
Butik Boots Fragrance, według zapowiedzi Boots, będzie miał powierzchnię ok. 200 mkw. Będzie mieścił ponad 400 starannie dobranych perfum z kategorii niszowej i luksusowej. Część z nich będą to zapachy dostępne na wyłączność w Wielkiej Brytanii, a ponadto 20 nowych marek w ofercie Boots.
Zobacz też: Sieć The Perfume Shop otwiera perfumerie w nowym formacie – klienci chcą więcej niszy
Sieć stawia w nowym butiku na przestrzeń, oferującą sensoryczne doświadczenia zapachowe, umożliwiające odkrywanie i eksplorowanie zapachów – tak, aby klienci otrzymali nowe, angażujące doświadczenia zakupowe w inny niż dotychczas znany sposób.
Bardzo ważnym elementem tego konceptu ma stać się zespół doświadczonych specjalistów i doradców, mających za sobą zaawansowane szkolenia w zakresie profilowania i dobierania zapachów, udzielania spersonalizowanych konsultacji i porad. W butiku nie zabraknie też usługi concierge oraz luksusowego pakowania prezentów.
Wcześniej, w 2023 roku, Boots uruchomił (również w Londynie) sklep, sprzedający wyłącznie kosmetyki. Otwarcie butiku z ofertą perfumeryjną to odpowiedź brytyjskiego detalisty na transformacje w branży kosmetycznej. Boots w ramach tego trzymania ręki na pulsie dba też o ciągłe poszerzanie portfolio marek i udoskonala swoje sklepy tak, aby podnosić poziom wrażeń zakupowych klientów.
Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami. Ekspansję w Wielkiej Brytanii kontynuuje francuska Sephora, a Space NK poszerza portfolio swoich sklepów i łączy siły z amerykańskim gigantem detalicznym Ulta Beauty.
Zobacz więcej: Space NK przejęte przez Ulta Beauty. Czy globalny wyścig zbrojeń w branży beauty przyspiesza?
– Butik Boots Fragrance to odważny krok naprzód w sposobie, w jaki dostarczamy naszym klientom zapachy. Jako ulubiony sprzedawca kosmetyków w kraju jesteśmy dumni, że tworzymy przestrzeń, która nie tylko prezentuje to, co najlepsze w luksusowych i niszowych perfumach, ale także czyni ją bardziej dostępną, zachęcającą i inspirującą dla wszystkich – komentuje Chelsey Saunders, dyrektor ds. zapachów w Boots.
Rynek perfum w Wielkiej Brytanii nieustannie rośnie, wg prognoz do 2029 roku jego wartość przekroczy 2 mld funtów. Sprzedaż perfum w Boots odnotowuje solidny wzrost, napędzany ciągłą ekspansją portfolio marek i trwającym programem modernizacji działów perfumeryjnych w całym kraju. Jednym z przykładów jest też koncern Unilever inwestuje 80 mln funtów w rozbudowę swoich możliwości w zakresie perfum w Wielkiej Brytanii. W ramach tego projektu powstaje m.in. nowoczesny zakład produkcyjny perfum.
Zobacz więcej: Unilever buduje najnowocześniejszy zakład perfumeryjny w Wielkiej Brytanii
Jak podkreślają eksperci, brytyjski rynek perfum kwitnie, będąc dynamiczny, zróżnicowany i bardziej kreatywny niż kiedykolwiek wcześniej.