StoryEditor
E-commerce
16.11.2023 10:10

Sprzedaż Allegro rośnie szybciej niż rynek. Za wzrost odpowiedzialna jest m.in. kategoria Zdrowie i Uroda

Liczba automatów paczkowych Allegro przekroczyła już 3,2 tys., a ich wykorzystanie i udział w dostawach rosnąAllegro
Allegro utrzymało swoja pozycję najpopularniejszego miejsca zakupów online. Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w trzecim kwartale o 10,5 proc. r/r do 13,3 mld zł, przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Ponad jedną trzecią wzrostu wygenerowały priorytetowe kategorie – Supermarket oraz Zdrowie i Uroda.

Allegro jest adresem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy online w Polsce. Ponad 400 mln ofert od ponad 140 tys. sprzedawców przełożyło się na wzrost sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce w trzecim kwartale o 10,5 proc. r/r do 13,3 mld zł, przewyższając dynamikę całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce. 

 

Czytaj też: Rossmann w TOP 10 najpopularniejszych e-commerce w Polsce

 

Ponad jedną trzecią wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie – Supermarket oraz Zdrowie i Uroda. Konsumenci ostrożnie sięgają po droższe przedmioty, ale za to coraz częściej wybierają Allegro jako miejsce swoich codziennych zakupów. Platformie rośnie liczba aktywnych kupujących, których w Polsce jest już 14,5 mln, a generowane przez nich średnie roczne GMV zwiększyło się o 7,3 proc. r/r w trzecim kwartale.

Wzrost GMV i średniej prowizji od sprzedaży (take rate) przełożył się na wyższe przychody oraz marżę liczoną jako  skorygowana EBITDA do GMV. W trzecim kwartale wzrosła on do 5,86 proc., czyli powyżej średnioterminowych założeń Allegro na poziomie 5 proc.

Sprzedawcy i marki, chcąc przyciągnąć uwagę kupujących inwestują w reklamy. Wzrost przychodów z tej działalności wyniósł 38 proc. w ujęciu rocznym. Mocno rośnie też liczba beneficjentów Allegro Smart!, przy czym już około 85 proc. użytkowników usługi przeszło na jej nowe warunki ogłoszone rok temu. Natomiast wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła o 43 proc. r/r do ponad 2 mld zł, przy wskaźniku pożyczek zagrożonych na poziomie poniżej 1 proc.

Allegro kontynuuje poszerzanie swojej i tak już największej w Polsce sieci punktów odbioru, rozbudowując też własne możliwości dostaw. Liczba automatów paczkowych One Box przekroczyła już 3,2 tys., a ich wykorzystanie i udział w dostawach rosną. Aplikacja Allegro jest najpopularniejszą aplikacją zakupową w Polsce – ma już średnio prawie 15 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Roy Perticucci, prezes Allegro komentuje:

Tempo wzrostu GMV w Polsce było wyraźnie szybsze od nominalnej sprzedaży detalicznej w kraju w trzecim kwartale. Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu, korzystając z atrakcyjnych cen i zapewnianego przez sprzedawców ogromnego wyboru. Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia. Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.11.2023 11:22
Allegro zmienia agencję strategiczno-kreatywną
Agencja DDB Warsaw będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej fot. Allegro, materiały prasowe
Allegro wybrało nową agencję strategiczno-kreatywną, która będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo także na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przetarg wygrała agencja DDB Warsaw.

Allegro ma nową agencję strategiczo-kreatywną. To DDB Warsaw. Współpraca pomiędzy firmami rozpocznie się od stycznia 2024 roku i docelowo obejmie wszystkie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, na których obecne jest Allegro. Agencja będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki.

Czytaj także: Sprzedaż Allegro rośnie szybciej niż rynek. Za wzrost odpowiedzialna jest m.in. kategoria Zdrowie i Uroda

Tym samym kończy się współpraca Allegro z agencją Ogilvy, która trwała od lipca 2019. W tym czasie agencja stworzyła między innymi koncepty komunikacyjne “Znajdź to, co teraz najważniejsze”, “Nasz największy sklep”, a także cieszące się dużą popularnością reklamy świąteczne.

DDB Warsaw to agencja reklamowa innowacyjnego marketingu, łącząca marketing online i offline. Najskuteczniejsza Agencja 20-lecia Effie Polska, zdobywczyni nagród Najskuteczniejsza Agencja Reklamowa Effie: 2023, 2022, 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwalu KTR 2023 i 2016, 2015 i 2014. Jej główni klienci to: Durex, McDonald‘s, Pepco, Grupa Volkswagen (Porsche, SEAT, Volkswagen), HBO Max.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.11.2023 12:18
Rosną wydatki na kosmetyki w internecie
W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło kosmetyków online.Shutterstock
Konsumenci wydają coraz więcej na kosmetyki. I nie jest to tylko wynik wzrostu cen – wynika z badania Mobile Institute. O ile wzrosła wartość koszyka zakupowego?

Konsumenci pozostawiają w kasach sklepów i e-sklepów niemałe kwoty za zakupy kosmetyków. Z badania Mobile Institute „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023” przeprowadzonego dla wiadomoscikosmetyczne.pl wynika, że 32 proc. kupujących wydaje średnio jednorazowo (niezależnie od kanały sprzedaży) 201-300 zł. Tyle samo deklaruje, że przeciętnie zostawiają w sklepie od 151 do 200 zł. 15 proc. wydaje od 51 do 100 zł.

Coraz więcej osób kupuje kosmetyki przez internet. W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło produktów beauty online. Rośnie też wartość e-koszyka – średnio  o 27 zł rok do roku.

Czytaj także: Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej

Częściowo to efekt inflacji, ale w dużej mierze generalnie przeniesienia zakupów beauty do Internetu.  Największe koszyki zakupowe należą do mężczyzn, konsumentów dojrzałych 45+ lat, ale i zenialsów, osób zamożnych, kupujących świadomie, hurtowo i dla przyjemności – komentuje Katarzyna Czuchaj- Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. Perfumy, produkty specjalistyczne, których nie można kupić w innym miejscu oraz produkty w promocji – to najczęściej wkładane do e-koszyków zakupy internautów z kategorii beauty.

Internauci zapytani za co przede wszystkim cenią, lubią e-zakupy wymieniają wiele atutów, które wydają się być dla nich tak samo ważne. Przede wszystkim są to jednak: możliwość robienia zakupów przez całą dobę i 7 dni w tygodniu (41 proc.)., niskie ceny (39 proc.), szeroki wybór produktów i marek (39 proc.), promocje (38 proc.), wygodna dostawa, np. do automatu paczkowego 38 proc.

image

Badanie "Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023", Mobile Institute dla wiadomoscikosmetyczne.pl, sierpień 2023

FOTO: Mobile Institute

Badanie Mobile Institute zostało przeprowadzone na panelu 1000 internautów w sierpniu 2023 r. Raport, wraz z wynikami rankingu Drogeria Roku 2023, został zaprezentowany podczas organizowanego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych Forum Branży Kosmetycznej, ktore odbyło się 19 października br.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. grudzień 2023 14:33