StoryEditor
Drogerie
24.05.2021 00:00

Drogerie Jawa planują otwierać 10-15 sklepów rocznie. Ten rok będzie jednak trudny

Sieć drogerii Jawa planuje utrzymać tempo rozwoju i będzie otwierać 10-15 sklepów rocznie. W tym roku powstało 5 nowych drogerii. Zarazem priorytetem dla spółki jest płynność finansowa, bo ten rok będzie trudniejszy niż poprzedni.

Sieć drogerii Jawa to polska spółka należąca do Grupy Jawa Komplex-Torus. Pod szyldem Jawa działa obecnie 71 drogerii. Pomimo pandemii sieć nie wstrzymała planów inwestycyjnych. Roczna przyjęta inwestycja w nowe placówki zakłada przyrost na poziomie 10-15 nowych sklepów. W tym roku otworzyliśmy już pięć nowych drogerii więc plan jest bardzo realny – mówi Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w spółce Jawa i podkreśla, że wg danych Nielsena Jawa jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się sieci drogeryjnych w Polsce. – Producenci coraz chętniej budują indywidualne projekty dla sieci Jawa – zaznacza.

Edyta Kresińska przyznaje jednak, że czasy są niepewne. – W tym szczególnym okresie jeszcze baczniej przyglądamy się potencjalnym lokalizacjom pod sklepy Jawa, ostrożniej szacujemy potencjał ilości koszyków oraz spodziewanego poziomu obrotu. Pamiętając że, w czasie pandemii gros handlu przeniosło się do internetu. Klient zmienił swoje zwyczaje zakupowe i nie wróci już do zakupów jedynie w sklepie stacjonarnym, a przy tym rynek sklepów stacjonarnych zmienia się - liczba graczy rynkowych rośnie – podkreśla Edyta Kresińska.

Jej zdaniem obecny rok będzie trudniejszy niż 2020. – W roku 2021 będziemy inwestować przy jednocześnie zwiększonej dyscyplinie kosztowej. Koszty prowadzenie działalności muszą być niższe, dlatego też skupiamy się na znalezieniu najlepszych rozwiązań finansowych. Podsumowując ubiegły rok, zarówno w hurcie jak i w detalu, możemy śmiało powiedzieć, że 2020 był dobrym rokiem. Niestety, prognozujemy, że 2021 będzie jednym z najtrudniejszych. Klienci zauważalnie rzadziej chodzili do sklepów i mniej wydawali na kosmetyki. Zwłaszcza te do makijażu – stwierdza Edyta Kresińska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:17