StoryEditor
E-commerce
18.11.2021 00:00

Primavera Parfum kupiła agencję Go2Ecommerce

Primavera Parfum, jeden z wiodących w kraju dystrybutorów e-commerce w branży beauty, nabył 51 proc. udziałów w spółce Go2Ecommerce, specjalizującej się w budowaniu sklepów internetowych oraz skalowaniu sprzedaży. Dzięki zrealizowanej transakcji Grupa Kapitałowa zyska nowe kompetencje w zakresie handlu internetowego oraz otworzy się na inne segmenty rynku – poinformowała spółka. Wartość umowy nie została ujawniona.

Firma Primavera Parfum, specjalizująca się w e-commerce i działająca głównie w branży beauty, przejęła pakiet większościowy,  51 proc. udziałów w spółce Go2Ecommerce.

Od dawna monitorujemy rynek w poszukiwaniu podmiotów, które uzupełniłby portfolio naszych usług. Go2Ecommerce doskonale wpisuje się w model biznesowy Primavera Parfum. Firma zajmuje się tworzeniem profesjonalnych sklepów internetowych oraz szeroko pojętym konsultingiem w ich prowadzeniu, co pozwoli nam zwiększyć efektywność sprzedaży w sklepach własnych oraz dedykowanych – komentuje Jędrzej Karasek, dyrektor ds. e-commerce w Primavera Parfum. – Z kolei klienci Go2Ecommerce zyskają możliwość skorzystania z modelu dropshippingu, zdejmującego z nich konieczność ponoszenia kosztów związanych z logistyką, co stanowi dla nas szansę wyjścia z usługą poza obszar beauty – dodaje Karasek.

Przejęta spółka specjalizuje się również w obsłudze profesjonalnych kampanii reklamowych dla e-commerce, m.in. z wykorzystaniem takich narzędzi jak: Google, Facebook, Instagram czy Tik-Tok, co w ocenie zarządu Primavera Parfum będzie skutecznym wsparciem dla obsługiwanych przez nią e-sklepów, gwarantując optymalizację sprzedaży przy pełnej kontroli poziomu cen.

Go2Ecommerce to jeden z certyfikowanych partnerów Orange Polska w zakresie tworzenia i kompleksowej obsługi sklepów internetowych. Agencja obsługuje klientów z siedemnastu krajów, a dzięki obecności w Grupie Kapitałowej Primavera Parfum zyska możliwość zaistnienia na dynamicznie rozwijających się, azjatyckich rynkach online.

 – Nasz większościowy udziałowiec przebojem wdarł się na rynki wschodnie w modelu cross-border, oferując polskim markom obecność na największych tamtejszych market place’ach, tj. platformach zakupowych. Liczymy, że potencjał tego rynku, mierzony w miliardach dolarów, poskutkuje nowymi klientami i zleceniami również dla naszej spółki  – mówi Maciej Stodolny, prezes zarządu Go2Ecommerce.

Wartość umowy nie została ujawniona.

Primavera Parfum specjalizuje się w e-commerce, w tym świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu, czyli model logistyczny przez Internet, polegający na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę. Wprowadza marki na sprzedażowe platformy internetowe. Prowadzi również swoje sklepy internetowe perfumeria.pl, tagomago.pl 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 04:18