StoryEditor
Apteki
09.12.2022 00:00

Dr. Max w Rumunii rozwija koncept hiperaptek

Dr. Max w Rumunii otworzył trzecią hiperaptekę w Bukareszcie. W sumie jest to już dziewiętnasta tego typu placówka sieci. Wszystkie zajmują powierzchnię  1 tys. m kw. i oferują ponad 12 tys. produktów. Oprócz leków klienci kupują w nich suplementy diety, kosmetyki do pielęgnacji i artykuły z zakresu  zdrowia i higieny osobistej, a także artykuły spożywcze.

Najnowsza hiperapteka Dr.Max została uruchomiona 9 grudnia w centrum handlowym Vitantis w Bukareszcie. To już trzecia tego typu placówka tej sieci w stolicy Rumunii i 19 w całym kraju. Poprzednia ruszyła 1 grudnia w mieście Roman, a już niebawem, bo 16 grudnia odbędzie się kolejne otwarcie – znów w Bukareszcie, tym razem w Cora Alexandriei. Tym samym siec hiperaptek Dr. Max w Rumunii osiągnie liczbę 20 placówek.

Każda z hiperaptek Dr. Max to wielkopowierzchniowy obiekt zajmujący 1 tys. mkw. i oferujący ponad 12 tys. produktów. Oferta podzielona jest na sześć kategorii: leki (OTC i na receptę), suplementy diety (witaminy i minerały), dermokosmetyki i higiena osobista, produkty dla dzieci, urządzenia i sprzęt medyczny, zdrowa żywność (produkty ekologiczne, bezglutenowe).

Formaty otwierane są w centrach handlowych lub jako wolnostojące obiekty. Na klientów czekają od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 8.00-22.00. Zatrudniają 80 farmaceutów i konsultantów, których zadaniem jest pomagać klientom w zakupach. Za zakupu można płacić m.in. z kasach samoobsługowych. Mogą z nich również korzystać klienci, którzy przychodzą kupić leki na receptę.

– Chcemy, aby hiperapteki Dr.Max były przestrzenią, w której nasi klienci poczują, że warto ją odwiedzić, ponieważ znajdą tu różne usługi i produkty w przystępnych cenach, a także spersonalizowane rekomendacje naszych farmaceutów i konsultantów. Wprowadzenie tej nowej koncepcji jest zgodne z misją naszej marki, która polega na słuchaniu klientów i działaniu w zgodzie z ich potrzebami – mówił Cezar Zaharia, dyrektor generalny Dr.Max Romania, przy okazji jednego z wcześniejszych otwarć.

Dodał też, że dawno minęły czasy, kiedy apteka była tylko małym, tradycyjnym miejscem, w którym jedyne, co klienci mogli zrobić, to wymienić receptę na lek. 

Siec Dr.Max ma obecnie w Rumunii ponad 650 aptek własnych. Hiperapteki zaczęła otwierać w listopadzie 2021 roku.

Apteki Dr. Max są też liderem na rynku aptek na Słowacji (gdzie po ostatnim przejęciu mają już ponad 400 placówek), a także największą siecią w Czechach. W Polsce Dr. Max zarządza drugą – pod względem liczby placówek – siecią apteczną grupującą apteki własne i franczyzowe.

Czytaj też: Dr.Max powiększa sieć franczyzową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
21.05.2024 16:16
IQVIA: Rośnie sprzedaż w aptekach
Zarówno sprzedaż w aptekach stacjonarnych, jak i w e-commerce, rośnie dwucyfrowo fot. envato elements
W kwietniu 2024, w porównaniu do ubiegłego roku, dwucyfrowo wzrostła sprzedaż w aptekach. Dotyczy to zarówno aptek stacjonarnych, jak i e-commerce – pokazują najnowsze dane IQVIA Poland.

Z danych IQVIA Poland wynika, że polski rynek farmaceutyczny cały czas dynamicznie się rozwija.

W kwietniu 2024 apteki stacjonarne osiągnęły sprzedaż na poziomie 4,5 mld zł  i jest to wzrost  o 14,9 proc. w porównaniu do kwietnia 2023.

Średnia wartość sprzedaży w aptekach stacjonarnych w kwietniu osiągnęła 356 tys. zł i był to wzrost o 17,3 proc. w porównaniu do kwietnia 2023.

Dynamika rynku produktów bez recepty sięgnęła 9,6 proc.

Udział e-commerce sprzedaży produktów bez recepty wyniósł 8,2 proc.

Wartość farmaceutycznego rynku e-commerce osiągnęła 178 mln zł i jest to wzrost o 23,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Średnia wartość zamówienia w e-aptekach wyniosła 130,24 zł i jest to praktycznie tyle samo co rok temu.

Firmy farmaceutyczne, które w kwietniu br. osiągnęły największe wzrosty sprzedaży to Polpharma (+11,4 proc.), USP Zdrowie (+7,7 proc.), Aflofarm (+4,6 proc.).

Czytaj także: GUS: Aptek coraz mniej — jedna przypada teraz już na 2 996 osób

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 16:49
Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?
Jak podaje Bloomberg News, Walgreens, właściciel brytyjskiej sieci Boots, próbuje ją sprzedać i kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami.

Bloomberg News opublikował informację, z której wynika, że Walgreens Boots Alliance kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami w celu sprzedania brytyjskiej sieci drogeryjno-aptecznej Boots. Ma to być druga próba sprzedaży sieci w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według Bloomberg News, firma współpracuje z doradcami w celu przeprowadzenia wstępnych rozmów z potencjalnymi oferentami, a sieć Boots ma być wystawiona na sprzedaż za około 7 miliardów funtów (8,78 miliarda dolarów).

Analityk Leerink Partners, Michael Cherny, stwierdził że wydzielenie ze spółki sieci Boots pozwoliłoby skupić się Walgreens Boots Alliance na jej podstawowej działalności w zakresie prowadzenia aptek detalicznych w USA i jednocześnie zarządzaniem działalnością związaną z opieką zdrowotną w USA.

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. maj 2024 01:05