StoryEditor
Drogerie
15.12.2021 00:00

Czy wiesz, jak na sprzedaż wpływają pracownicy drogerii? [FELIETON]

Rozmawiając z przedsiębiorcami i to z różnych branż zawsze słyszę, jak ważna dla funkcjonowania i sukcesu w ich biznesie jest obsługa. Podczas szkoleń, webinarów i konferencji branżowych często jest to podkreślane, a wszyscy twierdzą, że ich zespól świetnie reprezentuje firmę. Czy na pewno zawsze tak jest? 

Czy właściciele drogerii i marek zdają sobie sprawę, jak duże znaczenie ma obsługa? Jako klientka, ale jednocześnie osoba przyglądająca się trochę bardziej branży kosmetycznej, powiem, że te deklaracje często nie pokrywają się z rzeczywistością. Najbardziej tę rozbieżność widać podczas wizyt w drogeriach sieciowych, tam klient jest anonimowy, a obsługa kryje się pomiędzy regałami uginającymi się pod massmarketowymi kosmetykami. Nie twierdzę, że w żadnej z tych drogerii nie ma kompetentnych konsultantek, które chętnie służą radą, ale generalnie duże sieci nie są skupione na doradztwie. 

Inaczej sytuacja wygląda w lokalnych drogeriach prowadzonych przez indywidualnych właścicieli. Mówią, że nie boją się konkurencji dużych sieciówek, bo nie muszą konkurować z nimi tylko ceną. Mają przekonanie, że ich klienci zawsze wrócą, bo mogą na nich liczyć i otrzymać radę. Fachowe doradztwo i troska o klienta naprawdę robią różnicę! 

Tym bardziej trochę dziwi mnie, że wielu drobnych, nowych producentów za wszelką cenę chce się dostać na półki największych sieci wierząc, że właśnie to jest gwarancją sukcesu ich marki. Oczywiście mowa tu o skali, setki lokalizacji daje szansę na dużą sprzedaż, ale należy pamiętać, że tam produkt znajduje się wśród wielu innych, bardziej znanych kosmetyków, do tego często w promocyjnej cenie. Sama obecność niewiele nam daje.

Przeczytaj również: Archiwum Wiadomości Kosmetycznych otwarte dla Ciebie

Indywidualne sklepy często działają inaczej. Właściciel i obsługa są bardziej skupieni na produkcie i kliencie. Mają osobiste relacje z przedstawicielami marki oraz poczucie, że ich obowiązkiem jest znać i przetestować kosmetyki, zwłaszcza nowości, które oferują ponieważ klient zwraca się bezpośrednio do nich z konkretnymi pytaniami: „Co to za marka pani Kasiu?”, „Czy ten krem sprawdzi się dla mojej cery?”, „Jaki ten produkt ma skład?”. Odpowiedź „Nie wiem”, – nie wchodzi w grę.

Wielokrotnie już słyszałam z ust właścicieli mniejszych drogerii, że to czy dana marka, produkt czy nawet cała kategoria, jak kosmetyki wegańskie czy naturalne, sprzedaje się, zależy od ich pracy, zaangażowania i wiary w produkt. To właśnie w takich punktach klient ma szansę naprawdę poznać, a nie tylko zobaczyć nowy kosmetyk. A nawet jeśli go nie kupi, bo jednak wybierze to co już znane, to dzięki informacji, którą przekaże konsultantka i próbce, którą otrzyma, jest spora szansa, że następnym razem podejmie inną decyzję.

Jest jeszcze jedna ważna kwestia, która powinna skłonić producentów do przemyśleń. Właściciele mniejszych drogerii i klienci z mniejszych miast wydają się często nawet bardziej świadomi. Z tego co słyszę, rzadziej kupują produkt tylko dlatego, że jest modny. Też mają dostęp do internetu i influencerskich blogów, ale częściej zadają refleksyjne pytania takie jak: „Czy polecany krem za 200 złotych jest skuteczny?”, „Jaki ma skład?”, „Czy to produkt dla mnie?”. Chcą wiarygodnych informacji, nie reklama decyduje o ich wyborach, co daje szansę markom, których na potężne kampanie nie stać.  A ich kolejnym krokiem będzie pójście do drogerii pod domem i zapytanie ulubionej ekspedientki, która obsługuje ich od lat, o opinię. Tak to właśnie wygląda.

I dochodzimy do tematu szkoleń, które z powodu pandemii zostały mocno ograniczone. Część firm przeniosła je do internetu lub niestety z nich zrezygnowała. Jest to zrozumiałe, pandemia dała nam wszystkim w kość, ale słysząc, jak właściciele sklepów kosmetycznych mówią, że wątpią żeby szkolenia kiedykolwiek powróciły w takiej formie i ilości jak kiedyś, wiem, że to duży błąd i strata dla wszystkich.

Branża kosmetyczna jest silna, ponieważ umie dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwań konsumentów. Zdała pandemiczny egzamin ze sprzedaży online, wirtualnego kontaktu z klientem, innowacyjnego podejścia do prezentacji swoich produktów. Tak już będzie, świat zmienił się bezpowrotnie, ale kosmetyki to coś osobistego, bliskiego… To ich zapach i konsystencja, rozmowa o nich twarzą w twarz pomagają branży się rozwijać. A przedstawiciele małych drogerii rozumieją to znakomicie. Nie zapominajmy o nich, to wielka siła naszej branży.
 

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.02.2024 13:55
Hebe promuje produkty z kategorii pielęgnacji włosów. Obniżkom cen towarzyszy katalog z poradami
Obniżki w Hebe w czasie obowiązywania oferty z katalogu „Piękne włosy jak od fryzjera” dotyczą m.in. produktów marek Yumi, Sessio, Prosalon, Sielanka i CeCe of Swedenwiadomoscikosmetyczne.pl
Hebe przygotowało katalog „Piękne włosy jak od fryzjera”, w którym prezentuje asortyment produktów do włosów dostępny w atrakcyjnych cenach. Znalazły się w nim zarówno profesjonalne produkty salonowe, jak i kosmetyki naturalne, a także porady zawierającej najnowsze kosmetyczne trendy w pielęgnacji, stylizacji i regeneracji. Oferta promocyjna obowiązuje do 13 marca.

Sieć Hebe, swoim najnowszym katalogiem zatytułowanym „Piękne włosy jak od fryzjera” pragnie zwrócić uwagę na swoją promocyjną ofertę w zakresie pielęgnacji, regeneracji i stylizacji włosów. Wśród produktów zaoferowanych w atrakcyjnych cenach znalazły się hity drogerii, czyli kosmetyki do włosów kręconych i farbowanych, kosmetyki japońskie oraz naturalne. Katalog  zawiera też informacje dotyczące zwiększania objętości włosów, stylizacji i termoochrony, a także trendów związanych z odżywianiem i nawilżaniem włosów.

Fanom salonowej pielęgnacji włosów Hebe proponuje produkty takich marek jak: Wella Professionals, Joico, Olaplex, Biacré, Fanola, CHI i Prosalon.

Zwolennikom klasyków prosto z Azji poleca japoński rytuał pielęgnacji, w którym szczególną rolę pełni przede wszystkim zdrowa skóra głowy. W promocyjnej ofercie klienci znajdą takie produkty, jak nawilżająco-odżywczy szampon do włosów z sześcioma rodzajami masła i syropem klonowym Ahalo Butter Rich Moist Repair, nawilżająca keratyna do włosów Nadeshiko, szampon i odżywka do włosów The Aminorum, kuracja do włosów Salon Link czy peeling do skóry głowy Cocopalm Polynesian SPA.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Obniżki dotyczą też produktów marek Yumi, Sessio, Prosalon, Sielanka czy CeCe of Sweden.

Dodatkowo konsumenci mogą wybierać z bogatej oferty produktów przeznaczonych do poszczególnych typów włosów: kręconych, farbowanych czy potrzebujących odświeżenia. Klientom, którzy do 13 marca 2024 roku zakupią dowolny produkt z katalogu „Piękne włosy jak do fryzjera” Hebe oferuje 15 proc. rabatu na akcesoria do włosów Hebe Professional.

Produkty objęte ofertą promocyjną dostępne będą do 13 marca 2024 r. w drogeriach, w sklepie internetowym hebe.pl oraz w aplikacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.02.2024 11:39
Drogeria DM w Krakowie zbierze pieniądze na sprzęt do ogrodu w przedszkolu
W ubiegłym roku drogerie DM zorganizowały w sumie siedem akcji kasjerskich, które wsparły lokalne społeczności łączną kwotą 195 186,88 złmat. prasowe
Krakowska drogeria DM organizuje akcję kasjerską, z której dochód zostanie przeznaczony na zakup sprzętu ogrodowego dla przedszkola. Za kasą w tym dniu usiądzie i klientów obsłuży Magdalena Kalinowska, reprezentująca przedszkole przy ul. Skośnej 2, które właśnie potrzebuje wsparcia w zbiórce funduszy na urządzenie ogrodu.

Krakowska drogeria DM mieszcząca się przy ul. Bunscha 19 organizuje tzw. akcję kasjerską, która odbędzie się w sobotę 24 lutego. Miedzy 11.00 a 12.00 za kasą usiądzie i klientów obsłuży Magdalena Kalinowska, reprezentująca Przedszkole Samorządowe nr 58, przy ul. Skośnej 2 z Krakowa. Cały dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu ogrodowego dla przedszkola.

Akcje kasjerskie to autorskie wydarzenia, przy pomocy których drogerie DM angażują się w życie swojego najbliższego otoczenia, wspierają lokalne społeczności i budują dobre, sąsiedzkie relacje, wykraczające poza doświadczenia zakupowe.

Maciej Stanisławczyk, kierownik regionalny DM w Polsce mówi:

Idea tych akcji jest bardzo prosta i polega na budowaniu poczucia wspólnoty i zaangażowania pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami - kupującymi, darczyńcą i beneficjentem. My Polacy jesteśmy bardzo solidarnym narodem i chętnie pomagamy sobie nawzajem, dlatego Akcje Kasjerskie od samego początku cieszą się tak dużą przychylnością wśród naszych klientów i całego otoczenia, w którym funkcjonujemy jako marka. 

Tylko w ubiegłym roku drogerie DM zorganizowały w sumie siedem akcji kasjerskich, które wsparły lokalne społeczności łączną kwotą 195 186,88 zł. W tym roku akcja kasjerska odbyła się już w Krotoszynie. Tamtejsza drogeria zbierała pieniądze na obóz letni w Mrągowie dla dzieci z drużyny Cukrowniczego Klubu Sportowego w Zdunach.

Czytaj też: Drogeria DM w Krotoszynie zebrała pieniądze dla lokalnej drużyny sportowej (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Sam pomysł na organizację akcji kasjerskich narodził się w Niemczech i praktykowany jest przez DM od początku pojawienia się w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 17:14