StoryEditor
Apteki
08.03.2021 00:00

Burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej interweniuje w GIF w sprawie apteki

Augustyn Ormanty, burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej zwrócił się do Ewy Krajewskiej, Głównego Inspektora Farmaceutycznego z apelem o pilne wydanie decyzji umożliwiającej otwarcie nowej apteki w mieście. Według jego słów jej funkcjonowanie w znaczący sposób poprawi sytuację mieszkańców w zakresie zaopatrzenia w leki.

Informacja o piśmie burmistrza Kalwarii Zebrzydowskiej do Ewy Krajewskiej, Głównego Inspektora Farmaceutycznego pojawiła się na stronie internetowej Urzędu Miasta.  

– W nawiązaniu do pisma  z dnia 1 lutego 2021 r. zwracam się  ponownie z prośbą o informację w sprawie prowadzonego postępowania  mającego  na celu wykonanie decyzji Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Krakowie z dnia 28 grudnia 2020 r. na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o nazwie Hygieia położonej w Kalwarii Zebrzydowskiej przy ul. Krakowskiej 18A – czytamy w piśmie Augustyna Ormantego, burmistrza Kalwarii Zebrzydowskiej do Ewy Krajewskiej, Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

Dalej burmistrz informuje, że niepokojem obserwuje działania, które uniemożliwiają mieszkańcom gminy Kalwaria Zebrzydowska, a szczególnie seniorom, dostęp do produktów medycznych szczególnie w dni wolne oraz w porze nocnej.

Działalność aptek winna być dostosowana do potrzeb mieszkańców i zapewniać pełne zaspokojenie potrzeb w zakresie zaopatrzenia w produkty medyczne również w dni wolne, niedziele i święta a także w porze nocnej. Niestety od trzech lat apteki funkcjonujące na naszym terenie w sposób uporczywy uchylają się od tego obowiązku – przypomina burmistrza Kalwarii Zebrzydowskiej.

Równocześnie pyta w czyim interesie działa Związek Aptekarzy Pracodawców Polskich Aptek, reprezentowany w tym postępowaniu przez właścicielkę jednej z aptek na terenie Kalwarii Zebrzydowskiej, która zaprotestowała przeciw otwarciu nowej apteki w mieście.

W piśmie znalazły się też wyjaśnienia, że samorząd Kalwarii Zebrzydowskiej podjął próby rozwiązania problemu z aptekami, które odmawiają pełnienie dyżurów nocnych i w święta już w roku 2018. Wtedy to, podczas spotkań z właścicielami wszystkich aptek funkcjonujących na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska, proponowano różne rozwiązania, które niestety nie zostały zaakceptowane przez farmaceutów.

Wobec powyższego, zwracam się z apelem o pilne rozstrzygnięcie i wydanie decyzji umożliwiającej otwarcie nowej apteki, której funkcjonowanie w znaczący sposób poprawi sytuację mieszkańców w zakresie zaopatrzenia w leki – podsumowuje burmistrz.

Pismo zostało wysłane także do ministra zdrowia Adama Niedzielskiego.

Czytaj też: W Kalwarii Zebrzydowskiej potrzebna jest nowa apteka. Jednak farmaceuci z miasta protestują

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 05:10