StoryEditor
Hurt i dystrybucja
19.12.2023 10:49

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Orbico Salon Professional: Rynek fryzjerski boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Odbija się to na wyborze marek do pracy w salonach [Trendy w biznesie 2024]

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional w Orbico, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce (trzecia z lewej). Na zdjęciu także (od lewej): Robert Grzyb, prezes Orbico Polska, Mariusz Latos, dyrektor zarządzający Orbico Suply, Tomasz Czuchnowski, dyrektor zarządzający Orbico Beauty, Anna Szpitalny, dyrektor operacyjna Orbico Polska oraz Eddy Malky, dyrektor zarządzający Orbico Style   ,     / mat. prasowe Orbico
Salony fryzjerskie borykają się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Część z nich, myśląc o zredukowaniu tych obciążeń, rozważa przejście na tańsze produkty, na bazie których będą świadczyć swoje usługi. Z jednej strony poprzez platformę B2B oraz nową platformę e-learningową będziemy je lojalizować i pokazywać korzyści z pracy na markach, które oferujemy, a z drugiej – zgodnie ze strategią potwierdzoną z Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty do kanału drogeryjnego – zdradza Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce.

Jakich wyzwań i zagrożeń biznesowych spodziewacie się Państwo w nadchodzącym roku?

 

Rynek fryzjerski to głównie drobny biznes, który boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i to niestety odbija się też na wyborze marek do pracy w salonach. Nadchodzący rok nie przyniesie tu zmian na lepsze. Właściciele zakładów szukają oszczędności i zdarza się, że podejmują decyzje o zmianie marek na tańsze, czasem w ramach naszego portfolio, a czasem niestety tracimy salon jako klienta.

Wyzwaniem i zarazem naszą rolą jako dystrybutora Wella Company jest nieustanne pokazywanie przewagi jakościowej marek z portfolio firmy i uzmysławianie, że salony powinny budować swoją przewagę jakością świadczonych usług. A wtedy na lojalnego i zadowolonego klienta dużo łatwiej jest przenieść część kosztów wynikających ze wzrostu cen opłat za wynajem, energię czy za produkty, z których korzystają podczas wykonywania usług. I takie właśnie postępowanie rekomendujemy naszym klientom – stawianie przede wszystkim na jakość po stronie usług i produktów.

 

W roku turbulencji gospodarczych dużym wyzwaniem jest umiejętne zarządzanie asortymentem, cenami i budowanie marż. Jak firma będzie pracowała nad tymi obszarami biznesu?

 

Z pewnością będziemy dostosowywać się do sytuacji i w miarę możliwości wprowadzać nowe marki. Jednak nie rezygnujemy z naszej podstawowej zasady, którą jest niepodejmowanie współpracy z markami konkurencyjnymi w stosunku do tych, które już mamy w portfolio.

Duże nadzieje wiążemy z rozwojem platformy sprzedażowej B2B, która pozwala na automatyzację zarządzania różnymi kanałami sprzedaży oraz optymalizację w zakresie marży.

 

Co będzie priorytetem dla firmy w nadchodzącym roku? Jaki macie plan na wypadek, jeśli nie uda się Wam zatrzymać przy sobie części salonów, które ograniczając koszty, zdecydują się jednak na wybór tańszych produktów spoza Waszego portfolio?

 

Pomimo tych zagrożeń wciąż widzimy sporo szans na rozwój w 2024 roku. Jedną z nich będzie wejście do nowych kanałów sprzedaży. Zgodnie ze strategią ustaloną z naszym kluczowym partnerem – firmą Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty także do kanału drogeryjnego.

Jednak w obszarze Salon Professional nieustannie skupiamy się na bezpośredniej współpracy z salonami i na pozyskiwaniu nowych klientów. Taki plan dotyczy również przyszłego roku. Ważny dla nas będzie dalszy rozwój platformy B2B, stworzenie platformy e-learningowej dla salonów oraz modyfikacja aktualnego programu lojalnościowego. Mamy nadzieję, że wszystkie te działania wzmocnią lojalność naszych dotychczasowych klientów profesjonalnych i przyciągną wielu nowych.    

 

Orbico Salon Professional jest dystrybutorem marek: Wella Professionals, Londa Professional, Nioxin, System Professional, Sebastian Professional, Sebman, Valera, Fromm i OPI. Oprócz oferty dla salonow Orbico jest też dystrybuterem marek drogeryjnych, takich jak Clarins, Isa Dora czy Tangle Teezer.

 

Czytaj też: Tomasz Czuchnowski, Orbico: Nie unikniemy kolejnych podwyżek cen, co wzmocni marki własne i najtańszą ofertę kosmetyczną

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 05:10