StoryEditor
Apteki
17.10.2023 11:27

Dr.Max przejmuje apteki MediGroup w Serbii

Wielkoformatowa apteka Dr.Max w Serbii / Dr.Max
Najbardziej dynamiczna sieć aptek w Europie Środkowo-Wschodniej Dr. Max i największy prywatny system opieki zdrowotnej w Serbii MediGroup osiągnęły porozumienie w sprawie przejęcia wszystkich aptek z systemu MediGroup przez dr. Sieć aptek Max – poinformowały firmy w komunikacie.

Dr. Max dołącza do swojej sieci apteki MediGroup w Serbii. Dr. Max działa w Serbii od 2017 roku, obecnie sieć prowadzi 300 aptek w całym kraju, a teraz dołączy do niej osiem aptek MediGroup.

MediGroup to największy prywatny system opieki zdrowotnej w Serbii, w ramach którego działa 12 ośrodków zdrowia, trzy polikliniki, ośrodek diagnostyczny, szpital ogólny, dwa szpitale specjalne i 77 stacji laboratoryjnych.

Prezes firmy dr. Max w Serbii Daniel Shull stwierdził, że głównym celem tego partnerstwa jest synergia pracy obu instytucji, co umożliwi dostępność i dostępność opieki zdrowotnej oraz wybór leków w większej liczbie lokalizacji.

Jestem bardzo zadowolony z faktu, że powiększyliśmy naszą sieć aptek przejmując apteki z systemu MediGroup. Z niecierpliwością czekamy na nowych kolegów i zapraszamy ich do dr. Maks. Jednak ta współpraca to znacznie więcej niż zwykła transakcja biznesowa. Widzimy w tym szansę na wspólne dalsze podnoszenie jakości i dostępności opieki zdrowotnej w kraju poprzez współpracę z ekspertami z systemu MediGroup. (...) Nie mam wątpliwości, że pacjenci w Serbii skorzystają na współpracy dwóch firm, które wyróżniają się profesjonalizmem i nowoczesną filozofią biznesu – powiedział Shull.

Dr.Max to największa sieć aptek w Europie Środkowo-Wschodniej, która działa w 8 krajach: Czechy, Słowacja, Polska, Rumunia, Włochy, Serbia, Bułgaria i Węgry. W Serbii jest obecna od 2017 roku i prowadzi apteki pod szyldami: Dr.Max, Dren, Zlatni lav i Janja. W Serbii powstały także wielkopowierzchniowe apteki Dr.Max o powierzchni ponad 1 tys. mkw.

Czytaj więcej: Dr.Max otwiera apteki wielkiego formatu także w Serbii​

W Polsce Dr.Max zarządza drugą – pod względem liczby placówek – siecią apteczną grupującą apteki własne i franczyzowe. Prowadzi także e-aptekę i e-drogerię. W biznes kosmetyczny firma weszła w 2022 r. 

Czytaj więcej: Krzysztof Szponder, Marek Wądołowski, Dr.Max: E-drogerię robimy na maxa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 22:29