StoryEditor
Perfumerie
28.07.2025 10:21

Sieć Boots tworzy butiki tylko z perfumami – motywuje to dynamicznym wzrostem konkurencji

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami / Boots mat.pras.

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna poinformowała o planach otwarcia w Londynie swojego pierwszego i “jedynego w swoim rodzaju” butiku Boots Fragrance, w którym sprzedawane będą wyłącznie perfumy. Sklep ma ruszyć już jesienią i stanowi potwierdzenie, że Boots stawia na dalszy rozwój. Otwarcie placówki w nowym koncepcie ma być odpowiedzią na rosnącą konkurencję na brytyjskim rynku kosmetycznym.

Butik Boots Fragrance, według zapowiedzi Boots, będzie miał powierzchnię ok. 200 mkw. Będzie mieścił ponad 400 starannie dobranych perfum z kategorii niszowej i luksusowej. Część z nich będą to zapachy dostępne na wyłączność w Wielkiej Brytanii, a ponadto 20 nowych marek w ofercie Boots.

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop otwiera perfumerie w nowym formacie – klienci chcą więcej niszy

Sieć stawia w nowym butiku na przestrzeń, oferującą sensoryczne doświadczenia zapachowe, umożliwiające odkrywanie i eksplorowanie zapachów – tak, aby klienci otrzymali nowe, angażujące doświadczenia zakupowe w inny niż dotychczas znany sposób.

Bardzo ważnym elementem tego konceptu ma stać się zespół doświadczonych specjalistów i doradców, mających za sobą zaawansowane szkolenia w zakresie profilowania i dobierania zapachów, udzielania spersonalizowanych konsultacji i porad. W butiku nie zabraknie też usługi concierge oraz luksusowego pakowania prezentów.

Wcześniej, w 2023 roku, Boots uruchomił (również w Londynie) sklep, sprzedający wyłącznie kosmetyki. Otwarcie butiku z ofertą perfumeryjną to odpowiedź brytyjskiego detalisty na transformacje w branży kosmetycznej. Boots w ramach tego trzymania ręki na pulsie dba też o ciągłe poszerzanie portfolio marek i udoskonala swoje sklepy tak, aby podnosić poziom wrażeń zakupowych klientów.

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami. Ekspansję w Wielkiej Brytanii kontynuuje francuska Sephora, a Space NK poszerza portfolio swoich sklepów i łączy siły z amerykańskim gigantem detalicznym Ulta Beauty. 

Zobacz więcej: Space NK przejęte przez Ulta Beauty. Czy globalny wyścig zbrojeń w branży beauty przyspiesza?

Butik Boots Fragrance to odważny krok naprzód w sposobie, w jaki dostarczamy naszym klientom zapachy. Jako ulubiony sprzedawca kosmetyków w kraju jesteśmy dumni, że tworzymy przestrzeń, która nie tylko prezentuje to, co najlepsze w luksusowych i niszowych perfumach, ale także czyni ją bardziej dostępną, zachęcającą i inspirującą dla wszystkich – komentuje Chelsey Saunders, dyrektor ds. zapachów w Boots.

Rynek perfum w Wielkiej Brytanii nieustannie rośnie, wg prognoz do 2029 roku jego wartość przekroczy 2 mld funtów. Sprzedaż perfum w Boots odnotowuje solidny wzrost, napędzany ciągłą ekspansją portfolio marek i trwającym programem modernizacji działów perfumeryjnych w całym kraju. Jednym z przykładów jest też koncern Unilever inwestuje 80 mln funtów w rozbudowę swoich możliwości w zakresie perfum w Wielkiej Brytanii. W ramach tego projektu powstaje m.in. nowoczesny zakład produkcyjny perfum. 

Zobacz więcej: Unilever buduje najnowocześniejszy zakład perfumeryjny w Wielkiej Brytanii

Jak podkreślają eksperci, brytyjski rynek perfum kwitnie, będąc dynamiczny, zróżnicowany i bardziej kreatywny niż kiedykolwiek wcześniej.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.12.2025 09:23
7 zamówień na sekundę. Rekordowy Black Friday dla Notino
W tym roku Black Friday przyciągnęło klientów nie tylko online, ale również w sklepach stacjonarnychNotino

Notino, europejski sprzedawca internetowy produktów z kategorii urody i zdrowia, ma za sobą najbardziej udane Black Friday w swojej historii. Klienci z Czech i Polski dokonali największej liczby zakupów w Europie, składając prawie 1,2 mln zamówień w okresie od 11 listopada do 1 grudnia. Najbardziej intensywnym dniem był piątek 28 listopada, kiedy klienci złożyli blisko 300 tys. zamówień, co oznacza siedem zamówień na sekundę.

Podczas kampanii Black Friday Notino ustanowiło nowe rekordy. W ciągu tego okresu zakupy zrobiły ponad 3 mln klientów z 27 krajów Europy. Tylko 28 listopada klienci złożyli 292 596 zamówień, a najczęściej wybieranymi produktami były perfumy, które stanowiły 34 proc. wszystkich zakupów. Następne w kolejności były kosmetyki do makijażu (20 proc.) oraz produkty do pielęgnacji skóry (18 proc.).

Ogółem od 11 listopada do 1 grudnia Notino wysłało rekordowe 3,6 mln paczek.

Black Friday to dla klientów idealny moment na zakupy w atrakcyjnych cenach, ale również okres, kiedy oczekują szybkiej i niezawodnej obsługi. Często to właśnie wtedy wybierają także prezenty świąteczne. Dlatego w Notino nieustannie skupiamy się na błyskawicznej realizacji zamówień i zapewnieniu najwyższego poziomu obsługi – mówi Lukáš Havlásek, chief e-commerce officer w Notino. 

image
Rekordowe ilości zamówień udało się obsłużyć dzięki nowoczesnej infrastrukturze logistycznej
Notino

Najwięcej zamówień złożyli klienci z Czech (16,5 proc.), tuż za nimi uplasowali się Polacy (16 proc.), którzy w okresie od 11 listopada do 1 grudnia złożyli aż 590 312 zamówień. Trzecią największą grupę klientów stanowili Włosi (8 proc.).

W tym roku Black Friday przyciągnęło klientów nie tylko online, ale również w sklepach stacjonarnych. Notino posiada obecnie 27 takich punktów w ośmiu europejskich krajach.

Dzięki podejściu omnichannel skutecznie łączymy środowisko offline i online. Sklepy stacjonarne nie są jedynie miejscem zakupów – to także przestrzeń, w której klienci odkrywają nowe produkty, testują je, a ostatecznie kojarzą to miejsce z pozytywnymi emocjami. Dodatkowo pełnią one funkcję punktów odbioru zamówień złożonych online – mówi Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino.

W tym roku firma znacząco wzmocniła swoją obecność w przestrzeni offline, a jej sklepy odwiedziło ponad 888 tys. klientów, co stanowi o 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Najczęściej odwiedzanym sklepem Notino była filia w Zagrzebiu (Chorwacja), którą podczas jesiennych promocji odwiedziło ponad 56 tys. klientów.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Wśród najlepiej sprzedających się produktów znalazły się na przykład męskie perfumy Giorgio Armani, których sprzedano prawie 30 tys. sztuk, oraz kultowy tusz do rzęs Sky High od Maybelline. W tym roku na popularności zyskały również konturówka do ust Rimmel, perfumy Burberry London for Women oraz produkty z autorskiej linii Notino Collection – dodaje Bartosz Kliś.

Rekordowe ilości zamówień udało się obsłużyć dzięki nowoczesnej infrastrukturze logistycznej, którą Notino znacząco rozbudowało w ostatnich latach. Obecnie firma posiada cztery centra logistyczne – w Czechach, Polsce, Włoszech i Rumunii. Dzięki nim możliwa była szybka i niezawodna dostawa zamówień na terenie całej Europy, nawet w najbardziej intensywnym okresie roku.

image
Tylko 28 listopada klienci Notino złożyli 292 596 zamówień
Notino

Notino jako największy internetowy sprzedawca produktów kosmetycznych w Europie od ponad 20 lat jest liderem w branży. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2004 roku w Czechach, a dziś jest jednym z najsilniejszych graczy w sektorze e-commerce w kategoriach urody i zdrowia. Notino oferuje swoim klientom szeroki wybór aż 115 tys. produktów od ponad 1,8 tys. światowych i lokalnych marek. Notino odnosi sukcesy nie tylko online w 27 krajach, ale prowadzi również 27 sklepów stacjonarnych w ośmiu krajach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
10.12.2025 09:28
Sephora wchodzi do Belgii: LVMH uruchamia spółkę zależną w Brukseli
Sephora w centrum handlowym Riviera.fot.materiały prasowe/Sephora

Sephora oficjalnie zarejestrowała belgijską spółkę zależną w Brukseli, co oznacza formalne wejście koncernu LVMH na rynek prestiżowej dystrybucji kosmetycznej w Belgii. Nowo utworzona jednostka działa pod nazwą Sephora Belgium i stanowi pierwszy krok do rozwinięcia pełnoskalowej działalności handlowej na tym rynku.

Podmiot został wpisany pod adresem Avenue Louise, jednym z najbardziej strategicznych i komercyjnych miejsc w całej Belgii. To lokalizacja premium, w której swoje biura i butiki mają międzynarodowe marki z segmentu luxury. W zarządzie Sephora Belgium znaleźli się kluczowi menedżerowie firmy, w tym dyrektor zarządzający Benoît Ponte, co potwierdza strategiczne znaczenie operacji.

Wejście Sephory tworzy silną konkurencję dla obecnych operatorów, przede wszystkim dla sieci Douglas, która w ostatnich latach zwiększała liczbę sklepów i umacniała swoją pozycję w kraju. Dla LVMH Sephora pozostaje jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży bezpośredniej: umożliwia kontrolę dystrybucji, ekspozycji i dostępności marek beauty należących do grupy, co ma kluczowe znaczenie na europejskich rynkach o wysokiej konkurencyjności.

Ruch ten wpisuje się w szerszy trend konsolidacji sektora i rosnącej walki o klienta premium w Europie. Globalne koncerny kosmetyczne zwiększają skalę działalności oraz umacniają kontrolę nad łańcuchami sprzedaży, aby zapewnić stabilną widoczność marek i efektywniej zarządzać doświadczeniem konsumenta. Belgia, z wysokim poziomem wydatków na produkty beauty, naturalnie wpisuje się w tę strategię.

Decyzja LVMH pokazuje również, że rynek prestiżowej kosmetyki w Europie staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wchodząc do Belgii z własnym podmiotem, Sephora sygnalizuje gotowość do intensywnej rywalizacji oraz budowania silniejszej obecności w regionie, w którym dostęp do konsumenta i kontrola nad ofertą stają się kluczowym elementem przewagi strategicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2025 02:20