StoryEditor
Perfumerie
28.07.2025 10:21

Sieć Boots tworzy butiki tylko z perfumami – motywuje to dynamicznym wzrostem konkurencji

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami / Boots mat.pras.

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna poinformowała o planach otwarcia w Londynie swojego pierwszego i “jedynego w swoim rodzaju” butiku Boots Fragrance, w którym sprzedawane będą wyłącznie perfumy. Sklep ma ruszyć już jesienią i stanowi potwierdzenie, że Boots stawia na dalszy rozwój. Otwarcie placówki w nowym koncepcie ma być odpowiedzią na rosnącą konkurencję na brytyjskim rynku kosmetycznym.

Butik Boots Fragrance, według zapowiedzi Boots, będzie miał powierzchnię ok. 200 mkw. Będzie mieścił ponad 400 starannie dobranych perfum z kategorii niszowej i luksusowej. Część z nich będą to zapachy dostępne na wyłączność w Wielkiej Brytanii, a ponadto 20 nowych marek w ofercie Boots.

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop otwiera perfumerie w nowym formacie – klienci chcą więcej niszy

Sieć stawia w nowym butiku na przestrzeń, oferującą sensoryczne doświadczenia zapachowe, umożliwiające odkrywanie i eksplorowanie zapachów – tak, aby klienci otrzymali nowe, angażujące doświadczenia zakupowe w inny niż dotychczas znany sposób.

Bardzo ważnym elementem tego konceptu ma stać się zespół doświadczonych specjalistów i doradców, mających za sobą zaawansowane szkolenia w zakresie profilowania i dobierania zapachów, udzielania spersonalizowanych konsultacji i porad. W butiku nie zabraknie też usługi concierge oraz luksusowego pakowania prezentów.

Wcześniej, w 2023 roku, Boots uruchomił (również w Londynie) sklep, sprzedający wyłącznie kosmetyki. Otwarcie butiku z ofertą perfumeryjną to odpowiedź brytyjskiego detalisty na transformacje w branży kosmetycznej. Boots w ramach tego trzymania ręki na pulsie dba też o ciągłe poszerzanie portfolio marek i udoskonala swoje sklepy tak, aby podnosić poziom wrażeń zakupowych klientów.

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami. Ekspansję w Wielkiej Brytanii kontynuuje francuska Sephora, a Space NK poszerza portfolio swoich sklepów i łączy siły z amerykańskim gigantem detalicznym Ulta Beauty. 

Zobacz więcej: Space NK przejęte przez Ulta Beauty. Czy globalny wyścig zbrojeń w branży beauty przyspiesza?

Butik Boots Fragrance to odważny krok naprzód w sposobie, w jaki dostarczamy naszym klientom zapachy. Jako ulubiony sprzedawca kosmetyków w kraju jesteśmy dumni, że tworzymy przestrzeń, która nie tylko prezentuje to, co najlepsze w luksusowych i niszowych perfumach, ale także czyni ją bardziej dostępną, zachęcającą i inspirującą dla wszystkich – komentuje Chelsey Saunders, dyrektor ds. zapachów w Boots.

Rynek perfum w Wielkiej Brytanii nieustannie rośnie, wg prognoz do 2029 roku jego wartość przekroczy 2 mld funtów. Sprzedaż perfum w Boots odnotowuje solidny wzrost, napędzany ciągłą ekspansją portfolio marek i trwającym programem modernizacji działów perfumeryjnych w całym kraju. Jednym z przykładów jest też koncern Unilever inwestuje 80 mln funtów w rozbudowę swoich możliwości w zakresie perfum w Wielkiej Brytanii. W ramach tego projektu powstaje m.in. nowoczesny zakład produkcyjny perfum. 

Zobacz więcej: Unilever buduje najnowocześniejszy zakład perfumeryjny w Wielkiej Brytanii

Jak podkreślają eksperci, brytyjski rynek perfum kwitnie, będąc dynamiczny, zróżnicowany i bardziej kreatywny niż kiedykolwiek wcześniej.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 05:35