StoryEditor
E-commerce
17.10.2023 12:02

Założyciel Frisco.pl rusza z ThePlanet.pl. W asortymencie głównie żywność bio, ale też kosmetyki i chemia

Zamówienia z ThePlanet.pl dostarczane są w kolorowych boxach, które zostały zaprojektowane z myślą o wygodnym noszeniu i ponownym użyciu / The Planet
​ThePlanet.pl to projekt założyciela Frisco.pl. Nowy sklep ma się różnić od wszystkich innych konceptów e-commerce. Został zaprojektowany jako przyjazny i innowacyjny, a zakupy można w nim robić bez podawania danych. W asortymencie znalazło się 4 tys. produktów, głównie sypkich i suchych. Uzupełnieniem oferty organicznej żywności są kosmetyki, chemia gospodarcza i karma dla zwierząt.

Założyciel Frisco.pl stworzył nowy sklep internetowy z ekologiczną żywnością – ThePlanet.pl. Jego partnerem strategicznym został Bio Planet, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor. I choć sklepów internetowych z ofertą bio jest w Polsce sporo, to Witold Ferenc, jego pomysłodawca i główny udziałowiec uważa, że nie adresują one w pełni potrzeb klientów. W jego opinii są to sklepy, które po prostu sprzedają produkty bio tak samo, jak sprzedawane są wszystkie inne artykuły.

–  My stworzyliśmy natomiast spójny koncept zakupowy, który nie przypomina innych e-sklepów i, mamy nadzieję, zainteresuje klientów – mówi Witold Ferenc dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Sklep ThePlanet.pl zrezygnował więc z natłoku informacji i postawił na przejrzysty układ i atrakcyjne zdjęcia produktów. Produkty po kliknięciu od razu trafiają do boxu, którego wielkość odpowiada kartonom, w których produktu są wysyłane. Widać więc ile jeszcze zostało pustego miejsca, co ma skłaniać do maksymalnego zapełnienia wolnej przestrzeni. Tym bardziej, że choć dostawa jest darmowa, to minimalna wartość zamówienia to 150 zł.

Kolejna innowacja jest efektem integracji The Planet z fintechem OpenApp, narzędziem również zaprojektowanym przez Ferenca. Klient, po tym jak raz zostawi swoje dane w tej aplikacji, będzie składał zamówienia w The Planet – i zapłaci za nie – bez potrzeby rejestracji, logowania, podawania danych, resetowania hasła itp. Wystarczy zeskanowanie kodu QR albo wciśnięcie jednego przycisku w telefonie.

 Postawiliśmy na „laboratoryjne, czyste” doświadczenie. Chcemy pokazać, że sklep może być przyjazny, innowacyjny, bez wymuszania na kliencie podawania danych. Jako OpenApp nie udostępniamy The Planet imienia i nazwiska klienta, a adres e-mail staje się zanonimizowany. Może być natomiast konieczne udostępnienie numeru telefonu, gdy wymaga tego np. kurier dostarczający zamówienie do paczkomatu

– wyjaśnia Ferenc.

Wyróżnikiem ThePlanet.pl będzie także brak promocji, ponieważ podstawowe ceny mają być „możliwie najlepsze”. To rozwiązanie stosowane wiele lat temu przez Biedronkę (w czasach „codziennie niskich cen”), a teraz wykorzystywane w polityce sieci DM-drogerie markt. Witold Ferenc tłumaczy, że promocje są w Polsce nadużywane i nie chce podążać tą drogą. Zauważa też, że brak przecen pozwoli na utrzymanie czystego interfejsu e-sklepu, gdyż nie trzeba będzie wyświetlać multum różnych cen, chociażby w związku z Omnibusem.

Więcej na portalu wiadomoscihandlowe.pl

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 00:00