StoryEditor
E-commerce
11.12.2019 00:00

Primavera Parfum współpracuje z chińskim gigantem

Primavera Parfum, zajmująca się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków, nawiązała współpracę z firmą Tmall, wchodzącą w skład chińskiego holdingu Alibaba. Dzięki podpisanej umowie chińscy klienci będą mogli kupić wybrane produkty z asortymentu polskiego dystrybutora – za pośrednictwem witryny sklepowej Tmall.com.

Alibaba jest jedną z największych na świecie grup zajmujących się sprzedażą detaliczną i e-commerce, z przychodami po trzech kwartałach br. na poziomie ponad 16,5 mld dolarów. W 2018 r. wolumen sprzedaży brutto GMV firmy wyniósł 444 mld dolarów. Rosnący popyt w Chinach na zagraniczne produkty skłonił azjatyckiego giganta do uruchomienia platformy zakupowej Tmall – powstałej głównie z myślą o europejskich markach.

Jedną z pierwszych polskich firm z branży beauty, która pojawi się na platformie Tmall.com będzie Primavera Parfum, działająca w segmencie sprzedaży i dystrybucji perfum oraz kosmetyków. Potwierdzenie współpracy zostało poprzedzone audytem sprawdzającym jakość produktów oraz możliwość realizacji zamówień zgodnie ze standardami Grupy Alibaba.

– Cieszymy się z pozytywnej weryfikacji, a tym samym możliwości otwarcia się na niezwykle perspektywiczny rynek chiński. Nie tylko z uwagi na liczbę zamieszkałej tam ludności, ale również przez wzgląd na dbałość azjatyckich kobiet o swój wygląd i pielęgnację ciała. W naszej ofercie nie brakuje polskich produktów. Możliwość ich zakupu poprzez witrynę Tmall będzie doskonałą promocją naszego kraju oraz umożliwi przetarcie wschodnich szlaków innym rodzimym markom – przekonuje Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Pierwsze kosmetyki od Primavera Parfum pojawiły się w serwisie z początkiem grudnia. Obecnie z szerokiej oferty polskiego dystrybutora dostępnych jest na Tmall.com ok. 100 referencji. Czas dostarczenia przesyłki od momentu dokonania zakupu wynosi 72 godziny.

– W przyszłym roku będziemy systematycznie poszerzać nasz asortyment dostępny na platformie – dodaje Janina Karasek.

Wejście na rynki zagraniczne to jeden z elementów przyjętej strategii rozwoju Primavera Parfum. W ramach ekspansji planowane jest nawiązywanie współpracy z dużymi, lokalnymi serwisami zakupowymi, właśnie takimi jak Tmall.com.

W najbliższym czasie produkty z oferty Primavera Parfum pojawią się także na innej platformie z Grupy Alibaba - Kola.com.

Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi-dropshippingu. Rozwiązania technicznie oraz nowoczesny magazyn pozwalają na skrócenie czasu realizacji zamówienia nawet do 12 godzin.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 02:45