StoryEditor
Apteki
09.12.2022 00:00

Dr. Max w Rumunii rozwija koncept hiperaptek

Dr. Max w Rumunii otworzył trzecią hiperaptekę w Bukareszcie. W sumie jest to już dziewiętnasta tego typu placówka sieci. Wszystkie zajmują powierzchnię  1 tys. m kw. i oferują ponad 12 tys. produktów. Oprócz leków klienci kupują w nich suplementy diety, kosmetyki do pielęgnacji i artykuły z zakresu  zdrowia i higieny osobistej, a także artykuły spożywcze.

Najnowsza hiperapteka Dr.Max została uruchomiona 9 grudnia w centrum handlowym Vitantis w Bukareszcie. To już trzecia tego typu placówka tej sieci w stolicy Rumunii i 19 w całym kraju. Poprzednia ruszyła 1 grudnia w mieście Roman, a już niebawem, bo 16 grudnia odbędzie się kolejne otwarcie – znów w Bukareszcie, tym razem w Cora Alexandriei. Tym samym siec hiperaptek Dr. Max w Rumunii osiągnie liczbę 20 placówek.

Każda z hiperaptek Dr. Max to wielkopowierzchniowy obiekt zajmujący 1 tys. mkw. i oferujący ponad 12 tys. produktów. Oferta podzielona jest na sześć kategorii: leki (OTC i na receptę), suplementy diety (witaminy i minerały), dermokosmetyki i higiena osobista, produkty dla dzieci, urządzenia i sprzęt medyczny, zdrowa żywność (produkty ekologiczne, bezglutenowe).

Formaty otwierane są w centrach handlowych lub jako wolnostojące obiekty. Na klientów czekają od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 8.00-22.00. Zatrudniają 80 farmaceutów i konsultantów, których zadaniem jest pomagać klientom w zakupach. Za zakupu można płacić m.in. z kasach samoobsługowych. Mogą z nich również korzystać klienci, którzy przychodzą kupić leki na receptę.

– Chcemy, aby hiperapteki Dr.Max były przestrzenią, w której nasi klienci poczują, że warto ją odwiedzić, ponieważ znajdą tu różne usługi i produkty w przystępnych cenach, a także spersonalizowane rekomendacje naszych farmaceutów i konsultantów. Wprowadzenie tej nowej koncepcji jest zgodne z misją naszej marki, która polega na słuchaniu klientów i działaniu w zgodzie z ich potrzebami – mówił Cezar Zaharia, dyrektor generalny Dr.Max Romania, przy okazji jednego z wcześniejszych otwarć.

Dodał też, że dawno minęły czasy, kiedy apteka była tylko małym, tradycyjnym miejscem, w którym jedyne, co klienci mogli zrobić, to wymienić receptę na lek. 

Siec Dr.Max ma obecnie w Rumunii ponad 650 aptek własnych. Hiperapteki zaczęła otwierać w listopadzie 2021 roku.

Apteki Dr. Max są też liderem na rynku aptek na Słowacji (gdzie po ostatnim przejęciu mają już ponad 400 placówek), a także największą siecią w Czechach. W Polsce Dr. Max zarządza drugą – pod względem liczby placówek – siecią apteczną grupującą apteki własne i franczyzowe.

Czytaj też: Dr.Max powiększa sieć franczyzową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 18:02