StoryEditor
Drogerie
10.02.2023 00:00

DM zamierza wzmocnić swój zespół marek własnych

Najpopularniejsza marka własna sieci DM - Balea, ma liczne warianty, w tym Balea MED, w ramach której oferuje delikatne produkty do oczyszczania twarzy i całego ciała, odżywcze mleczka oraz nawilżające skórę balsamy, a także szampony, pianki i kostki myjące bez dodatku mydła / fot. facebook.com/DrogeriadmPolska
Siec DM, dla której marki własne to znaczący atut i wyróżnik na polskim rynku, chce wzmocnić swój dział zajmujący się tematyką tych produktów. Do centrali we Wrocławiu poszukuje właśnie dodatkowej osoby z językiem niemieckim raz doświadczeniem w obszarze jakości produktów spożywczych.

Gdy w ubiegłym roku sieć dm-drogerie markt wchodziła do Polski, konkurenci nie czuli specjalnego zagrożenia ze strony nowego gracza. Jednak wyraźny respekt branży wzbudzała pozycja jego marek własnych.

Czytaj też: DM nie namiesza na polskim rynku, ale jej marki własne już tak

Ich oferta jest szeroka, a jakość i rozpoznawalność bardzo dobra, pomimo tego, że sieć DM jest w Polsce od zaledwie roku. Najpopularniejsze z nich to Balea, alverde i babylove. 

Jednak w sumie w drogeriach DM dostępnych jest 28 marek własnych z rozmaitych kategorii – od pielęgnacji ciała przez makijaż po karmę dla zwierząt.

Marki DM są bardzo popularne na wszystkich rynkach, na których sieć działa od lat. Nie inaczej jest w Polsce, choć u nas DM funkcjonuje zaledwie od roku. Dlatego dm-drogerie markt Polska zdecydowały się na wzmocnienie zespołu zajmującego się tymi produktami. Do działu marketingu i zakupów centrali we Wrocławiu firma poszukuje aktualnie dodatkowej osoby z językiem niemieckim.

Zadania jakie czekają nowego pracownika to m.in. tłumaczenie etykiet produktów na język polski (zgodnie z wymogami prawnymi) oraz zgłaszanie i rejestracja produktów marek DM w polskich urzędach. Co ciekawe wśród oczekiwanych umiejętności i doświadczeń, oprócz pracy tłumacza języka niemieckiego i wykształcenia (preferowane kierunki: germanistyka, lingwistyka stosowana) znalazło się doświadczenie w obszarze jakości produktów spożywczych.

Dm-drogerie markt to jedna z wiodących sieci drogeryjnych w Europie. Powstała w Niemczech w 1973 roku. Obecnie zatrudnia ponad 66 tysięcy osób w 14 krajach europejskich. W całej Europie ma 3945 sklepów. Do listopada 2022 r. ich sprzedaż wzrosła o niemal 11 proc. rdr. Obroty wygenerowane w trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2021/2022 wyniosły 13,6 miliarda euro.

W Polsce sieć zadebiutowała 21 kwietnia 2022 roku, punktualnie o godzinie 8.00. Wtedy to otwarta została pierwsza drogeria DM we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka. W tej chwili drogerie DM mają już 9 sklepów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 22:19