StoryEditor
E-commerce
17.10.2023 12:02

Założyciel Frisco.pl rusza z ThePlanet.pl. W asortymencie głównie żywność bio, ale też kosmetyki i chemia

Zamówienia z ThePlanet.pl dostarczane są w kolorowych boxach, które zostały zaprojektowane z myślą o wygodnym noszeniu i ponownym użyciu / The Planet
​ThePlanet.pl to projekt założyciela Frisco.pl. Nowy sklep ma się różnić od wszystkich innych konceptów e-commerce. Został zaprojektowany jako przyjazny i innowacyjny, a zakupy można w nim robić bez podawania danych. W asortymencie znalazło się 4 tys. produktów, głównie sypkich i suchych. Uzupełnieniem oferty organicznej żywności są kosmetyki, chemia gospodarcza i karma dla zwierząt.

Założyciel Frisco.pl stworzył nowy sklep internetowy z ekologiczną żywnością – ThePlanet.pl. Jego partnerem strategicznym został Bio Planet, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor. I choć sklepów internetowych z ofertą bio jest w Polsce sporo, to Witold Ferenc, jego pomysłodawca i główny udziałowiec uważa, że nie adresują one w pełni potrzeb klientów. W jego opinii są to sklepy, które po prostu sprzedają produkty bio tak samo, jak sprzedawane są wszystkie inne artykuły.

–  My stworzyliśmy natomiast spójny koncept zakupowy, który nie przypomina innych e-sklepów i, mamy nadzieję, zainteresuje klientów – mówi Witold Ferenc dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Sklep ThePlanet.pl zrezygnował więc z natłoku informacji i postawił na przejrzysty układ i atrakcyjne zdjęcia produktów. Produkty po kliknięciu od razu trafiają do boxu, którego wielkość odpowiada kartonom, w których produktu są wysyłane. Widać więc ile jeszcze zostało pustego miejsca, co ma skłaniać do maksymalnego zapełnienia wolnej przestrzeni. Tym bardziej, że choć dostawa jest darmowa, to minimalna wartość zamówienia to 150 zł.

Kolejna innowacja jest efektem integracji The Planet z fintechem OpenApp, narzędziem również zaprojektowanym przez Ferenca. Klient, po tym jak raz zostawi swoje dane w tej aplikacji, będzie składał zamówienia w The Planet – i zapłaci za nie – bez potrzeby rejestracji, logowania, podawania danych, resetowania hasła itp. Wystarczy zeskanowanie kodu QR albo wciśnięcie jednego przycisku w telefonie.

 Postawiliśmy na „laboratoryjne, czyste” doświadczenie. Chcemy pokazać, że sklep może być przyjazny, innowacyjny, bez wymuszania na kliencie podawania danych. Jako OpenApp nie udostępniamy The Planet imienia i nazwiska klienta, a adres e-mail staje się zanonimizowany. Może być natomiast konieczne udostępnienie numeru telefonu, gdy wymaga tego np. kurier dostarczający zamówienie do paczkomatu

– wyjaśnia Ferenc.

Wyróżnikiem ThePlanet.pl będzie także brak promocji, ponieważ podstawowe ceny mają być „możliwie najlepsze”. To rozwiązanie stosowane wiele lat temu przez Biedronkę (w czasach „codziennie niskich cen”), a teraz wykorzystywane w polityce sieci DM-drogerie markt. Witold Ferenc tłumaczy, że promocje są w Polsce nadużywane i nie chce podążać tą drogą. Zauważa też, że brak przecen pozwoli na utrzymanie czystego interfejsu e-sklepu, gdyż nie trzeba będzie wyświetlać multum różnych cen, chociażby w związku z Omnibusem.

Więcej na portalu wiadomoscihandlowe.pl

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:50