StoryEditor
E-commerce
23.08.2023 10:13

Właściciel Bee.pl trzykrotnie zwiększył liczbę miejsc odbioru przesyłek internetowych

Spółka Glosel z Białegostoku specjalizuje się w biznesie e-commerce. Jest właścicielem sklepu internetowego sprzedającego żywność, kosmetyki, chemię gospodarczą, artykuły do domu i inne przemysłowe oraz jednej z najpopularniejszych księgarni internetowych TaniaKsiazka.pl / Glosel
Glosel, właściciel m.in. internetowego sklepu Bee.pl nawiązał współpracę z serwisami usług kurierskich Meest Post i epaka.pl Dzięki temu ma trzy razy więcej punktów, w których klienci mogą odebrać zakupy zrobione online.

Glosel – właściciel sklepu z ofertą spożywczo-przemysłową Bee.pl oraz  księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl – powiększa sieć punktów odbioru osobistego. Od sierpnia kupujący online mają do dyspozycji 3 razy więcej miejsc, w których mogą odebrać przesyłki niż dotychczas. Na mapie znalazły się 23 nowe miejsca w całej Polsce. To wynik współpracy Glosela z serwisami usług kurierskich – Meest Post i epaka.pl.

– Wprowadzenie większej liczby punktów odbioru osobistego to kolejny krok w naszej strategii rozwoju i dbałości o jakość obsługi klienta. Nasi klienci chętnie wybierają odbiór osobisty i wielokrotnie dawali nam znać, że przydałoby się więcej takich miejsc. Wierzymy, że dzięki temu będziemy mogli zwiększyć nasz udział w rynku i utrzymać pozycję jednego z liderów w branży, a jednocześnie być bliżej klienta – skomentował Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel.

11 punktów w galeriach handlowych to partnerstwo z serwisem usług pocztowych Meest Post. Np. mieszkańcy Warszawy zyskają aż 5 miejsc odbioru osobistego - Atrium Targówek, Westfield Mokotów, Westfield Arkadia oraz galerie Wileńska i Północna. W popularnych galeriach będą też mogli odbierać zakupy mieszkańcy Wrocławia, Kielc, Gdańska, Krakowa i Łodzi. 12 miejsc odbioru zlokalizowanych jest w punktach epaka.pl, zazwyczaj na osiedlach mieszkaniowych, gdzie sąsiadują z innymi punktami handlowymi czy usługowymi.

Wysyłka do punktu partnerskiego kosztuje 3,99, a darmowa dostawa będzie obowiązywać od zamówień powyżej 99 zł.

Od sierpnia zamówienia z księgarni TaniaKsiazka.pl i sklepu Bee.pl można odbierać w 33 punktach odbioru i 12 księgarniach stacjonarnych.

Glosel to jeden z liderów e-commerce w województwie podlaskim. Pod jego parasolem działają marki takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. W 2022 roku firma zrealizowała ponad 300 tysięcy zamówień z samego sklepu Bee.pl. W bazie NL ma około 160 tys. klientów. W centrum logistycznym Panattoni Park w Białymstoku firma wynajmuje  niemal 10 tys. mkw. powierzchni magazynu klasy A. Ponad 10 tysięcy SKU utrzymywanych jest na stockach magazynowych, co daje Bee.pl od 90 do 95 procent pokrycia zamawianych produktów przez klientów.

Sklep Bee.pl to około 250 tys. produktów. Główny asortyment stanowią produkty spożywcze od sprawdzonych producentów. Mocną pozycją oferty są produkty naturalne. W sklepie dostępne są także artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne) oraz wszystko, co potrzebne jest dla domowych zwierząt. Towar dostarcza ok. 250 dostawców.

Glosel chce rozwijać asortyment kosmetyków i chemii domowej. Firma podejmuje współpracę z producentami produktów naturalnych, które wpisują się w jej biznes, a także z mocnymi markami koncernowymi. Na wszystkie kategorie, które są dołączane do oferty sklepu, spółka patrzy pod kątem komplementarności oferty.

– Wartość średniego koszyka zakupowego wynosi 180 zł i to jest efekt komplementarności zakupów. Widzimy pierwsze efekty wdrożenia kolejnych kategorii i ten koszyk nadal rośnie, w ostatnich miesiącach średni koszyk przekroczył już 200 zł. Jeżeli chodzi o dystrybucję bezpośrednią przez kurierów, czyli ciężkie paczki, to 50 procent zamówień przekracza próg wartości ponad 300 zł, co daje klientowi darmową dostawę. Jesteśmy miejscem na szerokie kompleksowe zakupy – mówił w wywiadzie dla wiadomoscikosmetyczne.pl Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy w spółce Glosel.

Badamy ścieżkę zakupową klienta i zależności występujące pomiędzy kupowanymi produktami. Prawie 30 proc. klientów, którzy kupują żywność, dokłada do koszyka produkty z kategorii uroda. 50 proc. kupujących produkty z kategorii mama i dziecko, dokłada do koszyka żywność, a 25 proc. produkt z kategorii uroda.

Bardzo mocno obserwujemy od czego klient zaczyna zakupy i są to głównie produkty spożywcze. Dlatego to, co wprowadzamy do sklepu, obudowujemy wokół szeroko rozumianego żywienia, szukając komplementarności. Zauważamy, na przykład, że wzrasta liczba klientów kupujących wysokojakościowe produkty dla dzieci, bez dodatku cukru, z dużą zawartością składników odżywczych. Widzę tu synergię z klientami kupującymi kosmetyki dla dzieci – ekologicznych, naturalnych marek – podkreślił Sławomir Siergiejczyk.

TaniaKsiazka.pl jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych księgarni online w Polsce. W asortymencie księgarni znajduje się niemal 400 tys. produktów – książek, gier, zabawek, produktów elektronicznych i artykułów papierniczych. Glosel wykorzystuje siłę marki i pozycję TaniaKsiazka.pl do promowania Bee.pl i pozyskiwania klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
21.11.2025 12:28
Allegro przyspiesza: dwukrotnie szybszy wzrost niż polska sprzedaż detaliczna
Rafał Brzoska odtrąbił sukces.materiały prasowe/Shutterstock

Allegro zakończyło trzeci kwartał z wynikami znacznie przewyższającymi dynamikę krajowej sprzedaży detalicznej. GMV platformy w Polsce wzrosło o 10,4 proc. rok do roku, czyli ponad dwukrotnie szybciej niż rynek. Grupa zwiększyła bazę aktywnych kupujących o blisko 600 tys. r/r, przekraczając poziom 21,1 mln, a przeciętne roczne wydatki kupujących w Polsce zbliżyły się do 4300 zł. Jednocześnie prawie połowa polskich klientów online zaczyna zakupy od marketplace’ów, przy czym aż 70 proc. z nich – od Allegro. Wzrost przychodów przyspieszył szczególnie dzięki reklamom, które zwiększyły się o 32 proc. rok do roku.

Dynamiczny rozwój widoczny jest także na nowych rynkach, gdzie GMV Allegro wzrosło aż o 56 proc. r/r. Sprzedaż transgraniczna z Czech, Słowacji i Węgier do Polski niemal się podwoiła, a liczba aktywnych kupujących na platformach grupy poza Polską osiągnęła 4,2 mln, rosnąc o ponad 50 proc.. W Polsce liczba sprzedanych produktów zwiększyła się o 11,2 proc. r/r, a kategorie Supermarket oraz Zdrowie i Uroda rosły ponad dwukrotnie szybciej niż całe krajowe GMV. 

W istotnym stopniu do wyników Allegro przyczyniła się rosnąca popularność Allegro Smart!, które w Polsce zyskało w ciągu roku blisko milion nowych subskrybentów. Poza krajem liczba subskrypcji wzrosła ponad dwukrotnie. Aplikacja Allegro pozostaje dominującym kanałem zakupowym – jej baza użytkowników osiągnęła ponad 13 mln w Polsce oraz 2,2 mln na rynkach Czech, Słowacji i Węgier, co oznacza wzrost o 70 proc. r/r. Duże znaczenie miał również rozwój Allegro Pay, które sfinansowało 15,5 proc. wartości GMV w trzecim kwartale.

Nowe technologie stają się kolejnym filarem strategii platformy. Allegro uruchomiło testy Asystenta AI, który ma usprawnić wyszukiwanie i personalizację ofert. Jednocześnie Allegro Delivery zwiększyło udział własnych dostaw do 36 proc. wolumenów, czyli o 2,4 p.p. więcej niż w poprzednim kwartale. Grupa zarządza obecnie siecią ponad 33 tys. automatów paczkowych i 37 tys. punktów odbioru, planując przekroczyć 8000 Allegro One Boxów do końca roku. Nowe magazyny oraz centrum sortowania mają wzmocnić logistykę podczas szczytu zakupowego.

Ważnym elementem strategii okazało się partnerstwo z PKO BP, obejmujące integrację płatności Allegro Klik oraz ofertę finansowania Allegro Kapitał. Plan zakłada ponad 2 mln aktywacji Allegro Klik i wsparcie około 20 tys. firm. Dzięki rosnącym przychodom reklamowym, rozwojowi usług finansowych i logistyki skorygowany zysk EBITDA grupy wzrósł o 24 proc. r/r. Jak podkreśla CFO Jon Eastick, te wyniki dobrze przygotowują Allegro do rywalizacji o udziały w GMV w szczycie sezonu, mimo nieco słabszych niż oczekiwane trendów sprzedaży na początku czwartego kwartału.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 14:59