśmy, nasza współpraca przebiegała bardzo pozytywnie, a także pozytywne reakcje naszych klientów. Jednak po ocenie obu programów pilotażowych i kolejnych kroków doszliśmy do wspólnego wniosku, że nasz pełny potencjał najlepiej wykorzystać poza obecnym partnerstwem. Dlatego podjęliśmy wspólnie i polubownie decyzję o zakończeniu współpracy w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
- głosi fragment oświadczenia.
Wspólne przedsięwzięcie miało swój debiut w czwartym kwartale 2021 r., a ówczesny prezes i dyrektor generalny Sephora Martin Brok powiedział WWD, że umieszczanie produktów z kategorii mody, akcesoriów i urody w jednym miejscu to pewność spotkania z konsumentami tam, gdzie robią zakupy.
Rzecznik Sephora powiedział WWD: „Podjęliśmy decyzję o ponownym skupieniu naszych wysiłków i zasobów na naszej podstawowej działalności i własnych kanałach”. Tymczasem Zalando wydało oświadczenie, w którym ujawniło, że „skupi się na bezpośredniej współpracy z markami kosmetycznymi w Niemczech i Włoszech”.
Czytaj także: Bloomberg: Kylie Jenner próbuje odkupić 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics od Coty