StoryEditor
Hurt i dystrybucja
19.12.2023 10:49

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Orbico Salon Professional: Rynek fryzjerski boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Odbija się to na wyborze marek do pracy w salonach [Trendy w biznesie 2024]

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional w Orbico, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce (trzecia z lewej). Na zdjęciu także (od lewej): Robert Grzyb, prezes Orbico Polska, Mariusz Latos, dyrektor zarządzający Orbico Suply, Tomasz Czuchnowski, dyrektor zarządzający Orbico Beauty, Anna Szpitalny, dyrektor operacyjna Orbico Polska oraz Eddy Malky, dyrektor zarządzający Orbico Style   ,     / mat. prasowe Orbico
Salony fryzjerskie borykają się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Część z nich, myśląc o zredukowaniu tych obciążeń, rozważa przejście na tańsze produkty, na bazie których będą świadczyć swoje usługi. Z jednej strony poprzez platformę B2B oraz nową platformę e-learningową będziemy je lojalizować i pokazywać korzyści z pracy na markach, które oferujemy, a z drugiej – zgodnie ze strategią potwierdzoną z Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty do kanału drogeryjnego – zdradza Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce.

Jakich wyzwań i zagrożeń biznesowych spodziewacie się Państwo w nadchodzącym roku?

 

Rynek fryzjerski to głównie drobny biznes, który boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i to niestety odbija się też na wyborze marek do pracy w salonach. Nadchodzący rok nie przyniesie tu zmian na lepsze. Właściciele zakładów szukają oszczędności i zdarza się, że podejmują decyzje o zmianie marek na tańsze, czasem w ramach naszego portfolio, a czasem niestety tracimy salon jako klienta.

Wyzwaniem i zarazem naszą rolą jako dystrybutora Wella Company jest nieustanne pokazywanie przewagi jakościowej marek z portfolio firmy i uzmysławianie, że salony powinny budować swoją przewagę jakością świadczonych usług. A wtedy na lojalnego i zadowolonego klienta dużo łatwiej jest przenieść część kosztów wynikających ze wzrostu cen opłat za wynajem, energię czy za produkty, z których korzystają podczas wykonywania usług. I takie właśnie postępowanie rekomendujemy naszym klientom – stawianie przede wszystkim na jakość po stronie usług i produktów.

 

W roku turbulencji gospodarczych dużym wyzwaniem jest umiejętne zarządzanie asortymentem, cenami i budowanie marż. Jak firma będzie pracowała nad tymi obszarami biznesu?

 

Z pewnością będziemy dostosowywać się do sytuacji i w miarę możliwości wprowadzać nowe marki. Jednak nie rezygnujemy z naszej podstawowej zasady, którą jest niepodejmowanie współpracy z markami konkurencyjnymi w stosunku do tych, które już mamy w portfolio.

Duże nadzieje wiążemy z rozwojem platformy sprzedażowej B2B, która pozwala na automatyzację zarządzania różnymi kanałami sprzedaży oraz optymalizację w zakresie marży.

 

Co będzie priorytetem dla firmy w nadchodzącym roku? Jaki macie plan na wypadek, jeśli nie uda się Wam zatrzymać przy sobie części salonów, które ograniczając koszty, zdecydują się jednak na wybór tańszych produktów spoza Waszego portfolio?

 

Pomimo tych zagrożeń wciąż widzimy sporo szans na rozwój w 2024 roku. Jedną z nich będzie wejście do nowych kanałów sprzedaży. Zgodnie ze strategią ustaloną z naszym kluczowym partnerem – firmą Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty także do kanału drogeryjnego.

Jednak w obszarze Salon Professional nieustannie skupiamy się na bezpośredniej współpracy z salonami i na pozyskiwaniu nowych klientów. Taki plan dotyczy również przyszłego roku. Ważny dla nas będzie dalszy rozwój platformy B2B, stworzenie platformy e-learningowej dla salonów oraz modyfikacja aktualnego programu lojalnościowego. Mamy nadzieję, że wszystkie te działania wzmocnią lojalność naszych dotychczasowych klientów profesjonalnych i przyciągną wielu nowych.    

 

Orbico Salon Professional jest dystrybutorem marek: Wella Professionals, Londa Professional, Nioxin, System Professional, Sebastian Professional, Sebman, Valera, Fromm i OPI. Oprócz oferty dla salonow Orbico jest też dystrybuterem marek drogeryjnych, takich jak Clarins, Isa Dora czy Tangle Teezer.

 

Czytaj też: Tomasz Czuchnowski, Orbico: Nie unikniemy kolejnych podwyżek cen, co wzmocni marki własne i najtańszą ofertę kosmetyczną

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2025 13:05