StoryEditor
E-commerce
18.10.2023 12:19

Vinted wprowadza usługę weryfikacji przedmiotu, dzięki której użytkownicy mogą bezpieczniej kupować luksusowe przedmioty. Czy kosmetyki też?

Vinted, wiodący w Europie internetowy marketplace online mody używanej C2C, po pilotażu usługi przeprowadzonym w ciągu ostatnich kilku miesięcy, wprowadza serwis weryfikacji produktów. Dzięki tej usłudze członkowie mają teraz możliwość sprawdzenia wybranych przedmiotów, wystawionych na Vinted za kwotę powyżej 100 euro, przez zespół ekspertów Vinted.

Usługa weryfikacji przedmiotów Vinted to opcjonalna usługa za cenę 10 euro, która umożliwia sprawdzenie autentyczności wybranych produktów projektantów, łącznie z wysyłką do centrum weryfikacji Vinted, wykonywaną przez przeszkolony i doświadczony zespół ekspertów weryfikacyjnych. Podczas realizacji transakcji na platformie kupujący mogą wybrać opcję zapłaty za zweryfikowany przedmiot. Usługa jest obecnie dostępna we Francji, Włoszech, Niemczech, Belgii i Holandii dla wybranych marek oraz artykułów wymienionych w kategoriach mody dla dorosłych, takich jak torby, buty, akcesoria, biżuteria i zegarki powyżej 100 euro. Członkowie zobaczą baner z plakietką weryfikacji przedmiotu, gdy wybiorą ofertę kwalifikującą się do weryfikacji. Serwis, według informacji podanych na stronie, będzie stopniowo wprowadzał jeszcze więcej marek, rynków i kategorii.

 

Dedykowany zespół ekspertów weryfikacyjnych Vinted łączy ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie i zgromadzoną wiedzę na temat tysięcy marek projektantów. Po zeszłorocznym przejęciu niemieckiej platformy odsprzedaży produktów luksusowych, Rebelle, oba zespoły połączyły siły, aby udostępnić wiedzę Rebelle w zakresie weryfikacji produktów również członkom Vinted. Zespół ekspertów dokładnie sprawdza kwalifikujące się do usługi produkty zakupione na Vinted w centrum weryfikacji w Hamburgu.

Usługa jest już dostępna dla setek marek projektantów i streetwearu, takich jak Bottega Veneta, Celine i Jacquemus czy Adidas i New Balance, a kolejne marki będą stopniowo dodawane. Nie wiadomo jeszcze, jakie plany ma platforma względem kosmetyków luksusowych i droższych marek i czy usługa weryfikacji zostanie na nie rozciągnięta.

Czytaj także: Co Polki kupują na Vinted? Dużo kosmetyków, a platforma ściga sprzedawców profesjonalnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 17:02
Super-Pharm świętuje milionowe zamówienie przez aplikację
fot. Linkedin Super-Pharm
Sieć Super-Pharm poinformowała, że przez jej aplikację zakupową zostało złożonych już milion zamówień. Taki wynik został osiągnięty po niespełna dwóch latach od uruchomienia aplikacji.

Aplikacja Super-Pharm w najnowszej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi.

Powstała z myślą o klientkach i klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy zyskali możliwość przeglądania na smartfonach oferty drogerii, sprawdzania opinii, dodawania  produktów do ulubionych i kupowania płacąc blikiem, kartą lub szybkim przelewem.

W niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Natomiast 9 lutego br. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Od momentu jej uruchomienia wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj więcej: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 12:56
Comarch rezygnuje z prowadzenia marketplace wszystko.pl
Marketplace wszystko.pl miał być konkurencją dla allegro. Rok po uruchomieniu platformy spółka Comarch poinformowała, że rezygnuje z projektu w dotychczasowej postaciwiadomoscikosmetyczne.pl
Zaledwie 8 miesięcy po uruchomieniu marketplace wszystko.pl Comarch wycofuje się z tego projektu. Spółka poinformowała, że wykorzysta stworzoną technologię w innych rozwiązaniach grupy.

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowała spółka.

Od dnia 15.02.2024 możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaży za pośrednictwem platformy nie będzie już możliwa. Do 30.04. 2024 możliwa pozostanie wyłącznie obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana. Rozłączone zostaną wszelkie dostępne na platformie integracje, w tym z Przelewy24, Inpost, Baselinker).

image

Informacja skierowana do użytkowników platformy zakupowej wszystko.pl

fot. wszystko.pl

Stworzona w ramach projektu technologia ma zostać wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.

Marketplace wszystko.pl został oficjalnie uruchomiony 29 czerwca 2023 r. po po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. 

Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

Tworząc platformę sprzedażową grupa Comarch - jedna z największych firm technologicznych -  twierdziła, że rzuca rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Na platformie mogli sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Przewagą i zachętą dla sprzedawców miał być brak prowizji od sprzedaży. 

W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała uruchomienie aplikacji wszystko.pl i kolejnych funkcjonalności platformy. 

Czytaj więcej: Wszystko.pl zapowiada uruchomienie aplikacji mobilnej

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przypadek wszystko.pl pokazuje, że nawet potężne spółki, dysponujące zapleczem technologicznym i finansowym, nie mają łatwego startu w e-biznesie na obecnym etapie ukształtowania rynku. 

Czytaj także: 

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 16:39