StoryEditor
Hurt i dystrybucja
21.09.2021 00:00

Bardzo duża ilość zamówień powoduje kryzys w łańcuchu dostaw

Financial Times opublikowała raport, który mówi o powiększających się trudnościach w branży logistycznej spowodowanych bardzo dużą ilością zamawianych towarów. Dyrektor generalny APM Terminals, należącego do Maerska, ostrzegł, że zwiększony popyt konsumencki pogłębia kryzys w łańcuchu dostaw.

Morten Engelstoft powiedział Financial Times, że jedynym sposobem na przerwanie „błędnego koła” kryzysu w łańcuchu dostaw jest niższy popyt konsumencki, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie import wzrósł o 20 proc.

Globalny niedobór kierowców dostawczych, ciągłe zakłócenia spowodowane pandemią oraz brak inwestycji w infrastrukturę w portach zaostrzyły kryzys. Jednak głównym problemem pozostaje rosnący popyt.
Engelsoft powiedział w rozmowie z Financial Times, że sama wielkość prowadzonej działalności jest tak ogromna, że przepustowość portów, kierowców ciężarówek, magazynów, a nawet siły roboczej dla całego sprzętu stworzyła wąskie gardło.

Zablokowanie Kanału Sueskiego przez kontenerowiec pokazało, że kilkudniowy postój na tym tranzytowym szlaku był okupiony wielomiesięcznymi konsekwencjami oraz, jak zawsze w takich przypadkach, podniesieniem stawek za transport, co przełoży się na wzrost cen detalicznych towarów. Mieliśmy też już problem z brakiem kontenerów, którymi transportowane są towary, a ostatnio ogromnym problemem jest brak kierowców ciężarówek.

Wybuch pandemii, w 2020 roku skutkował m.in. zerwaniem łańcuchów dostaw. Konkluzją dla wielu firm miało być takie przeorganizowanie poddostawców, żeby znajdowali się w promieniu maksymalnie 2 tys. kilometrów od danej firmy. 

Jak widać sytuacja będzie wymagała podjęcia kolejnych kroków i przeorganizowania całego systemu.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
GXO wprowadza humanoidalne roboty do swoich magazynów
Robot Reflex w magazynach logistycznej firmy GXOfot. GXO

Humanoidalne roboty będą kompletowały zamówienia w magazynach GXO. To efekt podpisanej umowy międzynarodowego operatora logistyki kontraktowej ze startupem humanoidalnym Reflex Robotics.

Wielofunkcyjny humanoid Reflex może płynnie przechodzić między wykonywaniem różnych powtarzalnych zadań takich jak np.: przenoszenie pojemników, wspieranie rozwiązań automatyzacji, czy kompletacja produktów. Tak GXO opisuje zadania robota Reflex, który będzie pracował w magazynach tej globalnej firmy logistycznej.

Wdrożenie robotyki jest wynikiem umowy, którą GXO podpisało z Reflex Robotics –  nowoczesnym startupem humanoidalnym. Wdrożenie ma charakter pilotażowy.

Robot Reflex osiąga zdolność operacyjną w ciągu 60 minut od wdrożenia i może stać się w pełni samodzielny po zademonstrowaniu danego procesu przez człowieka.  

 

– Wiele się nauczyliśmy pracując na miejscu wraz z zespołem GXO i przyspieszyliśmy produkcję naszych robotów, aby wspierać procesy kompletacji i realizacji zamówień oraz podnosić jakość obsługi – stwierdził Ritesh Ragavender, dyrektor generalny Reflex Robotics.

Długoterminowym celem umowy jest wdrożenie robota Reflex na szeroką skalę w operacjach GXO. Logista twierdzi, że ma to zwiększyć przepustowość magazynów i „umożliwić pracownikom GXO wykonywanie bardziej satysfakcjonujących zadań”.

– Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Reflex w celu opracowania aplikacji dla jej robota Reflex do różnych zadań w naszych magazynach. Dzięki naszemu programowi inkubatora operacyjnego wdrażamy najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, które tworzą nową wartość dla naszych klientów, naszej firmy i naszych pracowników – skomentował Adrian Stoch, dyrektor ds. automatyzacji w GXO

GXO wykorzystuje swój program „inkubatora operacyjnego” do  współpracy z wiodącymi programistami i testowania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w magazynie stanowiącym laboratorium doświadczalne. Jak poinformowała firma, obecnie robot Reflex pilotażowo pracuje w magazynie, w którym prowadzona jest  wielokanałowa obsługa zamówień dla sprzedawcy detalicznego z listy Fortune 100.  

GXO działa w Europie Środkowej, która obejmuje Niemcy, Polskę, Czechy i Rumunię, od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. w regionie Europy Środkowej.

Czytaj także: GXO na FBK 2024: Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
11.09.2024 09:00
GXO na FBK 2024: Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej
Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXOfot. GXO

Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej – to tytuł prelekcji, którą podczas najbliższego Forum Branży Kosmetycznej poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager w międzynarodowej firmie logistycznej GXO.

Już 24 października spotkamy się na 12. edycji Forum Branży Kosmetycznej. Sporo miejsca poświęcimy logistyce. To obszar, bez którego nie byłoby sprawnej obsługi handlu – kompetencje i zakres działań firm zmieniają się tak samo szybko jak zmieniają się oczekiwania konsumentów i cały rynek wraz z rozwojem technologii i rosnącym udziałem sprzedaży przez internet.

"Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej" – prezentację pod tym tytułem podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager w międzynarodowej firmie logistycznej GXO.

Jaki będzie jej przekaz?  

– Blisko 50 proc. konsumentów z pokolenia Z przyznaje, że dokładnie sprawdza produkty kosmetyczne przed zakupem stawiając na ich wartość i autentyczność. Dlatego marki muszą dostosować się do oczekiwań pokolenia obeznanego z nowymi technologiami i świadomego wyzwań środowiskowych. W ten sposób wskazane kwestie stają się istotne również dla pozostałych grup konsumentów spodziewających się że marki zapewnią im możliwość łatwych zakupów i ich zwrotów, spersonalizowaną ofertę oraz odpowiedzialność ekologiczną. Logistyka pozwala zaadresować wszystkie te trzy kwestie wspierając dynamiczny rozwój branży kosmetycznej, której wzrost szacowany jest na 6 proc. rocznie do wartości 580 mld USD w 2027 roku (McKinsey 2023 The State of Beauty) – mówi Maciej Szczurek.  

GXO działa w Europie Środkowej, która obejmuje Niemcy, Polskę, Czechy i Rumunię, od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. w regionie Europy Środkowej.

Czytaj także: Harry‘s nowym klientem firmy logistycznej GXO

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. 

Tegoroczne Forum odbędzie się 24 października w hotelu Arche Krakowska w Warszawie. Rejestracja: tutaj

Czytaj więcej: Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. październik 2024 11:55